Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat het de hunne is.
    Hoogstwaarschijnlijk een demo-wagen die nadien opgelapt wordt en te koop wordt aangeboden... als Premium-Selection.
    Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
    Iemand M3'tje kopen?
    Demowagen...ziet er goed uit

    Knap overspoten!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
      Knap overspoten!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        Dat lijkt me wel straf.
        Gotta ask BMWMB.
        Veel verschil in absolute cijfer zal er zeker niet zijn...

        Het motorkarakter van de 335i en de M3 zijn gewoon totaal verschillend.

        De 335i is veel performanter in lage toeren. Het koppel van 400Nm komt al vrij vanaf 1300 toeren per minuut. De duw in de rug vanuit de laagste toeren is dan ook voor een benzine zeer indrukwekkend. Eens boven de 4000 toeren nemen de pk's de overhand en trekt de 335i lineair door tot aan 7000 toeren.

        De M3 heeft evenveel koppel, maar deze is pas beschikbaar vanaf 4000 toeren. In de lagere toeren is deze motor voelbaar minder performant. Wel heeft de M3 een gevoeliger gaspedaal. Eens boven de 4000 toeren begint de M3 het verschil te maken. Je voelt dat hoe hoger je in de toeren gaat hoe sterker deze wagen begin te accelereren. Boven de 6000 toeren is er geen houden meer aan tot 8300 toeren... Het is hier dat de M3 het grote verschil maakt met de 335i die in de hogere toeren eerder lineair blijft en hierdoor ook minder performant is.

        De 335i maakt een ander geluid dan de M3, maar in mijn oren zeker even knap. Het is gewoon anders.

        Besluit: Ik geloof best dat een 335i sedan/coupé in absolute cijfers even snel is als de zwaardere M3 cabrio...
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Hier heb ik en filmpje gevonden van een sprint tussen een manuele E92 M3 tegen een manuele 335i coupé getuned door Vishnu. De 335i heeft door deze tuning 400pk en 500Nm koppel.

          Ondanks deze tuning blijft de M3 een stuk sneller. Wat ik vertelde kan je ook duidelijk zien in dit filmpje. Het koppel van de 335i is fenomenaal waardoor hij een M3 in de eerste meters kan bijhouden. Eens de M3 de hogere toeren bereikt is hij ervandoor...

          Ik denk dat het verschil tussen een standaard E92 335i en een E93 M3 M-dct minstens even groot zal zijn...

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Le mans blauw.



            Comment


            • edith: dubbel



              Comment


              • Vraagje voor de M-kenners,

                wat is het verschil tussen de 3.0l en de 3.2l in een E36 M3, buiten de cilinderinhoud en het vermogen?
                Zijn er argumenten waarom er resoluut voor een 3.2l zou gegaan moeten worden, of juist andersoms, voor een 3.0l?
                Of is't een grijze zone en vooral een subjectieve keuze?

                Hoe zit het met het verbruik bij deze 2? Een verschil merkbaar?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                  Vraagje voor de M-kenners,

                  wat is het verschil tussen de 3.0l en de 3.2l in een E36 M3, buiten de cilinderinhoud en het vermogen?
                  Zijn er argumenten waarom er resoluut voor een 3.2l zou gegaan moeten worden, of juist andersoms, voor een 3.0l?
                  Of is't een grijze zone en vooral een subjectieve keuze?

                  Hoe zit het met het verbruik bij deze 2? Een verschil merkbaar?
                  Ik post hier vanavond een heel antwoord op. Nu heb ik er niet de tijd voor.

                  Comment


                  • Daarnet nog wat op youtube gekeken naar filmpjes van de E36 M3. Zowel 3.0 als 3.2.

                    Heb 2x het sprintje tussen 120 en 200 gemeten. Een 3.0 doet er zo'n 2 seconden trager over.

