Is je mama frietjes gaan halen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI S/RS Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik ga verkassen...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-...=p4506.c0.m245
Mugello met dat interieur =
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenNog een S6 gevonden met standaard zetels...
Toch blijven sportzetels een vast onderdeel van een S6 imo, maar op gebied van gebruikscomfort kan ik wel begrijpen dat standaard zetels soms handiger zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenToen 10 jaar geleden de 1.9 TDI 110 pk uitkwam vroeg iedereen zich ook af of dat wel goed zou komen, zoveel kracht uit zo'n klein blokje.
En zie 366000 km verder is er nog altijd geen sleutel aan geweest. Die blokken zijn voldoende getest door de constructeurs volgens mij.
@ LL: Moest ik van u zijn, ik kocht me een E280/320 CDI (huidig model). Ding is niet moeders mooiste, maar is gebouwd om km's te malen.
Pa heeft op 4.5 jaar tijd 260k km A6 gereden en is dan overgeschakeld op een E klasse (ondertussen 300k km op 5.5 jaar), met geen stokken krijg je hem nog in een A6 voor lange afstanden.
Qua gebruikskost ligt dat op 30 eurocent per km ongeveer (all in), dus zeer betaalbaar. Zeker om veel km te doen op enkele dagen is de E fantastisch (heeft net 1600 km op 2 dagen afgelegd).
Bijkomend voordeel van een E is de onbeperkte km-garantie de eerste 2 jaar, wat voor u best handig kan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDa's al zeker 1 groot onderhoud op jaarbasis
verdere voorbeeldjes:
remblokken 400 EUR
remschijven ca. 2000 EUR rondom
1 set banden 1600 EUR (en ik rij op 90K meer dan 1 set banden)
1 klein onderhoud 500 EUR
1 groot onderhoud geen idee maar minstens het dubbele
elke 15.000km mini onderhoudje, o.a. differentieelolie wisselen
En dan heb je nog geen mankementen gehad.
- is een RS6 de meest geschikte kar in z'n vermogen-klasse om mee te doen wat jij ermee doet, namelijk veel kilometers malen aan hoge snelheden. MAW, als je iets anders zoekt dat goedkoper zou moeten zijn, zal je ook power moeten inleveren volgens mij.
- kan je goedkoper rijden met je RS6 dan je nu doet. (diff olie om de 15k?, distributie om de 60k?, banden die geen 90k kilometer meegaan als je alleen autosnelweg doet?, ...)
- is LPG geen optie voor een wagen die echt veel kilometers moet doen. Na 150k op LPG is van élke motor het beste af.
- is in uw geval een distributieriem geen slechte oplossing. Kettingen houden het ook niet oneindig vol, en zijn veel duurder om te vervangen.
Comment
-
Bedankt voor je reactie Rosse!
Even wat replies van mijnentwege:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten- is een RS6 de meest geschikte kar in z'n vermogen-klasse om mee te doen wat jij ermee doet, namelijk veel kilometers malen aan hoge snelheden.
MAW, als je iets anders zoekt dat goedkoper zou moeten zijn, zal je ook power moeten inleveren volgens mij.
- kan je goedkoper rijden met je RS6 dan je nu doet. (diff olie om de 15k?, distributie om de 60k?, banden die geen 90k kilometer meegaan als je alleen autosnelweg doet?, ...)
Diff olie om de 15K wisselen werd me van MTM uit aangeraden. Ik vermoed dat die gasten wel weten waarover ze spreken.
Distributie-riem wordt van AUDI uit aangeraden om de 90K te wisselen als ik het goed heb. Ik doe het bij 60K zoals talloze andere RS6-eigenaren. Zeker met een motorisch getuned exemplaar zou dat geen overbodige luxe zijn.
Banden slijten zoals mij verteld werd enorm hard bij hoge snelheden, doordat ze eigenlijk vaak "doorslippen" bij onneffenheden. Afgezien daarvan heb ik natuurlijk ook wel een paar keer de Ring, de Vogezen en andere leuke contreien opgezocht. Los daarvan ben ik ook niet de persoon om autostrade-opritjes e.d. aan kruipsnelheid te nemen.
- is LPG geen optie voor een wagen die echt veel kilometers moet doen. Na 150k op LPG is van élke motor het beste af.) in.
- is in uw geval een distributieriem geen slechte oplossing. Kettingen houden het ook niet oneindig vol, en zijn veel duurder om te vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
Geen flauw idee hoe dat zit met die kettingen..iemand uit het pakweg Benz-kamp die daar meer over weet?
