Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Is je mama frietjes gaan halen?

    Comment


    • Nog een S6 gevonden met standaard zetels...




      Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

      Comment


      • Audi S5 on 20x9 and 20x10.5 Vossen VVS083 Black Machined Wheels


        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

        Comment


        • Ik ga verkassen...

          http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cars-...=p4506.c0.m245
          Mugello met dat interieur =

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
            Nog een S6 gevonden met standaard zetels...
            Blij?

            Toch blijven sportzetels een vast onderdeel van een S6 imo, maar op gebied van gebruikscomfort kan ik wel begrijpen dat standaard zetels soms handiger zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
              Toen 10 jaar geleden de 1.9 TDI 110 pk uitkwam vroeg iedereen zich ook af of dat wel goed zou komen, zoveel kracht uit zo'n klein blokje.
              En zie 366000 km verder is er nog altijd geen sleutel aan geweest. Die blokken zijn voldoende getest door de constructeurs volgens mij.

              @ LL: Moest ik van u zijn, ik kocht me een E280/320 CDI (huidig model). Ding is niet moeders mooiste, maar is gebouwd om km's te malen.
              Pa heeft op 4.5 jaar tijd 260k km A6 gereden en is dan overgeschakeld op een E klasse (ondertussen 300k km op 5.5 jaar), met geen stokken krijg je hem nog in een A6 voor lange afstanden .
              Qua gebruikskost ligt dat op 30 eurocent per km ongeveer (all in), dus zeer betaalbaar. Zeker om veel km te doen op enkele dagen is de E fantastisch (heeft net 1600 km op 2 dagen afgelegd).
              Bijkomend voordeel van een E is de onbeperkte km-garantie de eerste 2 jaar, wat voor u best handig kan zijn.
              Thx voor de tip Corneel, ik neem je advies zeker mee

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Da's al zeker 1 groot onderhoud op jaarbasis

                verdere voorbeeldjes:
                remblokken 400 EUR
                remschijven ca. 2000 EUR rondom
                1 set banden 1600 EUR (en ik rij op 90K meer dan 1 set banden)
                1 klein onderhoud 500 EUR
                1 groot onderhoud geen idee maar minstens het dubbele
                elke 15.000km mini onderhoudje, o.a. differentieelolie wisselen

                En dan heb je nog geen mankementen gehad.
                'k heb dat hier allemaal eens op mijn gemak gelezen, en volgens mij:

                - is een RS6 de meest geschikte kar in z'n vermogen-klasse om mee te doen wat jij ermee doet, namelijk veel kilometers malen aan hoge snelheden. MAW, als je iets anders zoekt dat goedkoper zou moeten zijn, zal je ook power moeten inleveren volgens mij.

                - kan je goedkoper rijden met je RS6 dan je nu doet. (diff olie om de 15k?, distributie om de 60k?, banden die geen 90k kilometer meegaan als je alleen autosnelweg doet?, ...)

                - is LPG geen optie voor een wagen die echt veel kilometers moet doen. Na 150k op LPG is van élke motor het beste af.

                - is in uw geval een distributieriem geen slechte oplossing. Kettingen houden het ook niet oneindig vol, en zijn veel duurder om te vervangen.

                Comment


                • Bedankt voor je reactie Rosse!

                  Even wat replies van mijnentwege:


                  Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                  - is een RS6 de meest geschikte kar in z'n vermogen-klasse om mee te doen wat jij ermee doet, namelijk veel kilometers malen aan hoge snelheden.
                  Correct, hoewel ik uiteraard geen ervaring heb met z'n directe concurrenten, met name de BMW M5 en de Benz E63 AMG. Ik vemoed dat die twee even geschikt zijn.

                  MAW, als je iets anders zoekt dat goedkoper zou moeten zijn, zal je ook power moeten inleveren volgens mij.
                  Dat sowieso, maar daar heb ik me ook al bij neergelegd. Maar als je pakweg 200 paarden inlevert, staan er toch nog steeds 300 in je stal. En dat is natuurlijk ook nog steeds een vermogen waarmee je snoeihard kan rijden.

