Ik ben er zeker van dat een 4.8is het moeilijk heeft met een 3.0sd. Ook zal het gevoel van prestaties in de diesel feller zijn door het koppel dat al vanaf zeer lage toeren word vrijgegeven. Ik hou van dit brutale motorkarakter...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten4.8i >>>>>> 3.0sd
op ELK vlak
ook koppel
écht wel
Maar qua financiën is 'ie een PAK duurder, yep. Als je een beetje kilometers doet, kegelt 'ie zichzelf vakkundig uit de lijst met mogelijkheden. In België dan toch. Hoe dat in CH zit weet ik niet.
Echt veel kilometers doet ze niet, daarom kan ze beter dat ding kopen. En in CH rijdt ze toch cc 120, of je dan 12 liter benzine of 9 liter diesel schluckt.....maakt niet uit denk ik dan.
En als ze dan in Duitsland moet zijn kan ze tenminste eens richting fahren.
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenVanaf een M5 touring is de stap naar een M6 niet meer groot hé...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben er zeker van dat een 4.8is het moeilijk heeft met een 3.0sd. Ook zal het gevoel van prestaties in de diesel feller zijn door het koppel dat al vanaf zeer lage toeren word vrijgegeven.
En de 4.8i voelt krachtiger aan dan de X3 3.0sd waarmee ik een uurtje ervoor even de Roeselaarse boerenwegeltjes mocht verkennen.
't Is gewoon anders rijden. Een atmosferische benzine moet toeren doen, en je moet (ook met automaat) "waken" over 't feit dat die motor dus hoog in toeren blijft. Na een kwartier gaat dat "waken" vanzelf.
Een 3.0sd is impressionant, ja, maar een 4.8i is ECHT wel duidelijk de krachtiger, én sportiever, en vooral VEEL mooier klinkende auto.
Maar in België simpelweg fiscaal waanzinnig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEen 4.8is = een E53. De E70 = 4.8i.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
En ja, uiteraard zal je met een 4.8i niet "weg" rijden van een 3.0sd, en omgekeerd: een goed gereden 3.0sd zal ten allen tijde onder de achtervleugel van de 4.8i kunnen blijven. Zelfs met een 335d moet je al zéér zotte toeren doen om een 320d écht "verloren" te rijden, tenzij je uiteraard over 'n lege autostrade spreekt en je enkele uren aan één stuk mag plankgassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMisschien nog effe wachten op de nog potentere X5. Zal hier normaal gezien niet de V8 biturbo in komen liggen zoals in de X6?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMisschien nog effe wachten op de nog potentere X5. Zal hier normaal gezien niet de V8 biturbo in komen liggen zoals in de X6?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenAls daar concrete plannen voor zijn...indd mss nog even wachten.
Over welk budget spreken we, als ik zo vrij mag zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenMisschien nog effe wachten op de nog potentere X5. Zal hier normaal gezien niet de V8 biturbo in komen liggen zoals in de X6?
Zouden ze niet iets potenters monteren in de topversie? Het kan hoor, dat die V8 Biturbo de topversie wordt. Zou zeker volstaan. Het is gewoon dat de M-gekte en de vermogenswedloop tegenwoordig geen einde meer lijkt te kennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDie komt inderdaad, lancering maart 2009.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWil ze terug een X5 omwillen van de hogere zitpositie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenEn in de X6 van bij de aanvang? Of vergis ik mij?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk vrees dat je haar niet zult overtuigd krijgen. Niet voor een M5 touring en ook niet voor een M3 berline...
En Leftlane: vergeet BMWMB z'n ongestaafde vermoedens, en laat 'es een X5 4.8i voorrijden. Die auto rijdt prinsheerlijk (al moet jij uiteraard je ervaringen met je RS6 wegcijferen, en die auto benaderen zoals 'ie is, i.e. géén drukgevulde kar).
Comment
Comment