Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Gierigaards

    Mijn RS4 is gisteren op "long life" (lees : groot) onderhoud geweest, de remblokken zijn nog goed voor 10.000km schatten ze, ik heb ze dus nog niet laten vervangen...

    Ik heb er intussen al 7000km opzitten ! Tot mijn groot plezier trouwens
    staat hij nu al 100% in orde? hebben ze er de laatste nieuwe ECU software ingeladen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Gierigaards

      Mijn RS4 is gisteren op "long life" (lees : groot) onderhoud geweest, de remblokken zijn nog goed voor 10.000km schatten ze, ik heb ze dus nog niet laten vervangen...

      Ik heb er intussen al 7000km opzitten ! Tot mijn groot plezier trouwens

      Hoe zit dat met die longlife? Bij de RS6 wordt het alleszins afgeraden door specialisten. De mijne is nu wel getuned, maar als ik die riem zag na de laatste wissel was ik toch blij dat ik een vervroegd onderhoud heb laten doen

      Comment


      • longlife is shortlife.

        is grote rommel.

        Comment


        • Ik ben daar allemaal niet van op de hoogte. Voor mij is "long life" gewoon een ander woord voor "groot onderhoud", en dat is het ook : de nodige filters vervangen, olie verversen, enz... Ik zie niet in wat er daar "grote rommel" kan aan zijn

          @ W. Bleek : remember het steeds brandende "uitlaatlampje" ? Bleek één van de 2 katalysators stuk te zijn, is vervangen onder garantie en geeft geen problemen meer. Nu ja, voor de motor en het rijden zelf was er in feite geen probleem. Wat die software betreft, daar heb ik geen flauw idee van, misschien dat ik daar eens naar informeer. Wat zou dan het verschil/upgrade zijn ?

          Comment


          • Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              longlife is shortlife.

              is grote rommel.
              Een S/RS zal toch wel tegen onderhoudsintervallen van 20k km kunnen zekers? Anders is het wel heel triestig...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                Ik ben daar allemaal niet van op de hoogte. Voor mij is "long life" gewoon een ander woord voor "groot onderhoud", en dat is het ook : de nodige filters vervangen, olie verversen, enz... Ik zie niet in wat er daar "grote rommel" kan aan zijn
                nee

                longlife betekent verlengde onderhoudsintervallen. Oliewissel slechts om de 20-30k bv.
                Ik heb er al met meerdere techniekers van verscheidene merken over gesproken... allemaal zeggen ze dat het nefast is voor de levensduur van de motor. Olie verliest smerende eigenschappen, en het peil kan gerust op niveau blijven, maar er is nog altijd iets zoals dillutie (benzine die in olie komt).
                Het is vooral voor de leasingmaatschappijen dat dit interessant is, maar ik ken iig al één garage die er niet aan meedoet omdat ze er niet achterstaan. T'is dan ook een garage opgestart door een technieker en niet door een of andere marketing jup.

                Comment


                • Het zal voor een deel ook een perfide strategie zijn...tegen dat de problemen opduiken zijn die bakken meestal uit garantie.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    nee

                    longlife betekent verlengde onderhoudsintervallen. Oliewissel slechts om de 20-30k bv.
                    Ik heb er al met meerdere techniekers van verscheidene merken over gesproken... allemaal zeggen ze dat het nefast is voor de levensduur van de motor. Olie verliest smerende eigenschappen, en het peil kan gerust op niveau blijven, maar er is nog altijd iets zoals dillutie (benzine die in olie komt).
                    Het is vooral voor de leasingmaatschappijen dat dit interessant is, maar ik ken iig al één garage die er niet aan meedoet omdat ze er niet achterstaan. T'is dan ook een garage opgestart door een technieker en niet door een of andere marketing jup.
                    Toch zijn er ook mecaniekers die bij hoog en laag beweren dat je volsynthetische olie makkelijk 100k kunt laten steken zonder dat die zijn smerende eigenschap ook maar een per cent verliest...
                    Er zijn zelfs artikels van oud-directeurs van olie-firmas (Shell in het geval van het artikel dat ik heb gelezen) die beweren dat om de 20k olie wisselen onzin is.