                  - kan je goedkoper rijden met je RS6 dan je nu doet. (diff olie om de 15k?, distributie om de 60k?, banden die geen 90k kilometer meegaan als je alleen autosnelweg doet?, ...)
                  Wel...dat denk ik dus niet...

                  Diff olie om de 15K wisselen werd me van MTM uit aangeraden. Ik vermoed dat die gasten wel weten waarover ze spreken.
                  Distributie-riem wordt van AUDI uit aangeraden om de 90K te wisselen als ik het goed heb. Ik doe het bij 60K zoals talloze andere RS6-eigenaren. Zeker met een motorisch getuned exemplaar zou dat geen overbodige luxe zijn.
                  Banden slijten zoals mij verteld werd enorm hard bij hoge snelheden, doordat ze eigenlijk vaak "doorslippen" bij onneffenheden. Afgezien daarvan heb ik natuurlijk ook wel een paar keer de Ring, de Vogezen en andere leuke contreien opgezocht. Los daarvan ben ik ook niet de persoon om autostrade-opritjes e.d. aan kruipsnelheid te nemen.

                  - is LPG geen optie voor een wagen die echt veel kilometers moet doen. Na 150k op LPG is van élke motor het beste af.
                  Ik begin ook meer en meer van het LPG idee af te stappen, omdat ik diverse problemen vrees, en daar heb ik geen tijd ( en ook geen zin ) in.

                  - is in uw geval een distributieriem geen slechte oplossing. Kettingen houden het ook niet oneindig vol, en zijn veel duurder om te vervangen.
                  Geen flauw idee hoe dat zit met die kettingen..iemand uit het pakweg Benz-kamp die daar meer over weet?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

                    Geen flauw idee hoe dat zit met die kettingen..iemand uit het pakweg Benz-kamp die daar meer over weet?
                    In theorie zouden die kettingen het eeuwig uithouden.

                    Maar in de praktijk zou ik (persoonlijk) die dingen toch ook ongeveer om de 100.000km vervangen. Pak nu nog dat je die om de 120.000km zou vervangen, dat is telkens 1 wissel uitgespaard. Het zou langer kunnen, maar het risico dat er toch iets of wat met die ketting gebeurd is natuurlijk aanwezig, en dan zijn de gevolgen niet echt te overzien lijkt me.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      In theorie zouden die kettingen het eeuwig uithouden.

                      Maar in de praktijk zou ik (persoonlijk) die dingen toch ook ongeveer om de 100.000km vervangen. Pak nu nog dat je die om de 120.000km zou vervangen, dat is telkens 1 wissel uitgespaard. Het zou langer kunnen, maar het risico dat er toch iets of wat met die ketting gebeurd is natuurlijk aanwezig, en dan zijn de gevolgen niet echt te overzien lijkt me.

                      En kostprijs in vergelijking met distributieriem-wissel? Vergelijkbaar?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        En kostprijs in vergelijking met distributieriem-wissel? Vergelijkbaar?

                        Qua tijd gaat dat ongeveer hetzelfde zijn veronderstel ik, bij beiden quasi niet bereikbaar

                        Eerste prijs dat ik in een of ander random websitje kan vinden is $155. Op diezelfde site staat de distributieriem voor een RS6 op $83

                        Dus ongeveer het dubbele aan onderdelen.

                        Comment


                        • Thx

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Thx
                            Nu zou ik de kettingen en riemen van zo een site wel niet vertrouwen, maar de verhouding van de prijzen zal wel ongeveer gelijk zijn

                            Comment


                            • Is het geen optie om de tuning te kicken? Distri doen om de 90k, en standaard onderhoud-schema te volgen? Zou al een heel aantal euro's moeten besparen.

