Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Twijfelding: indien ik men moeder iets uit de M-stal zou aanbieden...
M3 berline / M5 touring
opinions?
Ne moeilijke
M3 berline is zuiniger, goedkoper en z'n motor klinkt mooier. Misschien is hij iets knapper ook (en dan bedoel ik E90 en E61 in het algemeen). Waarschijnlijk ook handelbaarder, en meer rijplezier, beter geschikt voor een circuituitstapje, maar ik denk dat dit niet van toepassing is op uw moeder.
M5 is wel heel wat ruimer, en binnenin staat ie voelbaar een niveau hoger dan de M3.
Waarschijnlijk ook handelbaarder, en meer rijplezier, beter geschikt voor een circuituitstapje, maar ik denk dat dit niet van toepassing is op uw moeder.
Als comfort the thing is, dan *denk* ik dat je met een M-DCT beter zit dan met een SMG. Die laatste is echt jerky, zeker als je comfy (lees: traag en soepel) wil rijden.
Een '5 zit imo inderdaad een pak ruimer vooraan dan een '3. Ze zijn overduidelijk van een verschillend segment. En een '5 touring is qua koffer écht wel een hele oceaan groter dan een '3 berline/touring.
Ik vrees voor de combo V10/SMG. 't Is niet je dat als je eigenlijk een gewoon snelle auto zoekt die comfortabel is.
ik zou zeggen: ga er eens mee rijden. Ik ga er van uit dat de E90 'compromislozer' gaat afgeveerd zijn dan een 5-serie. En naar het schijnt is die in M-livrei al niet van de comfortabelste...
335xi of 550i touring. Snel genoeg volgens mij, en voldoen beter aan de eisen.
Is een M ook niet wat 'vreemd' voor in CH mee in de sneeuw rond te bollen? Niet dat je in een chalet op 2300m hoog woont, maar toch... M5 en X5 zijn in winterse omstandigheden ook een wereld van verschil.
Take an M5 for a spin. Je zal, denk ik, het een hatelijk hakkelende auto vinden, vergeleken met de souplesse en elastiek-lineariteit van b.v. je RS6.
Ach, het zit gewoon zo...m'n moeder wil eventueel een nieuwe bimmer.
Ze heeft net een testdag gedaan in Gstaad in de sneeuw, met allerlei rollend materieel van bmw. Nieuwe X5 vond ze blijkbaar de moeite.
Maar ik heb zoiets van: koop eens iets lekker potent, benzine bv.
Benzine is er goedkoper, en als ze dan toch is naar het buitenland gaat moet ze vind ik niet naar het verbruik kijken.
Comment