Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
    lol der zit een vw stuur in

Comment

• 1999 B5 S4

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

nice

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
        1999 B5 S4

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

nice
        Holy shit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          de hele kwestie van dat sommige RS4 hun 420 pk niet halen lijkt van de baan, ik ken er toch een aantal die hun waarden wél halen. Het heeft ook te maken met de ECU software denk ik, de laatste updates zijn erg belangrijk.
          Ik heb toch ook al gelezen van ECU updates die juist een probleem veroorzaakten...

De mijne bolt zoals het moet, in het begin was het soms wat stotterig maar de laatste maanden niet meer. Power genoeg, vanmorgen nog vlotjes een S5 afgeschud in een snelwegherneming en dan reed ik zelfs in 6e (hij wellicht ook - of is dat een automaat ?)

Bottom line : geen ECU update voor mijn RS4, loopt lekker zoals het is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Ik heb toch ook al gelezen van ECU updates die juist een probleem veroorzaakten...

De mijne bolt zoals het moet, in het begin was het soms wat stotterig maar de laatste maanden niet meer. Power genoeg, vanmorgen nog vlotjes een S5 afgeschud in een snelwegherneming en dan reed ik zelfs in 6e (hij wellicht ook - of is dat een automaat ?)

Bottom line : geen ECU update voor mijn RS4, loopt lekker zoals het is
            Mjah.. bij u liep/loopt (?) hij ook te rijk zeker? Doordat één of andere sensor in de intake manifold niet werd gereset ofzo spoot hij meer benzine in dan nodig was. En dat is schadelijk voor de katalysatoren... die jij hebt laten vervangen zeker?

De longterm RS4 van EVO had ook die problemen (zoals velen) en vond dat hij na de software update (doen ze normaal bij elk onderhoud, verplicht door Audi!) een sterkere midrange toerentalgebied had.. nadeel was dat de klepjes in de uitlaat bij koudstart minder lang openbleven of zoiets.. (nu ja, dat is een kleinigheid bij ons worden ze permanent open gezet)

Nu ja, als hij goed loopt nu zou ik er ook niet te veel meer aan prutsen

Verbruik zit rond de 12-13 liter?

Comment

• Staat er nu ver een RS4 op jullie oprit?

de 17'e komt eraan hoor

Comment

Mjah.. bij u liep/loopt (?) hij ook te rijk zeker? Doordat één of andere sensor in de intake manifold niet werd gereset ofzo spoot hij meer benzine in dan nodig was. En dat is schadelijk voor de katalysatoren... die jij hebt laten vervangen zeker?

De longterm RS4 van EVO had ook die problemen (zoals velen) en vond dat hij na de software update (doen ze normaal bij elk onderhoud, verplicht door Audi!) een sterkere midrange toerentalgebied had.. nadeel was dat de klepjes in de uitlaat bij koudstart minder lang openbleven of zoiets.. (nu ja, dat is een kleinigheid bij ons worden ze permanent open gezet)

Nu ja, als hij goed loopt nu zou ik er ook niet te veel meer aan prutsen

Verbruik zit rond de 12-13 liter?
                Er is toen idd een katalysator onder garantie vervangen. Qua rijden ondervond ik geen merkbaar verschil na de vervanging.

Verbruik is bij zo'n wagen conform rijstijl en/of traject : snelweg aan 130 = 11,5 liter. In stadsverkeer (doe ik zelden) 20 liter ! En een rondje knallen in de polders geeft 17 liter... voor zuinig verbruik moet je geen RS4 aanschaffen, dan ben je beter af met ee 3liter diesel of zoiets

Hoezo "bij ons" : is de hypothetische wijze niet meer toepasselijk ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  Staat er nu ver een RS4 op jullie oprit?

de 17'e komt eraan hoor
                  Ik weet het

Maar hij komt eraan, dat staat vast

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Er is toen idd een katalysator onder garantie vervangen. Qua rijden ondervond ik geen merkbaar verschil na de vervanging.

Verbruik is bij zo'n wagen conform rijstijl en/of traject : snelweg aan 130 = 11,5 liter. In stadsverkeer (doe ik zelden) 20 liter ! En een rondje knallen in de polders geeft 17 liter... voor zuinig verbruik moet je geen RS4 aanschaffen, dan ben je beter af met ee 3liter diesel of zoiets

Hoezo "bij ons" : is de hypothetische wijze niet meer toepasselijk ?
                  ok bedankt!

Comment

• Die B5 S4 is fel maat!

Comment

• Ziptuning RS6 Avant

2'e filmpje. Zo'n 12.5 naar 200 is toch niet slecht

Comment

• dat gaat hard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          Ziptuning RS6 Avant

2'e filmpje. Zo'n 12.5 naar 200 is toch niet slecht
                          Belachelijk snel

Comment

• MTM lapt daar met hun stage II nog eens 60pk bij

ik wil een stage IV

Comment

• MTM dan ook

Comment

• is dat dan nog altijd puur software, grotere IC, ..? of effectief al met bigger turbos

Comment

• Ik denk dat MTM ook vanaf een bepaalde stage ook met turbo's werkt maar 100% zeker ben ik het niet.

Comment

is dat dan nog altijd puur software, grotere IC, ..? of effectief al met bigger turbos
                                    702pk bij MTM is puur chip + uitlaat.
                                    met andere turbo's en intercoolers zal die wel los over de 800pk gaan.

Comment

• fak seg

Comment

• Insane

Comment

• PS van de S3 Plus

Die kerel maakt wel knappe PS imo.

Comment

Working...
                                          X