                    Comment


                    • Oliewisselen is weldegelijk nuttig als je constant je auto "gebruikt", dan gaat je olie sneller zijn smerende werking verliezen door de hogere temperaturen en wrijvingen...
                      Als je iemand bent die nooit boven de 2500 toeren gaat... dan is het overroepen, inderdaad

                      Comment


                      • Indien het correct gebruikt wordt, en je dus de spelregels volgt, dan is longlife rijden net even goed als niet longlife rijden.

                        Of het nuttig is, is een andere vraag...

                        ivm, S en RS modellen, er zijn in den beginne van longlife serieuze problemen geweest, vooral met de V6 biturbo en de snelle versies van de 1.8 turbo blokjes. De VW 503.00 longlife olie voldeed daarvoor duidelijk niet, en de schade was aanzienlijk. Er is dan een revised spec uitgekomen zijnde VW 503.01, en deze olie voldoet wel voor deze blokken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          @ W. Bleek : remember het steeds brandende "uitlaatlampje" ? Bleek één van de 2 katalysators stuk te zijn, is vervangen onder garantie en geeft geen problemen meer. Nu ja, voor de motor en het rijden zelf was er in feite geen probleem. Wat die software betreft, daar heb ik geen flauw idee van, misschien dat ik daar eens naar informeer. Wat zou dan het verschil/upgrade zijn ?
                          Die stukke katalysator zou wel ééns het gevolg kunnen zijn van het feit dat de motor té rijk loopt.. correct me if I'm wrong..

                          Ik zou zéker vragen naar de laatste nieuwe ECU software, normaal laden ze dat in bij elk onderhoud. (gratis)

                          the engine was a little lumpy from cold and would very occasionally lapse into a slight misfire after a foray to the limiter. On cue, the misfire appeared for the technician in the passenger seat. The solution was a new engine ECU map, and this would take a couple of days to come from Germany.
                          en

                          An RS4-owning reader had tipped me off that an ECU upgrade was installed as a matter of course whenever an early car was presented for service, so I called Peterborough Audi and they confirmed the upgrade was available, free of charge. I booked the RS4 in. And the brake pads? Perhaps they’d been over-cautious, reckoning they wouldn’t make the next service (it had been to the ’Ring, remember). Whatever, 10,000 miles and eight months later, still no sight of the pad warning light.

                          The ECU upgrade was a while-u-wait affair taking about an hour. As I drove away, I recognised that the V8 had a much brighter, more willing mid-range, and the next morning it was a model of smoothness, the only disappointment being a reduced idling time with the valve open. A few days later the RS4 was gone.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Gierigaards


                            Ie is nu in de garage, ook voor het alarm.

                            Voor de verzekering zit daar zo'n alarm in verbonden aan de centrale en die heeft al 3 keer gewoon afgegaan en we werden dan telkens opgebeld door de centrale of alles OK is.

                            Elektroninca fout zeker.

                            Maar van die remmen, we gaan die melding er uit halen.

                            Want ze kunnen die niet inkorten, dus gaan we die helemaal verwijderen, want elke keer bij het starten komt deze met bijhorend irritant signaal op de boordcomputer.

                            En zoals je ziet hebben we dan nog een dikke 1000km gereden, dusja.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Ik heb er intussen al 7000km opzitten ! Tot mijn groot plezier trouwens
                            Ben ik wel van overtuigd!

                            Foto's?

                            Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                            Comment


                            • is dit een S4? heeft allensinds de doorlopende lichten...




                              wel mooi kleurtje!

                              Comment


                              • Ik denk het niet. Nergens quattro emblemen ed. Ik gok een V6?

                                Comment


                                • geen S4, mistlichten onderaan heeft een S niet

                                  Comment


                                  • dat vroeg ik mij dus al af, is het dan normaal dat de mijne A6 lichten heeft?

                                    Comment


                                    • ja dat zijn de S4 lichten, ogen wat helderder en hebben ingebouwd mistlicht

                                      Comment


                                      • Is die op dat mistlicht na optisch identiek aan de S4?

                                        Comment


                                        • uitlaten zijn ook verschillend denk ik.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X