                              Verder rijd je op conti's dacht ik, er zijn hardere banden te vinden, die dus langer meegaan (Michelin gaat over het algemeen echt wel merkbaar langer mee).

                              Distri-riem vs ketting: hou er rekening mee dat een ketting over het algemen niet bedoeld is om regelmatig te vervangen. Meer en meoilijker werk dus. Ik schat dus dat een ketting vervangen ongeveer 50% tot 75% duurder zal zijn dan een riem vervangen.

                              In the end zijn het natuurlijk nog steeds maar enkele honderden euro's dat je bespaard op het totaal plaatje, en dus procentueel misschien niet zo heel veel. Wil je drastischer besparen moet die kar weg, en ga je in een dikke diesel, of een kleinere naft moeten gaan rijden. Wel spijtig.

                              Comment


                              • Tuurlijk spijtig, maar ik wil in de komende jaren ( in de mate van het mogelijke) nog meer rijden, en meer vanuit de auto werken. En aangezien ik leuk genoege speeltjes heb staan om me naast de openbare weg (of af en toe eens op) te amuseren, denk ik dat ik er wel mee zal kunnen leven.

                                Als ik echt wil besparen moet ik een tweedehandse octavia rs tdi kopen. Iets idealer prijs/kwaliteit/onderhoud/verbruik ga je denk ik moeilijk vinden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Tuurlijk spijtig, maar ik wil in de komende jaren ( in de mate van het mogelijke) nog meer rijden, en meer vanuit de auto werken. En aangezien ik leuk genoege speeltjes heb staan om me naast de openbare weg (of af en toe eens op) te amuseren, denk ik dat ik er wel mee zal kunnen leven.

                                  Als ik echt wil besparen moet ik een tweedehandse octavia rs tdi kopen. Iets idealer prijs/kwaliteit/onderhoud/verbruik ga je denk ik moeilijk vinden.
                                  Of een tussenoplossingske: Passat Variant 3.2 V6 DSG 4Motion?

                                  Comment


                                  • Ten eerste redelijk duur, ten tweede nu ook niet het zuinigste model he

                                    Nee, dan kan ik beter met de RS6 blijven rijden denk ik.

                                    Ik denk dat ik toch op vrij korte termijn iets ga kopen, ten laatste binnen een maand. Maar ik ga er best niet teveel meer over schrijven want het begint sommige mensen serieus op hun zenuwen te werken

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Ten eerste redelijk duur, ten tweede nu ook niet het zuinigste model he

                                      Nee, dan kan ik beter met de RS6 blijven rijden denk ik.
                                      Redelijk cheap te vinden 2de hands in .de Maar inderdaad niet echt zuinig. Dat zullen de VR6'kes nooit kunnen worden.

                                      Kan me inderdaad wel inbeelden dat veel mensen zich eraan ergeren. Ik vond het echter wel best stoer om zo'n kilometers te doen met een RS6.


                                      Enfin, success met de opvolger. Ik vrees alleen dat komende van een RS6, een skoda wat te basic gaat zijn, en zeker een TDI. Vandaar mijn tussenoplossing

                                      Comment


                                      • I hear ya

                                        Het is nu niet dat ik vanaf dag 1 met pk-monsters heb gereden, dus ik weet wel waarvan ik kom. Met m'n golfje en m'n passat tdi deed ik ook al redelijke wat mileage..
                                        En zoals al eerder gezegd, ik zet een TV of DVD e.d. in die wagen, enigste manier om mij rustiger te doen rijden. Ik heb zo tusssen Metz en Strassbourg al wel eens een filmpje op ARD of ZDF meegepikt, en ik vind dat ideaal. Niet dat ik constant kijk, eerder luisteren. Het moet wel veilig blijven uiteraard.

                                        Comment


                                        • Als je verandert van wagen, gaat de RS6 dan de deur uit of ga je die nog houden?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X