Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog een probleempunt (weet niet of die Brit dat gedaan heeft of niet) : de reservewielbak half dichtlassen. Doe dat maar 'es proper. (oké, moet doenbaar zijn, i know, maar 't maakt het toch allemaal een zéér uitgebreid werkje).

Al de rest lijkt me relatief "makkelijk" doenbaar. Gewoon de correcte parts verzamelen, en overbouwen. Zal ook nog enige weken werk in beslag nemen, maar da's doenbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Iets waar ge, als ge een "100% stock M5 touring" wil maken, problemen mee gaat hebben, is de M-spec EDC-ophanging. Die valt gewoonweg niet om te bouwen naar die horizontaal liggende dempers van de E39 touring achteraan. EDC was, als ik me 't correct herinner, een optie die je enkel op de E39 berline kon krijgen (vanaf 528i, later vanaf 530d/525i), dus je zal die EDC-M-spec dempers compleet manueel moeten vervaardigen. Bonne chance.

Nog iets, de achterzetels. De M-typische zetelbekleding (type leder, kleuren, verloop van naden/stikkingen) is nowhere OEM te vinden voor de touring, en de berlines met neerklapbare achterbank (optie) helpen ook al geen meter aangezien de achterbank van de touring echt wel compleet anders is. Dus dat wordt maatwerk bij een zéér zeer goeie bekledingsshop.
      Ook beide problemen waar ik al over na heb gedacht.

Die EDC zou ik achterwege laten, dat is gewoon no way doenbaar op een touring. Helaas.

De achterzetel zou geen probleem vormen, want als ik zoiets doe staat dat op lichte vracht, bij mij

Comment

• Ik hoop dat deze foto hier werkt:

Dat is de auto van de Brit. Uitlaat klopt sowieso niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          De achterzetel zou geen probleem vormen, want als ik zoiets doe staat dat op lichte vracht, bij mij
          Oké, compleet 100% vet zwaar GEBUISD wat de queeste van het recreëren van een zo stock mogelijke E39 M5 touring betreft.

Why even bother beginning? Koop nou maar snel die 730d.

Comment

• En als je nu van de Berline E39 M5 begint en daar de achterbouw van de Touring aanzet

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
              En als je nu van de Berline E39 M5 begint en daar de achterbouw van de Touring aanzet

Hé, ja. Zo'n late 80's style tjoening-kofferdeksel (dat je veel zag op de W124), met zo'n sleuf in, en daar gewoon een plexi ruitje in zetten.

Done!

En dan enkel nog "touring" links naast "M5" kleven op de kont, in van die chroom lettertjes die je in de SupraBazar kan krijgen. Lekker scheef.

Toppie.

Comment

• Nog een quote van de Brit:

The rear suspension has not been as bad as i thought it would be. the main suspension components are the same with the sub frame on the tourer having inbuilt shock mounts, and the wheel carrier is different as it has the mounts for the air bags. so all the m5 parts moved over nicely.

I have fitted the m5 anti roll bar, brakes, diff and bushes. the brakes were the hardest as the handbrake comes into the hub in a diffrent place so we had to cut the back plates around and reweld them to allow them to fit. I want to change these but the budget has well and truly gone out the window so they will have to wait

Comment

Iets waar ge, als ge een "100% stock M5 touring" wil maken, problemen mee gaat hebben, is de M-spec EDC-ophanging. Die valt gewoonweg niet om te bouwen naar die horizontaal liggende dempers van de E39 touring achteraan. EDC was, als ik me 't correct herinner, een optie die je enkel op de E39 berline kon krijgen (vanaf 528i, later vanaf 530d/525i), dus je zal die EDC-M-spec dempers compleet manueel moeten vervaardigen. Bonne chance.

Nog iets, de achterzetels. De M-typische zetelbekleding (type leder, kleuren, verloop van naden/stikkingen) is nowhere OEM te vinden voor de touring, en de berlines met neerklapbare achterbank (optie) helpen ook al geen meter aangezien de achterbank van de touring echt wel compleet anders is. Dus dat wordt maatwerk bij een zéér zeer goeie bekledingsshop.
                  Iemand moet het zeggen... Gilles, ge zijt ne zot!

Maar wat voor één

Comment

• En ik ben niet zo'n 101% OEM fucker als jij, gTa.

Hiermee zou ik al meer dan tevreden zijn.
                    Ook al weet ik dat er wat foutjes op zitten.

Comment

• Ik ook.

Alleen, moest ik het zélf doen, dan zou ik het goed doen. En er zijn geen gradaties in goed, wat mij betreft. Goed = 100%. Al de rest is niet goed.

Comment

• En inderdaad diene peet z'n achteras ziet er precies perfect uit. Respect voor 't werk.

Stom dat 'ie zoiets simpels als de hoogglans Shadow-Line vergeet.

Comment

• Je hebt gelijk hoor, maar je weet voor je aan zo'n project begint, dat je wat toegevingen zal moeten maken. 100% ombouw is gewoon onmogelijk, tenzij je echt bakken geld hebt.

Comment

En inderdaad diene peet z'n achteras ziet er precies perfect uit. Respect voor 't werk.

Stom dat 'ie zoiets simpels als de hoogglans Shadow-Line vergeet.
                            Die zit er ondertussen ook op.

't is te zeggen, op de laatste foto's van dit project zit het er half op.
                            En sindsdien heeft hij een half jaar geleden gepost dat het niet goed ging met zijn gezondheid, en sindsdien niet meer gepost .

Comment

• Oesje.

Comment

• De vraag is, rijdt zo'n ding even goed als de berline, de looks is één ding, maar als je dan het sublieme rijden van de E39 M5 moet gaan opofferen om er een touringsje van te kunnen maken, neen bedankt

Comment

Ook beide problemen waar ik al over na heb gedacht.

Die EDC zou ik achterwege laten, dat is gewoon no way doenbaar op een touring. Helaas.

ah, jij wil dat nog in België ingeschreven krijgen ook?

succes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    De vraag is, rijdt zo'n ding even goed als de berline, de looks is één ding, maar als je dan het sublieme rijden van de E39 M5 moet gaan opofferen om er een touringsje van te kunnen maken, neen bedankt
                                    even niet-M5, rijdt een stock E39 Sedan beter dan een stock E39 touring?

Want ik vind die tweede zoveel knapper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      De vraag is, rijdt zo'n ding even goed als de berline, de looks is één ding, maar als je dan het sublieme rijden van de E39 M5 moet gaan opofferen om er een touringsje van te kunnen maken, neen bedankt
                                      Uiteraard zal het nooit rijden zoals een echte M5. Al is het maar vanwege EDC.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                        ah, jij wil dat nog in België ingeschreven krijgen ook?

succes
                                        Gene stress, RRD regelt dat.

Je MAG een motorswitch doen he. Dat heeft niemand verboden.

Comment

Gene stress, RRD regelt dat.

Je MAG een motorswitch doen he. Dat heeft niemand verboden.
                                          ja, maar er moet wel een motor met dezelfde speceficaties in.

Je kan natuurlijk hopen dat je een noob hebt die er niets van kent, maar die vlinderkleppen verberg je iig niet zomaar

Comment

Working...
                                          X