Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik voel me beter in een berline. Heeft iets met stevigheid te maken denk ik...
Ik zou ook een E90 voor nemen op een E92. De exclusiviteit, en 't nog specialere karakter (een BOM in een berlinetjen, how awesome is that) van de 4 deuren.
Enkel die kont. Blacklines doen al veel (zeker op 'n Jerez exemplaar), en 'k zou 't aanvaarden dat 'ie zo oogt, maar toch: liever iets dat wat meer karakter uitstraalt achteraan.
Ik zou nu geen berline bestellen. Over een aantal maanden komt de facelift. De neus zal heel zeker niet veranderen, maar over de poep is geen zekerheid...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik zou nu nooit een berline bestellen. Over een aantal maanden komt de facelift. De neus zal heel zeker niet veranderen, maar over de poep is geen zekerheid...
True. Voor nu en de komende 3-5 jaar zou dat bummer zijn.
Voor over een jaar of 10, als de E90 M3 pre-facelift een superzeldzame bak zal zijn (zeker met manuele versnellingsbak, want 'k vermoed dat de meeste met M-DCT zullen worden besteld), is 't wel iets hyper-speciaals.
En ik denk dat je, als je nu een E90 M3 bestelt, eigenlijk sowieso al een facelift gaat hebben. Iemand van 't forum vertelde me dat de productie van de facelift E90 al aan zou vangen voor de zomer, dus een vervroegd MY09. Klinkt niet onlogisch, de '3 staat zéér poverkes tegenover de C en de A4.
Ik vind de S54 te rauw van sound (maar niettemin knap), maar voor de rest combineert 'ie 't grootste pluspunt van de 3.2 tegenover de 3.0 met het grootste pluspunt van de 3.0 tegenover de 3.2.
Volg je nog?
Euhm, ik vind de 3.0 de meest "volle" indruk geven, die trekt van onderin grandioos door, soms met een kleine hik (vooral qua sound dan), en trekt tot tegen de limiter zonder verpinken. Maar lineair. De 3.2 vond ik een extra register hebben vanaf een goeie 5.000 tpm, je voelt het verschil in vermogen écht wel. De S54 dan, is zo mogelijk nog soepeler onderin dan de 3.0, en heeft evenveel brio bovenin als de S50B32. Alleen klinkt de S54 minder mooi (in de M3 dan toch, en dat heeft alles met de uitlaat te maken).
Mij zou het eerlijk gezegd niet kunnen schelen welke motor er in ligt, veel belangrijker vind ik 't om er eentje te halen die inzake historiek en technische zuiverheid zo goed mogelijk is.
Dus S50B30 voelt koppelrijker aan dan de S50B32?
Ik kan moeilijk vergelijken omdat ik de S54 ken uit M-optic z'n Z3, en de S50 uit TDI-001 z'n cab, die direct enkele honderd kilogram meer moet meesleuren en gekoppeld is aan een smg-bak.
Maar waar die S54 me een verpletterende indruk achterliet, bleef ik bij die cab een beetje op m'n honger zitten, zeker als je weet dat ze op papier maar zo'n 4pk schelen (wat in theorie waarschijnlijk wat meer is + een veel betere pk/gewichtsverhouding uiteraard).
Die S54 voelt enorm koppelrijk aan in de lage toerentallen, als ik niet naar de toerenteller keek de eerste keer zou ik bij een acceleratie van 1500 naar 3000 eerder gezegd hebben dat het er eentje was van 2500 naar 5000 rpm... en nog veel meer was die motor als je dan de 4000 toeren er boven ook nog eens open trok
En de sound is weliswaar vrij rauw, maar die geeft je direct ook een M-gevoel.
In de S50 had ik dat 'verwrongen' toerentalbeeld totaal niet. Hij deed me wat denken aan m'n benz: lineair doortrekken, en je het gevoel geven dat je toeren aan het maken bent. Uiteraard nog steeds leuk, maar je moet ook toeren maken om die prestaties neer te zetten, en daardoor krijg je direct het idee dat je veel minder reserves hebt, terwijl ze in praktijk cijfermatig misschien wel aan elkaar gewaagd zijn.
En ook qua sound was die S50 te braaf, te stil, te 'leeg'... Buiten dat ie nog een registertje doortrok, vond ik hem best vergelijkbaar met een gewone 3.0 sixpack.
Dus eigenlijk zou ik eens met een S50M30 moeten gaan rijden, en die gaat me meer satisfactie geven door z'n extra soepelheid als ik uw post juist interpreteer?
Wel, koppelrijker, ja en neen. In z'n middentoeren is 'ie, vergeleken met z'n toptoeren, potenter dan een S54 die in z'n middentoeren al subliem is maar wel iets minder overtuigend is vergeleken met z'n toptoeren, omdat 'ie daar zo verdomde hard van leer trekt.
'k Zei het al: 't is verdikke moeilijk om uit te leggen.
Een S50 voelt gewoon een beetje romiger aan, is niet zo pushy. En dat hoor je 'm ook aan. En dat is z'n grootste troef. Vind ik. En inderdaad: 'ie klinkt zoals een gewone 2,8-liter van toen met een wat opener uitlaat. Mooiere sound kan niet, vind ik.
3 cijferige lettersymbolen, tot daar aan toe, maar als we met zo'n dingen (bv. S50B32) de mensen rond de oren slingeren, is het niet meer leuk hé jongens...
3 cijferige lettersymbolen, tot daar aan toe, maar als we met zo'n dingen (bv. S50B32) we de mensen rond de oren zullen slingeren, is het niet meer leuk hé jongens/
Verduidelijk jullie zelf!
Zij die het moéten weten, snappen 't wel. Volstaat.
3 cijferige lettersymbolen, tot daar aan toe, maar als we met zo'n dingen (bv. S50B32) de mensen rond de oren slingeren, is het niet meer leuk hé jongens...
Verduidelijk jullie zelf!
S staat voor siliciumblok, B voor benzine, 50 voor de cilinderinhoud (5l) en 32 voor het aantal kleppen.
En eigenlijk is het een zooitje, al die codes als je ze niet kent.... maar één keer als je ze doorhebt zijn ze verdomd handig, veel eenduidiger dan 'de 3.2' ed.
Bij Benz kan ik er nog moeilijker aan uit, als matteo begint over z'n dieseltjes OMZeshonderdeneenklets, dan laat ik het ook afweten
True, op 't AMG-owners forum (toen dat nog een puik forum was), zat er daar eentje, ik denk dat 'ie Gottlieb heette ofzo, die ook continu met die codes zat te spuwen. Ik stond er ook bij als voor aap.
Comment