Maar in de praktijk zou ik (persoonlijk) die dingen toch ook ongeveer om de 100.000km vervangen. Pak nu nog dat je die om de 120.000km zou vervangen, dat is telkens 1 wissel uitgespaard. Het zou langer kunnen, maar het risico dat er toch iets of wat met die ketting gebeurd is natuurlijk aanwezig, en dan zijn de gevolgen niet echt te overzien lijkt me.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenIn theorie zouden die kettingen het eeuwig uithouden.
Maar in de praktijk zou ik (persoonlijk) die dingen toch ook ongeveer om de 100.000km vervangen. Pak nu nog dat je die om de 120.000km zou vervangen, dat is telkens 1 wissel uitgespaard. Het zou langer kunnen, maar het risico dat er toch iets of wat met die ketting gebeurd is natuurlijk aanwezig, en dan zijn de gevolgen niet echt te overzien lijkt me.
En kostprijs in vergelijking met distributieriem-wissel? Vergelijkbaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenEn kostprijs in vergelijking met distributieriem-wissel? Vergelijkbaar?
Qua tijd gaat dat ongeveer hetzelfde zijn veronderstel ik, bij beiden quasi niet bereikbaar
Eerste prijs dat ik in een of ander random websitje kan vinden is $155. Op diezelfde site staat de distributieriem voor een RS6 op $83
Dus ongeveer het dubbele aan onderdelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenThx
Comment
-
Is het geen optie om de tuning te kicken? Distri doen om de 90k, en standaard onderhoud-schema te volgen? Zou al een heel aantal euro's moeten besparen.
Verder rijd je op conti's dacht ik, er zijn hardere banden te vinden, die dus langer meegaan (Michelin gaat over het algemeen echt wel merkbaar langer mee).
Distri-riem vs ketting: hou er rekening mee dat een ketting over het algemen niet bedoeld is om regelmatig te vervangen. Meer en meoilijker werk dus. Ik schat dus dat een ketting vervangen ongeveer 50% tot 75% duurder zal zijn dan een riem vervangen.
In the end zijn het natuurlijk nog steeds maar enkele honderden euro's dat je bespaard op het totaal plaatje, en dus procentueel misschien niet zo heel veel. Wil je drastischer besparen moet die kar weg, en ga je in een dikke diesel, of een kleinere naft moeten gaan rijden. Wel spijtig.
Comment
-
Tuurlijk spijtig, maar ik wil in de komende jaren ( in de mate van het mogelijke) nog meer rijden, en meer vanuit de auto werken. En aangezien ik leuk genoege speeltjes heb staan om me naast de openbare weg (of af en toe eens op) te amuseren, denk ik dat ik er wel mee zal kunnen leven.
Als ik echt wil besparen moet ik een tweedehandse octavia rs tdi kopen. Iets idealer prijs/kwaliteit/onderhoud/verbruik ga je denk ik moeilijk vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenTuurlijk spijtig, maar ik wil in de komende jaren ( in de mate van het mogelijke) nog meer rijden, en meer vanuit de auto werken. En aangezien ik leuk genoege speeltjes heb staan om me naast de openbare weg (of af en toe eens op) te amuseren, denk ik dat ik er wel mee zal kunnen leven.
Als ik echt wil besparen moet ik een tweedehandse octavia rs tdi kopen. Iets idealer prijs/kwaliteit/onderhoud/verbruik ga je denk ik moeilijk vinden.
Comment
-
Ten eerste redelijk duur, ten tweede nu ook niet het zuinigste model he
Nee, dan kan ik beter met de RS6 blijven rijden denk ik.
Ik denk dat ik toch op vrij korte termijn iets ga kopen, ten laatste binnen een maand. Maar ik ga er best niet teveel meer over schrijven want het begint sommige mensen serieus op hun zenuwen te werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenTen eerste redelijk duur, ten tweede nu ook niet het zuinigste model he
Nee, dan kan ik beter met de RS6 blijven rijden denk ik.
Kan me inderdaad wel inbeelden dat veel mensen zich eraan ergeren. Ik vond het echter wel best stoer om zo'n kilometers te doen met een RS6.
Enfin, success met de opvolger. Ik vrees alleen dat komende van een RS6, een skoda wat te basic gaat zijn, en zeker een TDI. Vandaar mijn tussenoplossing
Comment
-
I hear ya
Het is nu niet dat ik vanaf dag 1 met pk-monsters heb gereden, dus ik weet wel waarvan ik kom. Met m'n golfje en m'n passat tdi deed ik ook al redelijke wat mileage..
En zoals al eerder gezegd, ik zet een TV of DVD e.d. in die wagen, enigste manier om mij rustiger te doen rijden. Ik heb zo tusssen Metz en Strassbourg al wel eens een filmpje op ARD of ZDF meegepikt, en ik vind dat ideaal. Niet dat ik constant kijk, eerder luisteren. Het moet wel veilig blijven uiteraard.
Comment
Comment