Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
FOK mijn ritje met de RS6 zit er juist op het was kort maar heeeeeeeel krachtig
Het ging om de 4 weken oude Fantoomzwarte RS6 C6 van een Hollander. Ik kom het parkeerterrein opgereden en tussen al die auto's die er stonden viel hij mij natuurlijk meteen op, hoewel ik toch verrast was over hoe subtiel hij eigelijk nog is als je hem zo van een afstandje ziet staan (kan wel aan de kleur gelegen hebben). Maar als je dan wat dichterbij gaat kijken zie je hoe dik deze kar wel is (ter vergelijking: wij hebben thuis een A6 Avant C6 TDI, ook Fantoomzwart), de prachtige wielkasverbredingen die naar de Ur-quattro verwijzen en de IRL toch wel heel indrukwekkende snuit met grote luchtinlaten en prachtige LED lichten. De V10 stond al lekker de grommen, maar heel stil eigelijk. De eigenaar zegt meteen "instappen maar, we gaan een ritje maken" zo snel ben ik nog nooit in een auto ingestapt denk ik
Ik mocht vooraan op de passagierszetel gaan zitten. In het interieur waren de verschillen met onze A6 meteen duidelijk: afgeplat sportstuur, lekker zittende sportzetels, en veel carboninleg en ook de tellers zijn heel verschillend.
Vorig jaar heb ik meegereden met een Corvette Z06, en ik geef toe, daar had ik schrik in
Dat ding was zo aggressief en duwt je met een harde klap tegen je zetel, het deed me wat denken aan een rollercoaster toen. Daardoor had ik stiekem wel weer wat schrik om dat deze nog wat krachtiger is (maar natuurlijk wel een pak meer gewicht).
We reden nu over de parking en de bestuurder geeft al een voorsmaakje van wat er ons te wachten staat door het gaspedaal al eens te strelen, de RS6 schiet vooruit en de V10 begint zijn stem al wat te verheffen. Ik voel meteen dat er veel power in dit ding zit en zette me al schrap voor wat komen zou
Dan draaien we de baan op, en de auto voor ons rijdt is nog ver. Bij het opdraaien van de baan begint de bestuurder al serieus wat gas te geven en je voelt de 4 wielen de onstuimige paardjes op de grond zetten. Dan gaat het plankgas
De V10 begint kwaad te worden en begint razend te brullen (mooi he), de toerenteller wordt naar de rode zone gekatapulteerd een de snelheidsmeter schiet omhoog. Ondertussen wordt ik lekker in de sportzetel geduwd, maar zeker niet zo bruut als dat bij de Corvette gebeurde waardoor ik me meteen op mijn gemak voelde, hoewel we in slechts enkele seconden van 50 naar 120 knalden. Hier is het verschil met onze TDI wel heel duidelijk
Wat me het hardst opviel aan de RS6 is hoe beschaafd deze wel is. Ik heb niet kunnen zien op welke setting hij stond maar de eigenaar zei dat hij niet op comfort stond. Maar de vering is zeker niet hard, stevig, dat wel, maar nooit oncomfortabel. En de V10 maakt een extreem lekker geluid, maar binnen hoor is het zeker niet luid, je hoort wel dat dit een heel krachtige auto is, maar spectaculair is het niet binnenin. Dan hebben we wat landweggetjes gedaan en daar voel je de quattro echt wel werken als de paardjes weer eens op hol slaan, je kunt er ongelofelijk hard mee uit bochten acceleren
Zeker op deze smalle landweggetjes was het kicken om hem lekker op z'n staart te trappen en dan zie je echt wel hoe snel het allemaal gaat, plots komt alles op een groot tempo op je af.
Dan zat de rit er op en toen ik uit de auto gestapt was reed hij nog even heel vlotjes weg en dan is de sound echt wel heel spectaculair, een mooie volle brul en een duidelijke *plof* bij het schakelen.
Ik vind het een zalige bak
Video's heb ik niet maar ik heb er bij het wegrijden nog snel een foto'tje met m'n GSM van getrokken
Comment