Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Volgens mij moet dat toch verdomd moeilijk zijn om daar degelijk mee te rijden..

    Ligt dat trouwens aan mij (schroom je niet om eerlijk te zijn gasten, ik leer graag bij) en aan m'n rijstijl of zijn turbo's moeilijker tegen 100% over een circuit te jagen?
    Met de RS2 is het echt werken om niet in dat turbogat te duikelen, ik worstel nog wel wat met het schakelen op de Ring bv, moet ik eerlijk bekennen.
    Vooral bij oudere karren vermoed ik. Heb ook al gehoord dat het een stuk moeilijker driften is met een turbomotor tov een hoogtoerig atmoblok. Ik denk dat het vooral moeilijker is omdat die turbo er bvb bij het uitacceleren plots inkickt en je grip kunt verliezen. Maar daar hebben we dan weer quattro voor

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Vooral bij oudere karren vermoed ik. Heb ook al gehoord dat het een stuk moeilijker driften is met een turbomotor tov een hoogtoerig atmoblok. Ik denk dat het vooral moeilijker is omdat die turbo er bvb bij het uitacceleren plots inkickt en je grip kunt verliezen. Maar daar hebben we dan weer quattro voor
      Gelukkig, want als ik in de bocht pas de turbo aanzwengel schuift ie op de 4 wielen eruit evenwijdig met de bocht zeg maar. Ook wel bekend als onderstuur

      Comment


      • Vraag: past een audi A6 motorkap op een RS6, m.a.w., zelfde model?

        Comment


        • Nope, quote van een forum...

          "Wenn du mal die Suchfunktion verwendest wirst du finden dass es dazu schon einen Threat gibt. Jemand wollte auf seinen 2.5er TDI die Motorhaube des S6/RS6 montieren und da musste er dann aber erfahren dass die Motorhaube um einige Zentimeter zu lang ist und auch die Kotflügel länger sind. Das heißt wenn du keinen V8 fährst werden die Anbauteile nicht passen.
          Wenn du einen V8 fährst, dann besteht kein Unterschied zwischen den RS6 Kotflügeln und den Kotflügeln des 4.2ers "

          Comment


          • Comment


            • Of ze moet van een 4.2 komen hé...
              Droombak:

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                Wel wel...



                Subliem gewoon.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door PeugeotGTi Bekijk Berichten
                  Audi exclusive Zandbeige pareleffect denk ik...
                  Thanks

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Volgens mij moet dat toch verdomd moeilijk zijn om daar degelijk mee te rijden..

                    Ligt dat trouwens aan mij (schroom je niet om eerlijk te zijn gasten, ik leer graag bij) en aan m'n rijstijl of zijn turbo's moeilijker tegen 100% over een circuit te jagen?
                    Met de RS2 is het echt werken om niet in dat turbogat te duikelen, ik worstel nog wel wat met het schakelen op de Ring bv, moet ik eerlijk bekennen.
                    Omdat je het voordien gemeld had heb ik er eens op gelet op het ringrondje.
                    Het enige wat je er aan kan doen is aggresiever omspringen met koppeling, gaspedaal en versnellingsbak volgens mij.

                    Maar of dat die paar seconden winst waard zijn...

                    Bij moderne turbo's heb je natuurlijk een breder bereik, waardoor het daar gemakkelijker is.

                    Met die oude Porsche Turbo moest je, om niet in het turbogat te vallen, vol doortrekken tot 6800-7000tpm en dan snel schakelen. Heb het 1 keer geprobeerd, en daar is het ook bij gebleven, vond het een beetje té.

                    Comment


                    • Lekker kleurtje voor die R8.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Met die oude Porsche Turbo moest je, om niet in het turbogat te vallen, vol doortrekken tot 6800-7000tpm en dan snel schakelen. Heb het 1 keer geprobeerd, en daar is het ook bij gebleven, vond het een beetje té.

                        Bij 6.800 rpm zit ik te redlinen

                        Wat volgens mij ook een groot probleem is is dat dood punt in de koppeling, je kunt gewoon NIET smooth én snel schakelen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Bij 6.800 rpm zit ik te redlinen

                          Wat volgens mij ook een groot probleem is is dat dood punt in de koppeling, je kunt gewoon NIET smooth én snel schakelen.
                          Die porsche zit dan ook aan redline.

                          Was de enige manier om niet vol in het turbogat te vallen.

                          Maar dat is gewoon mishandeling van die wagen.

                          Comment






                          • Comment






                            • Comment


                              • Comment




                                • Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Om meer power te willen in de RS6 is meer (koude) lucht cruciaal.
                                    Een dergelijke motorkap in carbon zou vet zijn als backup voor de zomer

                                    Wel een beetje tjoening...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                      Strakke rims.

                                      Comment






                                      • Comment









                                        • Blijkbaar zijn dat Milltek's, zou die ene zwarte RS4 (was oa op Audi Driving Experience) dan toch niet dezelfde uitlaat hebben?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X