Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    400 km?

dat moet toch minstens 500-550 km zijn
    Gast, een RS4 is gemaakt voor te rijden hé...

Neen, oké, op de autostrade natuurlijk niet.

Maar als Tuur Bo op de bochtige wegeltjes van de westhoek rijdt al ie geen 400km kunnen rijden.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oja, Tuur Bo, als er ooit zo'n meeting is...

Laat me iets weten hé!

Comment

heeft elke RS4 die sportknop (klepjes, gasrespons)? of alleen die met het race stuur?

ik zie ook sommige RS4's met Dynamic ride control ofzoiets, wat doet dit precies?

hoeveel km's staan er bij u op?
        Denk enkel die met het RS-stuur...

DRC = standaard. Komt erop neer dat de demping per wiel apart wordt geregeld => snelle bochten zonder neiging tot overhellen + meer efficiëntie op oneffen wegdek.

Staan nu 21000 km op.

Comfort is best OK : je voelt dat je met een sportwagen onderweg bent (gelukkig maar), maar vooral de grote oneffenheden worden prima verteerd. Vanmorgen zo'n vervelende betonweg gedaan en dat was dan weer toch schudden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
          Gast, een RS4 is gemaakt voor te rijden hé...

Neen, oké, op de autostrade natuurlijk niet.

Maar als Tuur Bo op de bochtige wegeltjes van de westhoek rijdt al ie geen 400km kunnen rijden.
          ja ok, maar bij een 'normale' rijstijl (altijd mooi aan de regels) moet 12-13 liter toch doenbaar zijn he?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Denk enkel die met het RS-stuur...

DRC = standaard. Komt erop neer dat de demping per wiel apart wordt geregeld => snelle bochten zonder neiging tot overhellen + meer efficiëntie op oneffen wegdek.

Staan nu 21000 km op.

Comfort is best OK : je voelt dat je met een sportwagen onderweg bent (gelukkig maar), maar vooral de grote oneffenheden worden prima verteerd. Vanmorgen zo'n vervelende betonweg gedaan en dat was dan weer toch schudden...
            ok thanks! moet je niet binnenkort op onderhoud of is 'ie net geweest?

Comment

ja ok, maar bij een 'normale' rijstijl (altijd mooi aan de regels) moet 12-13 liter toch doenbaar zijn he?
              In theorie wel.

Maar we zien dat ook bij ons, we rijden natuurlijk korte afstanden, maar 11l is alleen mogelijk op cruisecontrol op 130km/h op de autostrade...

Comment

Deze morgen vrij "normaal" zo'n 50 km gedaan en volgens boordcomputer gem. 13,1 liter (snelweg, gewestwegen en stad). Van Duitsland komend dus 11 gemiddeld.

Het volle potentieel aanspreken zal het verbruik zeker richting 18 à 20 liter jagen, maar dat kan je eerder zelden doen.

Comment

In theorie wel.

Maar we zien dat ook bij ons, we rijden natuurlijk korte afstanden, maar 12-13l is alleen mogelijk op cruisecontrol op 130km/h op de autostrade...
                  Gisteren eens getest : cruise controle op 130 => momentaan verbruik tussen 10 en 10,7 liter, maar er stond wel een stevige rugwind (wat zeker een rol speelt). Kortom, verbruik is zowat zoals bij de 997S.

Comment

Deze morgen vrij "normaal" zo'n 50 km gedaan en volgens boordcomputer gem. 13,1 liter (snelweg, gewestwegen en stad). Van Duitsland komend dus 11 gemiddeld.

Het volle potentieel aanspreken zal het verbruik zeker richting 18 à 20 liter jagen, maar dat kan je eerder zelden doen.
                    da's dik in orde dus!

bedankt!

Comment

Gisteren eens getest : cruise controle op 130 => momentaan verbruik tussen 10 en 10,7 liter, maar er stond wel een stevige rugwind (wat zeker een rol speelt). Kortom, verbruik is zowat zoals bij de 997S.
                      Ja, ik zat met de S6 in m'n kop, die krijgen we écht moeilijk onder de 12l (gemiddeld verbruik hé. )

Maar ik heb dan nog aangepast omdat het over de RS4 ging naar 11l, dat lijkt me het cijfer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                        Het interieur vind ik zalig, maar onder de kap is de jouwe een ++...
                        Hoezo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SakkeVDW Bekijk Berichten
                          Hoezo?
                          Die van LEftlane is getuned door MTM dacht ik. iets van een 550 pk ?
                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Hoezo?
                            Een beetje MTM-werk.

Edit: Lexus was me voor.

Comment

Oja, Tuur Bo, als er ooit zo'n meeting is...

Laat me iets weten hé!
                              Dan kan Tuur vooraan gaan rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                                Die van LEftlane is getuned door MTM dacht ik. iets van een 550 pk ?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                                Een beetje MTM-werk.

Edit: Lexus was me voor.
                                568 pk wss.

Comment

568 pk wss.
                                  Neen, ook weer niet zoveel, 524pk.

Comment

Neen, ook weer niet zoveel, 524pk.
                                    Nog altijd

Comment

• kan je die lelijke telefoon module eruit halen?

Comment

kan je die lelijke telefoon module eruit halen?
                                        Hammer and screwdriver should do the trick...

Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn.

Comment

• Tuur bo, fantastische kar, voor mij persoonlijk ook een droomwagen! Goed van dat verbruik ook, zo zien we dat er toch wat evolutie is op dat vlak.

Geniet ervan, en vergeet zeker niet een shitload aan foto's te posten

Comment

Working...
                                          X