Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    ook wel hardyschijf genaamd





    heb jij deze niet vervangen in de gasdoos?
    ja!

    maar worden bij de RS2 niet de voorste kardannen vervangen? LL uitleg svp (of avitas)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
      ja!

      maar worden bij de RS2 niet de voorste kardannen vervangen? LL uitleg svp (of avitas)

      Ik haat retorische vragen.

      Ik vraag vrijdag wel wat uitleg.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Manman wat een zalige garage toch hier

        Deze ochtend gebeld, mocht in de voormiddag al langskomen voor een testritje in de RS2 samen met een mechanieker om dat "schokkend" probleem te zoeken.

        Ter plekke voor de garage teveel om op te noemen: RS6, S6, S3, RS4, ...geschift

        Bon, mechanieker mee in de auto, wat lullen over auto's. Blijkt dat die kerel zelf met een sprintblauwe RS4B7 sedan rijdt

        Uiteindelijk probleem wsl gevonden (cardanwellen?), heb gezegd dat ik em uiterlijk vrijdag moest terughebben en dat is geen enkel probleem.
        Ze hebben me zelfs ff thuis gaan afzetten omdat niemand me kon komen halen.
        Service noemen ze dat!

        De chauffeur van dienst reed érg rustig, was gepakt aan 154 km/h met z'n fiat punto
        14 maanden voorwaardelijk
        prachtig, zo moet dat!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Ik haat retorische vragen.

          Ik vraag vrijdag wel wat uitleg.

          graag.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
            ja!

            maar worden bij de RS2 niet de voorste kardannen vervangen? LL uitleg svp (of avitas)
            als de voorste kardans vervangen worden, zijn het hoogstwaarschijnlijk de homokineten die versleten zijn.

            Comment


            • denk het niet, want versleten homokineten maken een "helderder" klik/klak geluid, en meestal bij scherp afdraaien.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Onzin, die kar is standaard al onbetrouwbaar.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  denk het niet, want versleten homokineten maken een "helderder" klik/klak geluid, en meestal bij scherp afdraaien.

                  Ja dat was ook mijn bedenking... maar ik snap niet wat er anders fout zou kunnen zijn?

                  'Kardanwelle'... nja...


                  krom ofzo?

                  Comment


                  • moest ie krom zijn dan zou je dat constant voelen denk ik, en vooral bij hoge snelheden. Ik denk dan toch nog een rubber aan het diff, of aan de bak.

                    Comment


                    • Amag Ebikon regelt dat wel! Ik post ten laatste vrijdag wel wat er aan schort.

                      Op naar het volgende mankement!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

                        Bon, mechanieker mee in de auto, wat lullen over auto's. Blijkt dat die kerel zelf met een sprintblauwe RS4B7 sedan rijdt

                        Klein addendum nog: ik was aan het praten over het verbruik van de RS2, dat dat echt wel enorm hoog is.
                        Hij antwoordde dat er sindsdien toch een serieuze evolutie is geweest, in Zwitserland bij absolute discipline nam die van hem nog geen 8 liter

                        Als hij over de passen enzo ging rijden zat hij aan 10-11 liter bij een niet overdreven rijstijl.

                        Waanzin!

                        Comment


                        • Met het filmpje van de RS6 te bekijken moest ik aan iets denken.

                          RS2: 2.2, 315pk: 143pk/l (Turbo)
                          RS4: 2.7, 380pk: 140pk/l (biturbo)
                          RS6: 4.2, 450pk: 107pk/l (biturbo)
                          RS4: 4.2, 420pk: 100pk/l (atmo)
                          RS6: 5.0, 580pk: 116pk/l (biturbo)

                          Waar zijn die hoge specifieke vermogens naartoe?
                          En vooral: waarom doen ze dat niet meer?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Met het filmpje van de RS6 te bekijken moest ik aan iets denken.

                            RS2: 2.2, 315pk: 143pk/l (Turbo)
                            RS4: 2.7, 380pk: 140pk/l (biturbo)
                            RS6: 4.2, 450pk: 107pk/l (biturbo)
                            RS4: 4.2, 420pk: 100pk/l (atmo)
                            RS6: 5.0, 580pk: 116pk/l (biturbo)

                            Waar zijn die hoge specifieke vermogens naartoe?
                            En vooral: waarom doen ze dat niet meer?
                            Omdat een hoog specefiek vermogen blijkbaar niet noodzakelijk een hoog rendement (weinig brandstof en hoogstaande prestaties) garandeert, misschien eerder omgekeerd. En die post van LL hierboven toont dat mooi aan...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                              Omdat een hoog specefiek vermogen blijkbaar niet noodzakelijk een hoog rendement (weinig brandstof en hoogstaande prestaties) garandeert, misschien eerder omgekeerd. En die post van LL hierboven toont dat mooi aan...
                              een 2.7 V6 Biturbo zou normaalgezien zuiniger moeten zijn dan een 4.2 Atmo.

                              Dat wat LL aantoont is dat de moderne motormanagementsystemen en verstuivers beter zijn

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                een 2.7 V6 Biturbo zou normaalgezien zuiniger moeten zijn dan een 4.2 Atmo.
                                Oké, maar een B7 >>>>>>>>>>>>>> B5 op vlak van prestaties ed. (IMO)!


                                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                Comment


                                • euh op vlak van prestaties is het juist omgekeerd

                                  Comment




                                  • Echt?

                                    Bij 0 tot 100 zijn ze nochtans hetzelfde makker! (4,9)

                                    De hernemingen zeker?

                                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      euh op vlak van prestaties is het juist omgekeerd
                                      Tot er een bocht aankomt

                                      In een rechte lijn zijn ze denk ik wel min of meer gelijklopend?

                                      Comment


                                      • Droombak...

                                        Sorry, maar ik kan er niet genoeg van krijgen!






                                        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                        Comment







                                        • Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X