Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat 4172cc blok loopt (zo'n 20 jaar oud nu) atmosferisch ontzettend betrouwbaar op gas, daar bollen er immens veel op rond. Er zit geen stress op dat blok.

onderhoudskosten zie ik niet lager liggen bij gelijk welke auto van dat soort kaliber, eender welk merk. Als je break wil, ga dan kijken naar een 540i touring hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
      Dus eigenlijk zeg je 540i.
      Bijvoorbeeld.

Maar ook een 420 blok van Mercedes-Benz, of een gewoon V8 4.2 blok van Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        Dat 4172cc blok loopt (zo'n 20 jaar oud nu) atmosferisch ontzettend betrouwbaar op gas, daar bollen er immens veel op rond. Er zit geen stress op dat blok.

onderhoudskosten zie ik niet lager liggen bij gelijk welke auto van dat soort kaliber, eender welk merk. Als je break wil, ga dan kijken naar een 540i touring hé
        Heeft de V8 in de S8 niet veel meer poeier dan in een gewone A8 4.2? En waar halen ze die extra power uit?

*kent niet van Audi*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          of een gewoon V8 4.2 blok van Audi.
          wat is een S8 denk je?

Comment

Heeft de V8 in de S8 niet veel meer poeier dan in een gewone A8 4.2? En waar halen ze die extra power uit?

*kent niet van Audi*
            de 340ps S8 had hetzelfde blok als de S6 plus, dewelke een update was van de audi V8, de 360pk facelift variant was door software en wat andere minieme updates.

Comment

• Ok, dan zou ik zo'n S8 ook op gas durven steken.

Prins VSI.

Comment

• 't Zou zowaar een RRD-kar zijn, ook al is het een Audi .

Comment

• blijf jij maar propellertje rijden

Comment

• Doe ik ook. Eventueel sterretje.

Comment

• sterretje rijden

Comment

• Dat was het mopje .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                          BMW C1 - Smart cabrio

Echt LL materiaal
                          STFU N00B

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          "Hoe, maar je wou niks te "sjiek" kopen, en nu wil je een S8
                          Waarom geen Touran of een Golf Plus?"
                          STFU N00B2

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          Dat 4172cc blok loopt (zo'n 20 jaar oud nu) atmosferisch ontzettend betrouwbaar op gas, daar bollen er immens veel op rond. Er zit geen stress op dat blok.

Een S6 Avant is toch ook een break?

Nee serieus, het probleem bij de zes bv is dat het onder de motorkap zodanig vol zit...daardoor is dat onderhoud zo duur. Denk ik.

Comment

• Daardoor wordt het allemaal gewoon erg warm. En daardoor slijt alles wat sneller.

Ten minste, dat lijkt mij niet meer dan logisch.
                            Maar is je sechs zo duur in onderhoud de laatste tijd? Ik heb je daar nog niet eerder zo veel over horen klagen als de laatste weken...

Comment

• Voor wat moet die kar dienen?

Om hier in de benelux rond te rijden bij wijze van spreken? Of om de plaats van de sechs in te nemen?

Comment

• kak om aan te werken, idd.
                                een groter motorruim (A8 ) plus het wegvallen van 2 turbo's () -> plek!

plek voor turbo's

Comment

Daardoor wordt het allemaal gewoon erg warm. En daardoor slijt alles wat sneller.

Maar is je sechs zo duur in onderhoud de laatste tijd? Ik heb je daar nog niet eerder zo veel over horen klagen als de laatste weken...
                                  allemaal de schuld van de warm!

nah warmte heeft daar weinig mee te maken denk ik.

Comment

Daardoor wordt het allemaal gewoon erg warm. En daardoor slijt alles wat sneller.

Op zich valt dat wel mee, als je niet zoveel rijdt als ik, maar ik denk dat ik de laatste maanden telkens zowat 10.000km heb afgelegd. En dan tikt dat aan, als je ook nog eens zoals ik elke 60K de distributieriem er af gooit ipv om de 90K.

En een groot onderhoud = hele front er af = veel werk. Paar dagen zelfs.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Voor wat moet die kar dienen?

Om hier in de benelux rond te rijden bij wijze van spreken? Of om de plaats van de sechs in te nemen?
                                    plaats van sechs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      plaats van sechs.
                                      Auwch.

ik zet mijn geld op 540i

Comment

• Kun je dat even verduidelijken, voor mij is dat allemaal niet zo obvious

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Auwch.

ik zet mijn geld op 540i
                                          Een E39 540i kan een RS6 onmogelijk vervangen .

Van alle ideën om te downsizen naar iets kleiners vind ik een BMW 1 nog de beste optie. Je gaat écht veel geld besparen, je koopt een vrij tot zeer betrouwbare auto die écht zuinig is, en je downgrade ineens deftig. Daarenboven is zo'n auto een pak jonger (bijna nieuw).

Ook een 540i op gas gaat zijn probleempjes kennen, met jouw kilometers. Want je koopt hem al met 100-150k op de teller...

Comment

Working...
                                          X