Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Twijfelding: indien ik men moeder iets uit de M-stal zou aanbieden...

M3 berline / M5 touring

opinions?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

M3 berline / M5 touring

opinions?
      Ne moeilijke

M3 berline is zuiniger, goedkoper en z'n motor klinkt mooier. Misschien is hij iets knapper ook (en dan bedoel ik E90 en E61 in het algemeen). Waarschijnlijk ook handelbaarder, en meer rijplezier, beter geschikt voor een circuituitstapje, maar ik denk dat dit niet van toepassing is op uw moeder.
      M5 is wel heel wat ruimer, en binnenin staat ie voelbaar een niveau hoger dan de M3.

En M+touring =

maar M+berline ook eigenlijk

Comment

M3 berline / M5 touring

opinions?
        Wil ze 'n jerky flappy paddle gearbox, een manuele, of eentje met een moderne doppelkupplungsgetriebe met aanvaardbare automatic-modus?

En welke grootte heeft ze "nodig"?

Ook 't budget is geenszins gelijk.

I say : M3 berline

Comment

Een E93 M3 M-DKG...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Why eigenlijk een M? Of is dit louter hypothetisch?

Voor uw moeder (niet dat ik ze ken, maar wat ik u er van heb horen zeggen ) zou ik eerder een 335i touring aanraden. Toch nog heel wat comfortabeler.

Of is het de bedoeling dat jij er wat mee gaat rondtuffen?

Comment

Neen, geen 335i, wel een 335xi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                Waarschijnlijk ook handelbaarder, en meer rijplezier, beter geschikt voor een circuituitstapje, maar ik denk dat dit niet van toepassing is op uw moeder.
                Dat neem ik dan wel voor m'n rekening

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Wil ze 'n jerky flappy paddle gearbox, een manuele, of eentje met een moderne doppelkupplungsgetriebe met aanvaardbare automatic-modus?
                Zo comfy mogelijk

En welke grootte heeft ze "nodig"?
                Da's de vraag...geen idee of zo'n M5 touring toch echt aanmerkelijk ruimer zit vooraan

Ook 't budget is geenszins gelijk.
                Over wat voor een verschil hebben we het dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                  Why eigenlijk een M? Of is dit louter hypothetisch?

Voor uw moeder (niet dat ik ze ken, maar wat ik u er van heb horen zeggen ) zou ik eerder een 335i touring aanraden. Toch nog heel wat comfortabeler.

Of is het de bedoeling dat jij er wat mee gaat rondtuffen?
                  Hypothetisch, and always aim high he.

Comment

Eigenlijk wil ze wsl liever weer een X5 of X6, maar da's aan mij om dat uit haar hoofd te praten

Comment

't Verschil is toch snel een goeie 30k, dacht ik?

Als comfort the thing is, dan *denk* ik dat je met een M-DCT beter zit dan met een SMG. Die laatste is echt jerky, zeker als je comfy (lees: traag en soepel) wil rijden.

Een '5 zit imo inderdaad een pak ruimer vooraan dan een '3. Ze zijn overduidelijk van een verschillend segment. En een '5 touring is qua koffer écht wel een hele oceaan groter dan een '3 berline/touring.

Ik vrees voor de combo V10/SMG. 't Is niet je dat als je eigenlijk een gewoon snelle auto zoekt die comfortabel is.

Waarom geen S6 Avant?

Comment

Eigenlijk wil ze wsl liever weer een X5 of X6, maar da's aan mij om dat uit haar hoofd te praten
                        X5 met de hele optionele ophangingswinkel + potent 20" of 21" rubber = mindblowing. Eerlijk waar.

Plus iemand die 't gevoel van dat hoog-en-droog-zitten eenmaal eigen heeft gemaakt, zet je niet snel meer in een "lage" auto.

Comment

Ik vrees voor de combo V10/SMG. 't Is niet je dat als je eigenlijk een gewoon snelle auto zoekt die comfortabel is.

Waarom geen S6 Avant?

Ze wil bij haar BMW garage blijven

Anders RS6 avant he

Comment

jing

ik zou zeggen: ga er eens mee rijden. Ik ga er van uit dat de E90 'compromislozer' gaat afgeveerd zijn dan een 5-serie. En naar het schijnt is die in M-livrei al niet van de comfortabelste...

Comment

Nog beter.

Take an M5 for a spin. Je zal, denk ik, het een hatelijk hakkelende auto vinden, vergeleken met de souplesse en elastiek-lineariteit van b.v. je RS6.

Comment

Ze wil bij haar BMW garage blijven

Anders RS6 avant he
                                335xi of 550i touring. Snel genoeg volgens mij, en voldoen beter aan de eisen.

Is een M ook niet wat 'vreemd' voor in CH mee in de sneeuw rond te bollen? Niet dat je in een chalet op 2300m hoog woont, maar toch... M5 en X5 zijn in winterse omstandigheden ook een wereld van verschil.

Comment

Nog beter.

Take an M5 for a spin. Je zal, denk ik, het een hatelijk hakkelende auto vinden, vergeleken met de souplesse en elastiek-lineariteit van b.v. je RS6.
                                  Ach, het zit gewoon zo...m'n moeder wil eventueel een nieuwe bimmer.

Ze heeft net een testdag gedaan in Gstaad in de sneeuw, met allerlei rollend materieel van bmw. Nieuwe X5 vond ze blijkbaar de moeite.

Maar ik heb zoiets van: koop eens iets lekker potent, benzine bv.
                                  Benzine is er goedkoper, en als ze dan toch is naar het buitenland gaat moet ze vind ik niet naar het verbruik kijken.

Comment

335xi ja
                                    of een 550i
                                    en als het helemaal snel + comfy + BMW + prijziznizoooobelangrijk moet zijn: B5s

(misschien moet je dan elders kopen maar onderhoud e.d. kan bij "haar" garage gebeuren)

Comment

Ik zou het gewoon jammer vinden, dat als je voor een fully loaded X5 zou kiezen, je eigenlijk net zo goed een M3 berline had kunnen krijgen.

Comment

650i.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Inderdaad, Zo'n Alpina B5 is de ultieme 5. Zeker met de 20" velgen die nu verkrijgbaar zijn...
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X