Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een S6 is wel een droog carter blok, net zoals het 4163cc V8 blok.
heeft dus uiteraard wel een olietank, scusi spillies
S6 heeft geen dry-sump
De V10-motor is speciaal ontwikkeld voor de RS6 door quattro GmbH. De basis van de motor, het aluminium onderblok, is het zelfde als dat van de 5,2-liter V10-motor uit de Audi S6 en S8. Alle bewegende onderdelen zijn daar in tegen nieuw. Een andere krukas zorgt er voor dat de motor 213 cc minder cilinderinhoud dan de V10 van de S6 en S8. Ook is de motor voorzien van dry sump-smering en twee relatief kleine compressors die geïntegreerd zijn in het uitlaatspruitstuk met een maximale laaddruk van 0.7 bar. De directe benzine-inspuiting (FSI) maakt de hoge compressieverhouding mogelijk van 10,5:1. Verder heeft de motor variabele kleptiming en elektronisch aangestuurde smoorkleppen.
Maar het klopt 9/10 wel dat die bakken serieus in prijs gaan gaan stijgen, die staan nu wel verschrikkelijk laag he...
Ja man, dat zijn de kleine dingetjes he, dat wordt nog geregeld, no worries. Het is een kwestie van tijd vinden om me d'r mee bezig te houden, rond te rijden etc.
Vandaag ook weer bijna een halve dag kwijtgeraakt.
Comment