Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
manueel is met motorische tuning niet echt zooo interessant, buiten het feit dat het leuk is. Automaat is sneller, en betrouwbaarder. De MTM Clubsport heeft er al net wat versnellingsbakken doorgejaagd
(niet moeilijk natuurlijk bijna 900Nm )
het effect op het weggedrag? tja je zit gewoon constant met AWD, dus geen vertraging meer tussen gripverlies en overgaan op AWD. Veel homogener en neutraler weggedrag dus.
Blijft die dan 50/50 of gaat ie nog altijd varieren? Maar dan gewoon niet meer naar 100/0?
Ik veronderstel dat ik hiervoor naar Sportec moet, kan me niet inbeelden dat er "zomaar" plaats is voor grotere turbo's.
quote van Danham van DH-exclusiv
hallo,
das getriebe lässt sich mit überschaubaren aufwand recht gut haltbar modifizieren! und dies ohne ein anderes zu verbauen!
der platz im rs6 reicht aus um passende lader zu verbauen. schon in den serienmäßigen lader-gehäusen lässt sich einiges anstellen. angefangen von recht einfachen high-flow-varianten bis hin zu komplett geänderten turbinen-rädern.
an der karosse rumschneiden ist keinesfalls nötig!
bij DH is het 12500€, begrensd op 700Nm dauerfest.
Ik kan me niet voorstellen dat MTM 37.500 EUR winst pakt op zo'n ombouw hoor
Sportec RS600 ombouw naar manueel bij MTM:
Early this year the car was finished.....it was an amazing project. You can imagine how many things had to be changed.
1. The Manual Gearbox broke the entire electronic system (ECM) so the car was sent to Bosch (Germany) to be reprogrammed.
2. The Manual Gearbox breaks ABS, had to be re-engineered and re-programmed as well.
3. Power distribution between front and rear axles....a very difficult balance and a hell of a job done by MTM. This is ALL custom work....these pieces cannot be ordered they need to be engineered.( NOTE: This is the part that Sportec claimed was impossible and they refused the work.)
4. The Tires (needed for the horsepower) were so large that they created braking problems so an entire new braking system had to engineered. I think Porsche had their hands in this, or a least the parts came from Porsche.
Comment