Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI S/RS Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'k Wilde dan een V10 hoekje maken, maar de CL 500 mocht er ook bij.

Touareg niet te vergeten, door ons heeft de populatie Touareg V10 in Lendelede een boom gekend. 5 waren er, in zo'n gehucht!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

Ma fak die kar is zo fucking zalig en vet en cool en

Ik wil die.

Comment

Nee serieus, het probleem bij de zes bv is dat het onder de motorkap zodanig vol zit...daardoor is dat onderhoud zo duur. Denk ik.
        originele redenering.

maar er zit misschien wel iets in, zeker als het aankomt op een riem te vervangen.

Wat ik me bij die bakken vooral afvraag: why the fuck draaien die nog op een distributieRIEM, en niet met een ketting?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          Een E39 540i kan een RS6 onmogelijk vervangen .

Van alle ideën om te downsizen naar iets kleiners vind ik een BMW 1 nog de beste optie. Je gaat écht veel geld besparen, je koopt een vrij tot zeer betrouwbare auto die écht zuinig is, en je downgrade ineens deftig. Daarenboven is zo'n auto een pak jonger (bijna nieuw).

Ook een 540i op gas gaat zijn probleempjes kennen, met jouw kilometers. Want je koopt hem al met 100-150k op de teller...
          Ik blijf er bij: zo'n oldschool dikke V8 naft (en ook gas) is - denk ik - degelijker dan al die moderne dieselprul. Dat idee dat je een diesel nodig hebt als je een auto wil die véééél km's aankan, dateert van de tijd dat die dingen ook nog niet zo complex waren. 3L, 6-in-lijn, 40pk/Liter. Zo'n 1-serie heeft er bijna 90/l.... en die gaat probleemloos 200k kunnen afleggen zonder grote kosten?

Het kan, maar ik gok dan toch eerder op een naft.

Comment

• komt nog eens bij dat het een groot verschil is om 80k op een jaar in een 1-serie te zitten, of in een S8/540i ....

Comment

Eigenlijk zou ik liefst van al een M5 v10 kopen, of een E55 amg...gewoon om te bewijzen dat dat ding onder mijn voet ook geen 150.000 zonder problemen overleefd

Maar ik plan begin volgend jaar wat investeringen, en ik steek liever daar mijn geld in, dan in een (uiteindelijk) stomme auto.
              mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Hé, dank je, maar ik ben geen motorenwhizkid, dus : lopen die niet massaal heet als je hard gast? Hoe heet die loopt aan Stadtbummeltempo interesseert mij niet.
                Tsja, 't risico als je uit een RS6 komt....

Ik bekijk het anders: zo'n Touran haalt max. 200, een 120d 220/230 (maar lijkt me ook niet aangeraden om dat uren lang te doen, zoveel km's op een jaar). 220 voor een 540i of S8 is verre van z'n max. vermogen, en ook nog een eindje van z'n max. toerental. Dus dat zal wel goed meevallen.

M-optic is met z'n gas ook iets voorzichtiger, en probeert er op lange afstanden mee onder de 5000rpm te blijven (hoewel niet broodnodig). Dan rijdt dat ding 160. Ik geloof dat een 540 dan al een eindje over de 220 zit?

Als je écht eens wilt doorknallen kan je hem nog op gas zetten (hoewel ik er van overtuigd ben dat met een moderne installatie met extra kopsmering dit niet nodig is, en installateurs bevestigen dat ook), 't is nu ook niet dat je tegenwoordig nog elke dag een uurtje 270 kan rijden in het hedendaagse verkeer....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

Ik bekijk het anders: zo'n Touran haalt max. 200, een 120d 220/230 (maar lijkt me ook niet aangeraden om dat uren lang te doen, zoveel km's op een jaar). 220 voor een 540i of S8 is verre van z'n max. vermogen, en ook nog een eindje van z'n max. toerental. Dus dat zal wel goed meevallen.

M-optic is met z'n gas ook iets voorzichtiger, en probeert er op lange afstanden mee onder de 5000rpm te blijven (hoewel niet broodnodig). Dan rijdt dat ding 160. Ik geloof dat een 540 dan al een eindje over de 220 zit?

Als je écht eens wilt doorknallen kan je hem nog op gas zetten (hoewel ik er van overtuigd ben dat met een moderne installatie met extra kopsmering dit niet nodig is, en installateurs bevestigen dat ook), 't is nu ook niet dat je tegenwoordig nog elke dag een uurtje 270 kan rijden in het hedendaagse verkeer....
                  morgen mee langs zolder? even een kijkje nemen?

Comment

Oké.

Range 3.9 LSE op LPG + trailer van 3,7 ton + 5 man + bagage aan 110 op cruise control = chauffage. Ding moest natuurlijk wel behoorlijk z'n best doen.
                    nja.

Range 3.9, dus classic, met trailer van 3.7 ton.

Die dingen lopen zonder trailer en zonder LPG al warm als je wat pech hebt, het blijft een oude engelse kar hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                      morgen mee langs zolder? even een kijkje nemen?
                      morgenavond?

ik laat je iets weten, kan goed zijn van wel

Comment

nja.

Range 3.9, dus classic, met trailer van 3.7 ton.

Die dingen lopen zonder trailer en zonder LPG al warm als je wat pech hebt, het blijft een oude engelse kar hé
                        Problemen, problémen! Jongens toch! Er scheelde daar niet continu iets aan, er scheelde daar continu alles aan.

Maar wat een karakter.

En dat "hoog op de troon maar niet te dicht tegen de deur of je valt eruit"-gevoel, eeeeenig in zijn soort.

Comment

Ik volg je! Ik volg je!

Maar ik waat dat Leftlane waarschijnlijk vaak al z'n vermogen aanspreekt, dus met b.v. een Alpina D3 gaat 'ie dan 230-235-240 bollen, wat geen 200k km probleemloos gaat lukken, vrees ik, maar een oudere 540i b.v. op LPG die al 120k km heeft, daarmee gaat 'ie ook geen 200k km meer probleemloos volgassen (ook al is dat dan 250).

Plus, 't was eigenlijk niet zozeer naar de situatie van Leftlane gemikt, maar eigenlijk eerder algemeen.

Comment

morgenavond?

ik laat je iets weten, kan goed zijn van wel
                            morgen middag, ik sms je wel xxx

Comment

• ontopic: Audi heerscht!

Comment

originele redenering.

maar er zit misschien wel iets in, zeker als het aankomt op een riem te vervangen.

Wat ik me bij die bakken vooral afvraag: why the fuck draaien die nog op een distributieRIEM, en niet met een ketting?

Dat is een groot voordeel aan zo'n bimmer of benz. Geen distributiewissels. Dat spaart toch al een pak geld en tijd uit, op hogere kmstanden.

Comment

mooi.

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                                  ontopic: Audi heerscht!

Ga terug in bed, je bent ziek.

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Dat is een groot voordeel aan zo'n bimmer of benz. Geen distributiewissels. Dat spaart toch al een pak geld en tijd uit, op hogere kmstanden.
                                  Echt he!

Comment

• koop gewoon een m5 man

Comment

• Niet zo'n slim idee op lpeegee!

Comment

FWD-drivers gebruiken ze om te kunnen gaan powersliden. Als 'k me niet vergis hebben Maxime en Simoni dat nog 'es geprobeerd.
                                        effe dat videotje terug zoeken

Comment

Gdv strontforum, je komt hier met twijfels en je begint nog harder te twijfelen.
                                          Ik zou een Viano 3.0cdi kopen om zoveel kilometers af te leggen, maar jij niet dus ik heb u geholpen
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X