Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ga het niet opzoeken maar je hebt zelf nog ergens gepost dat je niet zo'n kar zou kopen omdat ze enorm duur zijn in onderhoud/gebruik.
klopt, als er iets kapotgaat betaal je V8-geld. Zaken zoals een boite die kapot gaan zijn enorm duur. Verder durven de wiellagers kapot gaan, airco begeeft het op het oude gas (net zoals een 100/200 trouwens) waardoor een conversie nodig is, een distributiewissel kost 4-500€ ipv 100-200€, enz enz enz.
maar de stukkenmarkt is ondertussen zo enorm groot, én vele vroeger dure zaken zijn nu gedaald is prijs, zoals de UFO-remschijven bv.
Punt is dan om eentje te zoeken waar reeds veel gedaan aan is (of gewoon constant perfect in onderhoud geweest is), en niet te gaan voor eentje van 2000-2500€, inclusief optisch goede staat.
Veel belangrijker is om een goede onafhankelijke garagist te hebben die geen schrikwekkende uurlonen vraagt.
Ze zijn nu eenmaal moeilijker om aan te werken dan een gewone 100/200, maar voor de rest is de kas quasi hetzelfde hoor. Moest de tax niet zo hoog liggen, en ik vond er eentje in dezelfde technische staat als wat ik nu heb... ik reed V8
ohja en ik heb dat idd gepost en gedacht, uitgaande van eigenaars die zo'n kar altijd bij audi-dealers binnensteken voor onderhoud en herstellingen. Met de adressen die ik ondertussen gevonden heb zou onderhoudskost niet echt meer m'n grote schrik zijn.
Comment