Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI S/RS Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenZot! Wat zuipt dat?
Jij vindt "maar 5 liter minder" de moeite niet om een andere auto voor te pakken. Dat zijn de 5 liter waar velen mee toekomen om een volledige auto mee te verplaatsen over 100 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenZot! Wat zuipt dat?
Bedankt
Een ander idee is een Signum, gewoom om Andy Timmermans blij te maken'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenboeit dat dan?
Jij vindt "maar 5 liter minder" de moeite niet om een andere auto voor te pakken. Dat zijn de 5 liter waar velen mee toekomen om een volledige auto mee te verplaatsen over 100 km
Moet ik me nu excuseren om dat ik minder wil verbruiken?
Je rukt dingen uit z'n context. Het is toch idioot om een wagen te kopen (die wsl minstens 20.000 EUR kost) om uiteindelijk 3-4 liter minder te verbruiken.
Als ik al een andere wagen koop moet het verschil fors zijn zodat ik effectief geld spaar.
Insinueren dat geld mij niets kan schelen, daar hou ik absoluut niet van
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten10l volgens spritmonitor. Ik zit gewoon graag rechtop en ruim
Een ander idee is een Signum, gewoom om Andy Timmermans blij te maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJa. En boeit dat dan?
Moet ik me nu excuseren om dat ik minder wil verbruiken?
Je rukt dingen uit z'n context. Het is toch idioot om een wagen te kopen (die wsl minstens 20.000 EUR kost) om uiteindelijk 3-4 liter minder te verbruiken.
Als ik al een andere wagen koop moet het verschil fors zijn zodat ik effectief geld spaar.
Insinueren dat geld mij niets kan schelen, daar hou ik absoluut niet van
Uw ideeën worden er niet beter op
En LPG, wat voor een tank ga je dan steken? Of ga je onderweg om de paar uur stoppen om dat ding vol te gooien?
Koop een cowboyhoed en ga met een amerikaanse pick-up op LPG rijden'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJe rukt dingen uit z'n context. Het is toch idioot om een wagen te kopen (die wsl minstens 20.000 EUR kost) om uiteindelijk 3-4 liter minder te verbruiken.
100.000 km aan 4 l / 100km = 6000€
Voor sommige mensen is dat misschien niks nee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenBestaat er iets dat zuinig is aan de snelheiden die jij graag aanhoudt? Of beter gezegd zuiniger dan wat je nu hebt? Want een beetje trager rijden betekent meestal niet veel minder verbruiken met een "zware" motor en een beetje sneller rijden met een "lichte" motor betekent meestal veel meer gaan verbruiken.
En LPG, wat voor een tank ga je dan steken? Of ga je onderweg om de paar uur stoppen om dat ding vol te gooien?
Koop een cowboyhoed en ga met een amerikaanse pick-up op LPG rijden
200 liter LPG, als ik met een 540i rij verbruik ik pakweg 17 liter LPG. Het equivalent van 6 liter benzine.
Dan kan ik 800km rijden.
Makes sense, no?
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenaan 1.5€ / liter benzine
100.000 km aan 4 l / 100km = 6000€
Voor sommige mensen is dat misschien niks nee
Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen? Zo'n insinuaties vind ik enorm infantiel. Ik ben geboren in de DDR, mij moet je niet duidelijk maken wat 6.000 EUR voor iemand betekent. Mijn vriendin moet er alleszins bijna 5 maand voor werken.
Heb ik ergens gezegd dat dat niks is? Je volgt m'n redering gewoon niet.
Dus jij vindt 6.000 EUR besparen, maar wel 20.000 uitgeven voor een auto, een goede deal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenHeb ik ergens gezegd dat dat niks is? Je volgt m'n redering gewoon niet.
Dus jij vindt 6.000 EUR besparen, maar wel 20.000 uitgeven voor een auto, een goede deal.
Ik snap er echt geen hol meer van.
Je wil dus:
-een auto die geen hol kost ( want 20.000 is teveel)
-die enorme performantie heeft
-die een pak minder verbruikt dan je huidige
-die zonder probleem nog een pak extra kms aankan
Of waar zie ik het dan verkeerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten200 liter LPG, als ik met een 540i rij verbruik ik pakweg 17 liter LPG. Het equivalent van 6 liter benzine.
Dan kan ik 800km rijden.
Makes sense, no?
Maar 800 kilometer is aanvaardbaar, dat zeker.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Nee, zo zie je het helemaal juist
Ik betaal nu:
ca. 12.000 EUR onderhoud/stukken op jaarbasis
ca. 15.000 EUR aan benzine
Dus als ik verder rondrij, ben ik de komende 2 jaar dik 50.000 EUR kwijt.
Waarom krijg je niet in die keikop van je dat ik daar iets aan wil veranderen? En waarom begin je ook nog eens te insinueren dat 6.000 EUR voor mij niks is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVoor zover ik iets van LPG ken kan je de tank maar voor 80% vullen dus moet je tank van meer dan 200 liter hebben. Dat is toch al een redelijk volume dat je dan moet in de koffer plaatsen lijkt me.
Maar 800 kilometer is aanvaardbaar, dat zeker.
80 % X 200liter = 160 liter
160 liter / 17liter per 100km = 941 km
Die 20% heb ik dus al ruim ingerekend, wees gerust.
Ik betwijfel alleen ten zeerste of dat wel kan, 200 liter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten10l volgens spritmonitor. Ik zit gewoon graag rechtop en ruim
Een ander idee is een Signum, gewoom om Andy Timmermans blij te maken
10 liter ballen.
Dat doe je als je op je gemakje rondtuft, mooi 120-140 bolt op de snelweg, en niet te veel stad erbij neemt.
Als je zo'n camionette gebruikt om continu 170-180 mee te bollen, of je hebt iet of wat een sportievere rijstijl, kom je met die 10 liter niet rond.
M'n pa zit aan 11,4. Als ik er op mijn gemakje mee rijd, zit ik aan 9,3. Als ik een beetje doorrijd (waarom koop je anders een 3.0 V6?), mag je toch 12-14 liter diesel verwachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
Als je zo'n camionette gebruikt om continu 170-180 mee te bollen,
Wat het overigens fantastisch doet, zo'n kar. Zalig op lange afstanden. Relatief stil, heel comfortabel (lange wielbasis + zetel dicht bij de voorwielen), en best leuk sturen, voor zo'n busje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenErm...
80 % X 200liter = 160 liter
160 liter / 17liter per 100km = 941 km
Die 20% heb ik dus al ruim ingerekend, wees gerust.
Ik betwijfel alleen ten zeerste of dat wel kan, 200 liter'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk vind zo'n multivan TDI mooier
tegen de 200 aan met zo'n bakbeest.
Heerlijk.
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenOeps, maar ook 200 liter is veel denk ik. Hoewel je op die pick-ups dat wel zal vinden. Maar hoeveel weegt dat?
Met een pickup half europa doorrijden is ook wat stom he
En al zeker omdat die dingen minstens 25 liter lpg gaan drinken. Schoonbroer heeft zo'n Chevy van, met 25 liter komt ie net niet toe denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenIk vind die ook mooier
Duur helaas ook, ik schrok me een bult op die vw site.
Comment
Comment