Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Merk/Afmetingen/Bandendruk?
    255/40-18 XL ContiSportContact 3 M0 TL --Z (99Y) Continental.

    We hebben zelf 1,98€ moeten dokken voor milieubijdrage Cat. I

    Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
    ga je geen nieuwe topic openen voor de S6?
    Als Tuur Bo het topic opent van zijn RS4.

    Alleen weet hij dat nog niet...

    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      255/40-18 XL ContiSportContact 3 M0 TL --Z (99Y) Continental.

      Zelfde als op m'n MTM wielen met iets andere afmetingen.

      Zeker ervaring posten, ik ga niks over de mijne schrijven dan is het objectiever

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Zeker ervaring posten, ik ga niks over de mijne schrijven dan is het objectiever
        Da's juist nu de shit.

        De ervaring dat ik er van zal hebben zal niet veel zijn, aangezien ik daar bijna nooit mee rijdt.

        Als je ze zou vragen van de Chrysler zou ik u meer kunnen vertellen -> bagger...
        Vanavond ook weer, weer een beetje gaan rijden met m'n moeder en gaan tanken, ik vertrek daar uit het tankstation, wheelspin...

        Die frigging kutbanden en FWD hebben dus écht geen grip, ofwel lag het aan het feit dat ik eerder in de dag nog met de S6 gereden heb...

        Soit, ik zal het zeker es vragen aan m'n moeder.

        Ze is toch over het algemeen content van de banden, al slijten ze wel rap (eerste waren erdoor na 20k km), al ligt dat ook wat aan de rijstijl.

        Maar toch, ze slijten snel...

        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

        Comment


        • Vraag vooral eens ervaringen als het nat/droog, dat interesseert me meer dan het slijten eigenlijk.

          Slijten doen banden toch, daar kijk ik eigenlijk niet zo erg naar.

          Comment


          • Zeer geile combo!






            Comment




            • Comment


              • Dat lijken me die velgen te zijn die Rami op z'n Gally heeft. Vetjes!

                Comment




                • Wat een R8

                  Die velgen hebben idd veel weg van die op Rami z'n Gallardo.

                  Comment


                  • Alleen die chroom rond de grille in het zwart en die is af!

                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                    Comment


                    • Er mag nog wat contrast blijven he, denk niet dat het echt mooi zou zijn als die chroom weg is.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Zeer geile combo!






                        Kvind er niet veel aan, die zwarte velgen blijf ik echt lelijk vinden

                        Comment


                        • ik vind de R8 eigenlijk helemaal niet mooi als ik er lang op kijk

                          in profiel klopt die voor geen meter

                          Comment


                          • Nee, ik blijf dat ook hebben op foto's als deze.
                            Maar irl valt het helemaal niet op, gewoon tief und breit dan...

                            Comment


                            • WTF heb ik nu weer meegemaakt...


                              Ik bol deze middag ff naar de BMW stealer, ff polsen naar de X6 en tegelijk wou hij eens even kijken naar m'n ophangingsprobleem met de RS6.

                              De garage in Ebikon had het complete DRC vervangen, maar ik zat dus terug met dat probleem, na 1.000 km ofzo
                              Ik bel die wibos op, hadden slechts 30 mei een mogelijkheid. Volgens mij galmen m'n woorden nu nog na in z'n kantoor, als je begrijpt wat ik bedoel. Kort en bondig afscheid genomen, zeg maar

                              Ik zweer het, ik was al een M5 E60 aan het overwegen, zo diep zat ik

                              Soit, onze kennis bij BMW verwees me door naar weer een kennis van 'm in Alpnach, die hoofdzakelijk met motorsport (en liefde voor audi's) bezig is.

                              Ik daar heen gereden, RS4'tjes voor deur, GT2 en GT40 binnen, dus dat wekte al wel wat vertrouwen. Klein ritje around the block gedaan, geen probleem te bespeuren.

