Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben er zeker van dat een 4.8is het moeilijk heeft met een 3.0sd. Ook zal het gevoel van prestaties in de diesel feller zijn door het koppel dat al vanaf zeer lage toeren word vrijgegeven. Ik hou van dit brutale motorkarakter...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      4.8i >>>>>> 3.0sd

op ELK vlak

ook koppel

écht wel

Maar qua financiën is 'ie een PAK duurder, yep. Als je een beetje kilometers doet, kegelt 'ie zichzelf vakkundig uit de lijst met mogelijkheden. In België dan toch. Hoe dat in CH zit weet ik niet.
      Taxen valt goed mee, benzine is goedkoper als diesel.
      Echt veel kilometers doet ze niet, daarom kan ze beter dat ding kopen. En in CH rijdt ze toch cc 120, of je dan 12 liter benzine of 9 liter diesel schluckt.....maakt niet uit denk ik dan.

En als ze dan in Duitsland moet zijn kan ze tenminste eens richting fahren.

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      Vanaf een M5 touring is de stap naar een M6 niet meer groot hé...
      M6 is out of the question, vind ik te duur ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Ik ben er zeker van dat een 4.8is het moeilijk heeft met een 3.0sd. Ook zal het gevoel van prestaties in de diesel feller zijn door het koppel dat al vanaf zeer lage toeren word vrijgegeven.
        Een 4.8is = een E53. De E70 = 4.8i.

En de 4.8i voelt krachtiger aan dan de X3 3.0sd waarmee ik een uurtje ervoor even de Roeselaarse boerenwegeltjes mocht verkennen.

't Is gewoon anders rijden. Een atmosferische benzine moet toeren doen, en je moet (ook met automaat) "waken" over 't feit dat die motor dus hoog in toeren blijft. Na een kwartier gaat dat "waken" vanzelf.

Een 3.0sd is impressionant, ja, maar een 4.8i is ECHT wel duidelijk de krachtiger, én sportiever, en vooral VEEL mooier klinkende auto.

Maar in België simpelweg fiscaal waanzinnig.

Comment

• Misschien nog effe wachten op de nog potentere X5. Zal hier normaal gezien niet de V8 biturbo in komen liggen zoals in de X6?
          OO 00 OO

Comment

Een 4.8is = een E53. De E70 = 4.8i.
            Da's juust...
            OO 00 OO

Comment

• En ja, uiteraard zal je met een 4.8i niet "weg" rijden van een 3.0sd, en omgekeerd: een goed gereden 3.0sd zal ten allen tijde onder de achtervleugel van de 4.8i kunnen blijven. Zelfs met een 335d moet je al zéér zotte toeren doen om een 320d écht "verloren" te rijden, tenzij je uiteraard over 'n lege autostrade spreekt en je enkele uren aan één stuk mag plankgassen.

Comment

Misschien nog effe wachten op de nog potentere X5. Zal hier normaal gezien niet de V8 biturbo in komen liggen zoals in de X6?
                Als daar concrete plannen voor zijn...indd mss nog even wachten.

Comment

Misschien nog effe wachten op de nog potentere X5. Zal hier normaal gezien niet de V8 biturbo in komen liggen zoals in de X6?
                  Die komt inderdaad, lancering maart 2009.

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Als daar concrete plannen voor zijn...indd mss nog even wachten.
                      Dat wordt dan wel een auto die, met opties, zo goed als even duur zal zijn als een M5 touring, hè. En een M5 touring met opties is zo goed als even duur als een M6. En de M6 vind je veel te duur.

Over welk budget spreken we, als ik zo vrij mag zijn?

Comment

Die heeft maar evenveel vermogen als een M3, niet? Of ietsje minder zelfs.
                        Zouden ze niet iets potenters monteren in de topversie? Het kan hoor, dat die V8 Biturbo de topversie wordt. Zou zeker volstaan. Het is gewoon dat de M-gekte en de vermogenswedloop tegenwoordig geen einde meer lijkt te kennen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Geen flauw idee. Max een basis M5 touring, ofzo?

Valt allemaal te zien.

Comment

• Wil ze terug een X5 omwillen van de hogere zitpositie?
                            OO 00 OO

Comment

En in de X6 van bij de aanvang? Of vergis ik mij?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Wil ze terug een X5 omwillen van de hogere zitpositie?
                                Dat is uiteraard een gewaardeerd pluspunt

Comment

• Ik vrees dat je haar niet zult overtuigd krijgen. Niet voor een M5 touring en ook niet voor een M3 berline...
                                  OO 00 OO

Comment

• De X6 is een love-it-or-hate-it auto, waarover je maar je idee kan vormen als je 'm live gezien hebt. Wat is haar mening erover, op basis van foto's?

Die komt (zoals Bikefreak al aanhaalde in z'n vraag) vanaf het begin met de biturbo V8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      En in de X6 van bij de aanvang? Of vergis ik mij?
                                      X6 is al uitverkocht tot maart 2009...
                                      OO 00 OO

Comment

• Ik denk dat ik vooral met het probleem M-RWD in besneeuwde omstandigheden zit.

Comment

Ik vrees dat je haar niet zult overtuigd krijgen. Niet voor een M5 touring en ook niet voor een M3 berline...
                                          Ik vrees het ook. Niet dat dat een probleem hoeft te zijn. X5 = zalige auto.

En Leftlane: vergeet BMWMB z'n ongestaafde vermoedens, en laat 'es een X5 4.8i voorrijden. Die auto rijdt prinsheerlijk (al moet jij uiteraard je ervaringen met je RS6 wegcijferen, en die auto benaderen zoals 'ie is, i.e. géén drukgevulde kar).

Comment

Working...
                                          X