Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hé nu je het zegt, my bad

dry sump karren

Comment

• Ik snap trouwens niet dat een gewone S6 dat niet heeft.

Idem met 63 AMG en M5 enzo (hoewel ik daarvan niet weet wat ze hebben)

Comment

• Da's zeker als je grote laterale versnellingen te verwerken krijgt dat dat nodig is?

Comment

• Een S6 is wel een droog carter blok, net zoals het 4163cc V8 blok.

heeft dus uiteraard wel een olietank, scusi spillies

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
            Da's zeker als je grote laterale versnellingen te verwerken krijgt dat dat nodig is?
            Ja, dan kan bij bvb remmen niet alle olie vooraan in de motor komen.

Nuja, een goed ontworpen carter en "oliezuigbuis" voorkomen al veel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              Een S6 is wel een droog carter blok, net zoals het 4163cc V8 blok.

heeft dus uiteraard wel een olietank, scusi spillies
              S6 heeft geen dry-sump

De V10-motor is speciaal ontwikkeld voor de RS6 door quattro GmbH. De basis van de motor, het aluminium onderblok, is het zelfde als dat van de 5,2-liter V10-motor uit de Audi S6 en S8. Alle bewegende onderdelen zijn daar in tegen nieuw. Een andere krukas zorgt er voor dat de motor 213 cc minder cilinderinhoud dan de V10 van de S6 en S8. Ook is de motor voorzien van dry sump-smering en twee relatief kleine compressors die geïntegreerd zijn in het uitlaatspruitstuk met een maximale laaddruk van 0.7 bar. De directe benzine-inspuiting (FSI) maakt de hoge compressieverhouding mogelijk van 10,5:1. Verder heeft de motor variabele kleptiming en elektronisch aangestuurde smoorkleppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Ik snap trouwens niet dat een gewone S6 dat niet heeft.

Idem met 63 AMG en M5 enzo (hoewel ik daarvan niet weet wat ze hebben)
                de M5 motor (S85) heeft geen volwaardige dry-sump

wel Mahle pistons enzo

Comment

• Impliceert dat dat de S6 er geen heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    de M5 motor (S85) heeft geen volwaardige dry-sump

wel Mahle pistons enzo
                    Mahle pistons?

Wat brengt dat bij?

een Bosch oliepomp?

Comment

• hmm idd, ik typte het S6 dry sump in op google en die eerste hit wat hij gaf zag ik dry sump staan, echter voor de rs6

Comment

Mahle pistons?

Wat brengt dat bij?

een Bosch oliepomp?
                        neen, had gewoon zin omdat te vermelden

goed toch? gratis info

Comment

• Audi begon ermee op de S1, en tegenwoordig kan je voor oudi 5-cilinders dry-sump kitjes kopen.

Comment

Audi begon ermee op de S1, en tegenwoordig kan je voor oudi 5-cilinders dry-sump kitjes kopen.
                            Bestaat dat nog niet langer?

Of bedoel je dat daar de primeur was voor Audi?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              neen, had gewoon zin omdat te vermelden

goed toch? gratis info
                              Gratis is altijd goed.

Comment

Bestaat dat nog niet langer?

Of bedoel je dat daar de primeur was voor Audi?
                                ja ik spreek over audi, verder gaat mijn kennis niet hé

zal zowiezo al eerder bestaan hebben, aangezien er 911's waren voor de S1

Comment

ja ik spreek over audi, verder gaat mijn kennis niet hé

zal zowiezo al eerder bestaan hebben, aangezien er 911's waren voor de S1
                                  Weet ik veel van wanneer de S1 er is.

Ik denk wel te weten dat dat dat rallymonster is.

Comment

• Kerel van daarnet beweerde dat mijn RS2 binnen 5 jaar minimaal 2keer zoveel waard is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Kerel van daarnet beweerde dat mijn RS2 binnen 5 jaar minimaal 2keer zoveel waard is
                                      tussen de anderhalf en 2x schat ik ja.

t'is de oer-RS, net zoals de ur-quattro de eerste was... en als je kijkt wat er gebeurt is met die z'n prijzen de laatse jaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Kerel van daarnet beweerde dat mijn RS2 binnen 5 jaar minimaal 2keer zoveel waard is
                                        Dan zou ik hem eerst toch in orde laten zetten

Maar het klopt 9/10 wel dat die bakken serieus in prijs gaan gaan stijgen, die staan nu wel verschrikkelijk laag he...

Comment

Dan zou ik hem eerst toch in orde laten zetten

Maar het klopt 9/10 wel dat die bakken serieus in prijs gaan gaan stijgen, die staan nu wel verschrikkelijk laag he...

Ja man, dat zijn de kleine dingetjes he, dat wordt nog geregeld, no worries. Het is een kwestie van tijd vinden om me d'r mee bezig te houden, rond te rijden etc.
                                          Vandaag ook weer bijna een halve dag kwijtgeraakt.

Comment

Working...
                                          X