                              "geh mal tanken damit wir Gewicht auf die Hinterachse haben, dan fahren wir mal ne Bergstrecke"

                              De secretaresse keek al wat raar naar me, ze zei dat ze nerveus was in mijn plaats. ooooowkee dan

                              Soit, kerel achter het stuur en wij weg. Van de autostrade af en een bergbaantje op en die kerel begint me daar te scheuren! Mind you, hoger dan de Ardennen en zonder vangrails he.
                              Ondertussen uitleggen dat ie laatst bijna 3 weken in de bak gezeten had omdat hij gepakt was tegen 148 km/h op dat binnenbaantje, 80 toegestaan. Is er met een voorwaardelijke afgekomen..
                              Grappige is dat ik deze morgen een artikel las over een oldtimer-rit op exact dezelfde lokatie, bleek dat ie daar aan had deelgenomen. Er was ook een motorrijder gepakt aan 141, kerel dus megatrots dat ie nog het record had. In een auto (996 Gemballa)
                              Op een gegeven moment tijdens ons ritje was hij zo gefocused op flikken (rijden anoniem op crossmotoren rond), dat hij rechts bijna de bocht is uitgeflikkerd en een boordsteen geraakt heeft. Soit, gene stress, ik krijg 2 nieuwe banden vooraan met de garantie dat de velgen nog eens gecheckt worden op schade én optisch weer in orde gemaakt worden. Afgezien daarvan vind ik het niet zo erg omdat ik toch van plan ben voornamelijk op die MTM'ers te rijden. Dik 600 EUR (=2 nieuwe banden) voor wat borduurschade, ik kan er mee leven.


                              Uiteindelijk blijkt de demping linksvoor en rechtsachter (wordt diagonaal gestuurd) defect, Zentralventil dus weer naar de kxt.
                              Hij vertelde over een kennis van 'm uit Liechtenstein, die rijdt nu op kwv3. Die gast had er 3 originele DRC's en 1 Quattro gmbh ophanging onderzitten, ging telkens weer naar de kut. (600 pk dat ding).

                              We hebben dus besloten ten laatste vrijdag een KWv3 eronder te gooien
                              Het is trouwens de populairste aftermarket ophanging zo blijkt, deze week alleen al heeft kw er 4 verkocht.

                              Eind goed al goed. De rekening van de garage voor het vervangen van het DRC heb ik nog niet gekregen. Ik vrees dat ze wat het DRC gedeelte betreft naar hun Zwitserse frankjes kunnen zwaaien.


                              Hungary here i come!

                              Comment





                              • Gaat die kar dan nog beter op de baan liggen?

                                Comment


                                • DRC is blijkbaar niet alleen op de RS4 B7 een probleem

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten



                                    Gaat die kar dan nog beter op de baan liggen?

                                    Ik ben een quasi noob op het gebied van ophangingen (en op veel andere vlakken), maar hij had er toch al wat ervaring mee doordat ie alle ettelijke RS6'en binnen had gehad, hij beweerde dat het én comfortabeler is én minder body-roll etc.

                                    Comfort natuurlijk afhankelijk v/d instellingen, verlaging etc. Dus als er tips zijn, spui ze maar! Al vertrouw ik die gast eigenlijk wel, maar een ophanging instellen is toch wat persoonlijk, en dat instellen bij een RS6 is geen 1-2-3 jobje, dus beter ineens deftig.

                                    Fak ik ben fokking benieuwd

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      DRC is blijkbaar niet alleen op de RS4 B7 een probleem
                                      Eigenlijk zou je moeten zeggen: DRC is blijkbaar niet enkel op de RS6 een probleem, als je RS6 zegt zeg je DRC problems.

                                      Ik dacht altijd dat ik er van gespaard zou blijven, maar na 182.000km blijkt het nu toch zo ver te zijn.
                                      Die gast noemde dat DRC trouwens "Veredelter Schrott", en de sterkere versie van Quattro Gmbh "Vererdelterer Schrott"



                                      Oh ja, ie vond dat de tiptr. nog in zeer goeie staat was voor z'n kilometers, en dat na 100K mtm tuning

                                      Comment


                                      • jammer van Audi dat ze daar niks aan doen.. je kan wel blijven vervangen onder garantie.. maar als het probleem telkens terugkomt..

                                        Comment


                                        • Ben ook wel fél benieuwd.

                                          Want ik was echt super onder de indruk van het DRC spul.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X