                    Wat me ook is opgevallen is dat je de 3.2 langer mag doortrekken! Daar begint de rode op pakweg 7400 toeren (je kan nog verder gaan hoor) terwijl je bij een 3.0 van verzet mag(of moet) wisselen bij 7000 toeren. Wist ik niet, weeral bijgeleerd

                    Comment


                    • dat is echt wel een serieus verschil.

                      effe zien wat die karren van pakweg 100-170 doen

                      Comment


                      • 3.0 vs 3.2

                        Je ziet de 3.0 nog eerder op het gas gaat maar de 3.2 gaat er toch nog vlot over
                        Eat that

                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                        Comment


                        • dat is echt een groooot verschil. Is die coupé nog wel gezond?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            dat is echt een groooot verschil. Is die coupé nog wel gezond?
                            Dunno...traag is die nu ook weer niet

                            Normaal ben ik niet zo echt te vinden voor zo'n tests, iets sneller op het gas gaan staan kan je zo de winnaar maken. Maar als je hier dan ziet dat de 'tragere' sneller op de gas gaat en daarna toch nog wordt voorbijgestoken vind ik het wel een goeie test. Laat duidelijk het verschil zien dan.

                            Comment


                            • hij schakelt iets sneller op en daarmee verliest hij tijd plus heeft hij een grotere bandenmaat steken.
                              maar nog is het verschil groot.

                              Comment


                              • idd, dat is meer dan 35pk verschil.

                                en wtf, youtube werkt niet meer,stomme java en adobe meldingen

                                Comment


                                • Knapper bestaat niet, prachtige config en ik zou identiek dezelfde nemen indien het ooit zover zou komen.

                                  EDIT: merde, afbeelding laadt niet

                                  Comment


                                  • E36 M3 van 1992 tot 1999.

                                    De meeste optische verschillen zal je wel kennen tussen een 3.0 en een 3.2. De 3.2 kreeg trouwens de benaming 'Evolution'. Ik tracht het een beetje te schetsen en ga me beperken tot enkel het populairste model. Namelijk de Coupé.

                                    3.0
                                    • Oranje pinkers rondom
                                    • Grille in voorbumper in koetswerkkleur
                                    • Motorsport velgen (klik)
                                    • Oranje pinkers op zijflanken met zwart blokje
                                    • Kleine nieren van pré FL (klik)
                                    • Manuele 5-bak
                                    Evolution
                                    • Witte pinkers rondom
                                    • Grille in voorbumper zwart
                                    • M-Style II wielen (klik)
                                    • Witte kleine pinkers op zijflanken
                                    • Grotere nieren (klik)
                                    • Manuele 6-bak of SMG
                                    De niet zichbare verschillen:


                                    De standaard 3.0 M3 Coupé kreeg stalen portieren. Voor enkele race-uitvoeringen werden echter lichtgewicht aluminium portieren vervaardigd. Deze werden standaard op de cabrio en Evolution. De laatste wagens, gebouwd vanaf september 1997, kregen weer stalen portieren met enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten.


                                    Motor
                                    De 3.0-motor die werd gebruikt voor de eerste E36 M3 kreeg de code S50 B30 en heeft een cilinderinhoud van 2990cc. Dat is een 6 cilinder met 2 bovenliggende nokkenassen die aangedreven werden door een rolketting. de inlaatnokkenas is voorzien van VANOS.
                                    VANOS werd door de Motorsportdivisie ontwilkkeld en is afkomstig van VAriabele Nockewelle Steuerung. Het systeem wordt aangestuurd door de computer (opgelet scrabble tip ) motormanagmentsysteem. De inlaatnokkenas wordt ten opzichte van zijn aandrijfketting iets verdraaid door een tandwiel aan de voorkant van de motor.

