Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hint : wikipedia. Soms moet je ook 'es moeite doen om iets te leren, men zal 't niet eeuwig blijven met de paplepel aanreiken.

    Comment


    • Mondje open, Spillies! *aaaaaaaamh!*

      Flinke jongen!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Hint : wikipedia. Soms moet je ook 'es moeite doen om iets te leren, men zal 't niet eeuwig blijven met de paplepel aanreiken.
        Sorry voor m'n luiheid, meneer.

        Maar zo moeten de andere 90% die hier mee lezen en het ook NIET weten, het niet meer opzoeken.

        Ik heb weer een goede daad gedaan vandaag!

        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

        Comment


        • Onvrijwillig lukt jou dat wel, ja.

          Wat was jouw goede daad van vorig jaar, naast 't feit dat je af en toe op reis was en geen toegang had tot internet?

          Comment


          • Ohja, Gilles, nu we toch bezig zijn... ziet een M30B35 blok er veel anders uit dan een M20B25, buiten de '3.5' die op de inlaatcollector staat?
            Schelen die veel in lengte?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
              Ohja, Gilles, nu we toch bezig zijn... ziet een M30B35 blok er veel anders uit dan een M20B25, buiten de '3.5' die op de inlaatcollector staat?
              Schelen die veel in lengte?
              De M30 (big block sixpacks) en de M20 (small block sixpacks) hebben een compleet ander blok, zelfs. Ze hebben andere motorsteunen, een (licht) andere bevestiging van de versnellingsbak, ze zijn langer (hoeveel weet ik niet), zwaarder, breder en hoger.

              't Is dus niet enkel de inlaatcollector die anders is.

              M30 = the shit. E34 535i, toen die uitkwam. En de sound die ze maken...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Onvrijwillig lukt jou dat wel, ja.

                Wat was jouw goede daad van vorig jaar, naast 't feit dat je af en toe op reis was en geen toegang had tot internet?
                Gaan we beginnen grof doen?

                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  De M30 (big block sixpacks) en de M20 (small block sixpacks) hebben een compleet ander blok, zelfs. Ze hebben andere motorsteunen, een (licht) andere bevestiging van de versnellingsbak, ze zijn langer (hoeveel weet ik niet), zwaarder, breder en hoger.

                  't Is dus niet enkel de inlaatcollector die anders is.

                  M30 = the shit. E34 535i, toen die uitkwam. En de sound die ze maken...
                  I know dat ze volledig anders zijn.... maar een cilinderkop kan in elke dimensie groter zijn en er toch hetzelfde uitzien hé
                  Ik vind er niet direct duidelijke foto's van, daarmee.

                  En zijn die 'veel' langer?

                  En die blokjes klinken idd zalig. In BT z'n sechs vond ik hem ook nog een pak uitbundiger en knapper klinken dan in Alex z'n voituur. Maar die van BT is zeker nog de eerste versie, met 6 evenwijdige inlaatbuizen, en dat doet dus blijkbaar wel iets. Suckysuckgeluid =

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                    Gaan we beginnen grof doen?
                    Beauty is in the eye of the beholder.

                    Comment


                    • concreet: E30 + M30.



                      ervaring mee?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                        I know dat ze volledig anders zijn.... maar een cilinderkop kan in elke dimensie groter zijn en er toch hetzelfde uitzien hé
                        Ik vind er niet direct duidelijke foto's van, daarmee.

                        En zijn die 'veel' langer?

                        En die blokjes klinken idd zalig. In BT z'n sechs vond ik hem ook nog een pak uitbundiger en knapper klinken dan in Alex z'n voituur. Maar die van BT is zeker nog de eerste versie, met 6 evenwijdige inlaatbuizen, en dat doet dus blijkbaar wel iets. Suckysuckgeluid =
                        Ik heb écht geen idee hoezeer ze verschillen qua afmetingen. Voor zo'n vragen ga je gespecialiseerde literatuur moeten raadplegen, of dudes die al engine swaps hebben doorgevoerd, en zo.

                        Er zijn nog shops die andere motorsteunen maken zodat je b.v. in een E30 de M30 kan proppen. Maar doorgaans lees je dat de kar dan niet meer zo fijn rijdt wegens extra gewicht, en zo van die fazen. Power hettem natuurlijk wel zat.

                        333i



                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                          concreet: E30 + M30.



                          ervaring mee?
                          Zie een post hoger.

                          Er zijn custom 335i ja, vrij veel zelfs. Power zat, goeie driftkarren, maar geen bochtenrunners. Zelfs de "OEM" versies (Alpina-eigen versies, en de 333i, die eigenlijk een door BMW geadopteerde Alpina was) hadden een duidelijk koplastiger weggedrag dan de M3 (natuurlijk 't toppunt, die kar).

                          Moet goed doenbaar zijn voor een beetje sleutelaar!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                            is dat 16", of zelfs 17"?

                            Er 'klopt' iets niet aan die auto. Om te beginnen ben ik gewoon een E30 op 15"-schoeisel te zien. Maar dan nog. Om de een of andere reden ziet hij er wat uitgerekt uit, net alsof de proporties veranderd zijn

                            Ligt ook wel aan die voorbumper en zijschorten waarschijnlijk. Samen met die verlaging vind ik dat die kassen niet meer bepaald mooi rond de wielen aansluiten, vooral vanvoor dan.

                            Vetgeil met die motor, maar ik heb al knappere E30's gezien.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              In de States kan je een 535i krijgen. Met twin turbo 3-liter sixpack.

                              Maar niet in combinatie met 4WD denk ik.
                              Toch wel hoor.

                              Deze motor maakt de 540i gewoon nutteloos.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                Toch wel hoor.

                                Deze motor maakt de 540i gewoon nutteloos.
                                Bieden ze beiden aan of wat?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                  Bieden ze beiden aan of wat?
                                  Europe: 540i
                                  USA: 535i

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    Europe: 540i
                                    USA: 535i
                                    Vreemd, een 535i zou hier nochtans meer kans op slagen kunnen hebben dan die 540i.

                                    Comment


                                    • Spijtig dat ik de discussie M5T/X5 4.8i gemist heb.

                                      Vraagje aan gTa: Al met de facelift Cayenne S gereden met PDCC?

                                      Heb nog niet met 4.8i met rits ophangingsopties gereden, maar qua rijden lijkt die Cayenne mij zo ongeveer het maximum haalbare voor een SUV. Zeker als er de 21" opliggen, dat geeft geen krimp
                                      Haalbare bochtensnelheden lijken mij hoger dan die van een 645Ci/ E46 330Ci

                                      Comment


                                      • In een SUV heb je snel een hoger snelheidsgevoel vind ik...

                                        Comment


                                        • Ja, maar het pijltje op het dashboard staafde mijn gevoel

                                          Comment

                                          Working...
                                          X