Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Qua looks discussieerbaar (ik vind ze prachtig, maar ietsje minder op een witte), maar wel één van de "beste" velgen die je nog voor een "redelijk" bedrag kan kopen.
Ja, al een hele poos, naafdekseltje "BB5". Heb zelfs al een setje verpatst. Ze al verschillende keren in m'n handen gehad, paar keer zonder gemonteerde band ook. Kwaliteit is (zichtbaar) niet echt je dat (binnenin), ze zijn ook zwaar (in 19" zo'n 15 kg). 'k Heb er hier en daar al weinig positieve reviews over gelezen ook -> zeer gevoelig aan puntslagen, dus snel een deuk in de velgrand als je een hard putje past. Typisch voor de Chinese kopie-brol die de markt jammer genoeg een beetje teveel overspoelt. Ze worden door de banden/velgenhandelaars vaak voorgesteld als één van de zovele kopievelgen gemaakt door dat ene gekende kopiemerk daar (naam effe kwijt, niet RH) dat nog relatief aanvaardbaar spul maakt. Maar is niet zo.
BBS bewaakt hun gepatenteerde designs zeer zeer hard, maar die Chinese spullen kunnen ze moeilijk tegenhouden. De grote controles die daarop worden gevoerd zijn o.a. de reden waarom ze maar met "mondjesmaat" verkrijgbaar zijn. B.v. op ebay.de vind je ze niet zo erg veel (zoekterm = "mans design"), in tegenstelling tot b.v. andere goedkope velgen.
Ik zou zeggen : afblijven. Maar voor hetzelfde geld is iemand er zeer tevreden van...
Replica's zeker?
Hoe zijn dezen te onderscheiden met originele BBS'en?
't Simpelste om dat te zien, vereist dat er geen band is gemonteerd. Als dat het geval is, zie je op 't velgbed (binnenkant) metéén dat 't een ééndelige velg is.
Is er wel een band op gemonteerd, dan gaat dat niet. Je ziet wel (als je met je neus erop gaat zitten) dat de scheidingsrand tussen het gepolierde velgbed en de gespoten velgster eigenlijk onbestaand is, het metaal loopt gewoon door.
De naafkapjes zijn op zich al vrij misleidend. Iemand die niet weet dat de BBS Le Mans wordt gekopieerd, zal op dat naafkapje nooit BB5 (b-b-vijf) lezen maar sowieso BBS (b-b-s).
De velg zelf is langs de buitenkant, qua proporties en details, best puik nagemaakt (buiten het stempeltje dat ontbreekt net buiten de velgbouten-kuil). Als je dus 'n auto rijdende ziet, ga je zéér moeilijk 't onderscheid kunnen maken. ... Tenzij misschien door de auto waarop ze liggen ... hier in de buurt rijdt een afgeragde E36 cabrio rond met scheve achterschort en doffe beschadigde lak, met die glanzende dingen onder, een andere is een übersjonnie Golf III met met de spuitbus gespoten addenda (booskijkers, achterspoiler, ...). Die beide karren zijn in globo minder waard dan de velgen die erop liggen ... gesteld dat 't echte BBS Le Mans waren. Da's een goeie hint, eigenlijk. Al kan je je altijd zwaar vergissen.
Comment