                                    De latere Evolution motor (S50 B32) is een afgeleide van de 3.0, met een grotere boring en slag waardoor een grotere cilinderinhoud werd bereikt, nl. 3201cc. Het maximale vermogen bedroeg 321pk bij 7400 opm en het koppel was 350Nm bij 3.250 opm. De Evolution is voorzien van een dubbele VANOS, waarbij de stand van zowel de in- als uitlaatnokkenas gevarieerd wordt. De motor kreeg ook grotere inlaatkleppen, lichtgewicht zuigers en een herzien uitlaatspruitstuk. De drijfstangen zijn met grafiet gecoat om wrijving te verminderen. Het vliegwiel werd herontworpen, de trillingsdemper werd herzien en er werd een tweede oliepomp aangebracht om ook in lange, snelle bochten verzekerd te zijn van smering.

                                    De 3.0 heeft een handgeschakelde 5-bak met directe hoogste versnelling. Deze is afgeleid van de versnellingsbak die voor de andere E36's werd gebruikt. Standaard werd een 25% sperdiff gemonteerd. De Evolution kreeg een handgeschakelde 6-bak die werd afgeleid uit de toenmalige E34 M5. Deze bak heeft 5 kort op elkaar zittende versnellingen voor super snelle acceleratie en een overdrive op de hoogste versnelling. Het 25 % sper was identiek aan dat van de E34 M5. De laatste E36 M's konden optioneel worden voorzien van de sequentiële M-versnellingsbak.

                                    De 3.0 wielophanging werd M-tuned sportvering genoemd. Zijn unieke geometrie zorgde voor een grotere wielvlucht. De naafassen en veerplaten zijn sterker dan van het standaardmodel. Beide stabilisatorstangen zijn dikker dan de standaarduitvoering en de wiellagers zijn groter. De veren zijn progressief, ook alleen op de M3 gebruikt, en de schokdempers circa 10% stugger dan die van de M Technic-wielophanging van de E36 Coupé. De Evolution kreeg andere veren en schokdempers die, samen met grotere wielvlucht, staartlastigheid tegengingen en de stabiliteit verhoogden. Deze ophanging wordt ook wel M Sport genoemd.

                                    De tandheugelbesturing van de 3.0 is progressief bekrachtigd: hoe hoger de snelheid, des te minder het stuur bekrachtigd wordt.De besturing werd voorzien van sterkere stuurkogels om de hogere krachten bij snelgenomen bochten te kunnen opvangen. De Evolution kreeg een andere besturing, ook progressief, maar met een directere overbrenging. Het gescheiden hydraulische remcircuit is bekrachtigd. De remschijven zijn 25mm groter dan de standaarduitvoering en rondom luchtgekoeld. de hoofdremcilinder is evenees groter en het ABS systeem is anders afgesteld.
                                    De Evolution kreeg een volledig ander ABS systeem. Die werd speciaal ontwikkeld voor dit model en kreeg de 'zwevende' remklauwen van de E34 M5.

                                    Op de 3.0 was enkel een handmatige airco beschikbaar. Vanaf de Evolution had je een Automatic Climate Control ter beschikking. Zoals de naam het zegt. Een volautomatische met scheiding van bestuurder en passagier.

                                    Misschien ook nog leuk om te weten zijn de productie aantallen van de coupé's (enkel Europese M3)

                                    Linksgestuurde 3.0: 11.284 stuks
                                    Linksgestuurde 3.2: 5.190 stuks
                                    Rechtsgestuurde 3.0: 3.112 stuks
                                    Rechtsgestuurde 3.2: 1.925 stuks
                                    Linksgestuurde M3 GT: 356 stuks
                                    Rechtgestuurde M3 GT: 50 stuks

                                    Dus...

                                    3.0: 14.396 stuks
                                    3.2: 7.115 stuks
                                    GT: 406 stuks
                                    Last edited by Sega; 21/10/2008, 17:00.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
                                      staartlastigheid



                                      1234
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                      Comment


                                      • Leuk uitgebreid verslag Sega!
                                        Heb weer es veel bijgeleerd
                                        waarvoor dank
                                        2009 BMW E91 320d
                                        2002 BMW E46 M3
                                        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                                        Comment


                                        • Merci Dave!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X