Hint : wikipedia. Soms moet je ook 'es moeite doen om iets te leren, men zal 't niet eeuwig blijven met de paplepel aanreiken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
I love M's !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHint : wikipedia. Soms moet je ook 'es moeite doen om iets te leren, men zal 't niet eeuwig blijven met de paplepel aanreiken.
Maar zo moeten de andere 90% die hier mee lezen en het ook NIET weten, het niet meer opzoeken.
Ik heb weer een goede daad gedaan vandaag!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenOhja, Gilles, nu we toch bezig zijn... ziet een M30B35 blok er veel anders uit dan een M20B25, buiten de '3.5' die op de inlaatcollector staat?
Schelen die veel in lengte?
't Is dus niet enkel de inlaatcollector die anders is.
M30 = the shit. E34 535i, toen die uitkwam. En de sound die ze maken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenOnvrijwillig lukt jou dat wel, ja.
Wat was jouw goede daad van vorig jaar, naast 't feit dat je af en toe op reis was en geen toegang had tot internet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDe M30 (big block sixpacks) en de M20 (small block sixpacks) hebben een compleet ander blok, zelfs. Ze hebben andere motorsteunen, een (licht) andere bevestiging van de versnellingsbak, ze zijn langer (hoeveel weet ik niet), zwaarder, breder en hoger.
't Is dus niet enkel de inlaatcollector die anders is.
M30 = the shit. E34 535i, toen die uitkwam. En de sound die ze maken...
Ik vind er niet direct duidelijke foto's van, daarmee.
En zijn die 'veel' langer?
En die blokjes klinken idd zalig. In BT z'n sechs vond ik hem ook nog een pak uitbundiger en knapper klinken dan in Alex z'n voituur. Maar die van BT is zeker nog de eerste versie, met 6 evenwijdige inlaatbuizen, en dat doet dus blijkbaar wel iets. Suckysuckgeluid =
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenGaan we beginnen grof doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenI know dat ze volledig anders zijn.... maar een cilinderkop kan in elke dimensie groter zijn en er toch hetzelfde uitzien hé
Ik vind er niet direct duidelijke foto's van, daarmee.
En zijn die 'veel' langer?
En die blokjes klinken idd zalig. In BT z'n sechs vond ik hem ook nog een pak uitbundiger en knapper klinken dan in Alex z'n voituur. Maar die van BT is zeker nog de eerste versie, met 6 evenwijdige inlaatbuizen, en dat doet dus blijkbaar wel iets. Suckysuckgeluid =
Er zijn nog shops die andere motorsteunen maken zodat je b.v. in een E30 de M30 kan proppen. Maar doorgaans lees je dat de kar dan niet meer zo fijn rijdt wegens extra gewicht, en zo van die fazen. Power hettem natuurlijk wel zat.
333i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichtenconcreet: E30 + M30.
ervaring mee?
Er zijn custom 335i ja, vrij veel zelfs. Power zat, goeie driftkarren, maar geen bochtenrunners. Zelfs de "OEM" versies (Alpina-eigen versies, en de 333i, die eigenlijk een door BMW geadopteerde Alpina was) hadden een duidelijk koplastiger weggedrag dan de M3 (natuurlijk 't toppunt, die kar).
Moet goed doenbaar zijn voor een beetje sleutelaar!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Er 'klopt' iets niet aan die auto. Om te beginnen ben ik gewoon een E30 op 15"-schoeisel te zien. Maar dan nog. Om de een of andere reden ziet hij er wat uitgerekt uit, net alsof de proporties veranderd zijn
Ligt ook wel aan die voorbumper en zijschorten waarschijnlijk. Samen met die verlaging vind ik dat die kassen niet meer bepaald mooi rond de wielen aansluiten, vooral vanvoor dan.
Vetgeil met die motor, maar ik heb al knappere E30's gezien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIn de States kan je een 535i krijgen. Met twin turbo 3-liter sixpack.
Maar niet in combinatie met 4WD denk ik.
Deze motor maakt de 540i gewoon nutteloos.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenBieden ze beiden aan of wat?
USA: 535i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenEurope: 540i
USA: 535i
Comment
-
Spijtig dat ik de discussie M5T/X5 4.8i gemist heb.
Vraagje aan gTa: Al met de facelift Cayenne S gereden met PDCC?
Heb nog niet met 4.8i met rits ophangingsopties gereden, maar qua rijden lijkt die Cayenne mij zo ongeveer het maximum haalbare voor een SUV. Zeker als er de 21" opliggen, dat geeft geen krimp
Haalbare bochtensnelheden lijken mij hoger dan die van een 645Ci/ E46 330Ci
Comment
Comment