Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AUDI S/RS Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtende hele kwestie van dat sommige RS4 hun 420 pk niet halen lijkt van de baan, ik ken er toch een aantal die hun waarden wél halen. Het heeft ook te maken met de ECU software denk ik, de laatste updates zijn erg belangrijk.
De mijne bolt zoals het moet, in het begin was het soms wat stotterig maar de laatste maanden niet meer. Power genoeg, vanmorgen nog vlotjes een S5 afgeschud in een snelwegherneming en dan reed ik zelfs in 6e (hij wellicht ook - of is dat een automaat ?)
Bottom line : geen ECU update voor mijn RS4, loopt lekker zoals het is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk heb toch ook al gelezen van ECU updates die juist een probleem veroorzaakten...
De mijne bolt zoals het moet, in het begin was het soms wat stotterig maar de laatste maanden niet meer. Power genoeg, vanmorgen nog vlotjes een S5 afgeschud in een snelwegherneming en dan reed ik zelfs in 6e (hij wellicht ook - of is dat een automaat ?)
Bottom line : geen ECU update voor mijn RS4, loopt lekker zoals het is
De longterm RS4 van EVO had ook die problemen (zoals velen) en vond dat hij na de software update (doen ze normaal bij elk onderhoud, verplicht door Audi!) een sterkere midrange toerentalgebied had.. nadeel was dat de klepjes in de uitlaat bij koudstart minder lang openbleven of zoiets.. (nu ja, dat is een kleinigheid bij ons worden ze permanent open gezet)
Nu ja, als hij goed loopt nu zou ik er ook niet te veel meer aan prutsen
Verbruik zit rond de 12-13 liter?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenMjah.. bij u liep/loopt (?) hij ook te rijk zeker? Doordat één of andere sensor in de intake manifold niet werd gereset ofzo spoot hij meer benzine in dan nodig was. En dat is schadelijk voor de katalysatoren... die jij hebt laten vervangen zeker?
De longterm RS4 van EVO had ook die problemen (zoals velen) en vond dat hij na de software update (doen ze normaal bij elk onderhoud, verplicht door Audi!) een sterkere midrange toerentalgebied had.. nadeel was dat de klepjes in de uitlaat bij koudstart minder lang openbleven of zoiets.. (nu ja, dat is een kleinigheid bij ons worden ze permanent open gezet)
Nu ja, als hij goed loopt nu zou ik er ook niet te veel meer aan prutsen
Verbruik zit rond de 12-13 liter?
Verbruik is bij zo'n wagen conform rijstijl en/of traject : snelweg aan 130 = 11,5 liter. In stadsverkeer (doe ik zelden) 20 liter ! En een rondje knallen in de polders geeft 17 liter... voor zuinig verbruik moet je geen RS4 aanschaffen, dan ben je beter af met ee 3liter diesel of zoiets
Hoezo "bij ons" : is de hypothetische wijze niet meer toepasselijk ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenStaat er nu ver een RS4 op jullie oprit?
de 17'e komt eraan hoor
Maar hij komt eraan, dat staat vast
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenEr is toen idd een katalysator onder garantie vervangen. Qua rijden ondervond ik geen merkbaar verschil na de vervanging.
Verbruik is bij zo'n wagen conform rijstijl en/of traject : snelweg aan 130 = 11,5 liter. In stadsverkeer (doe ik zelden) 20 liter ! En een rondje knallen in de polders geeft 17 liter... voor zuinig verbruik moet je geen RS4 aanschaffen, dan ben je beter af met ee 3liter diesel of zoiets
Hoezo "bij ons" : is de hypothetische wijze niet meer toepasselijk ?
Comment
-
Ziptuning RS6 Avant
2'e filmpje. Zo'n 12.5 naar 200 is toch niet slecht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenZiptuning RS6 Avant
2'e filmpje. Zo'n 12.5 naar 200 is toch niet slecht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenis dat dan nog altijd puur software, grotere IC, ..? of effectief al met bigger turbos
met andere turbo's en intercoolers zal die wel los over de 800pk gaan.
Comment
Comment