Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ohja, Gilles, nu we toch bezig zijn... ziet een M30B35 blok er veel anders uit dan een M20B25, buiten de '3.5' die op de inlaatcollector staat?
Schelen die veel in lengte?
Ohja, Gilles, nu we toch bezig zijn... ziet een M30B35 blok er veel anders uit dan een M20B25, buiten de '3.5' die op de inlaatcollector staat?
Schelen die veel in lengte?
De M30 (big block sixpacks) en de M20 (small block sixpacks) hebben een compleet ander blok, zelfs. Ze hebben andere motorsteunen, een (licht) andere bevestiging van de versnellingsbak, ze zijn langer (hoeveel weet ik niet), zwaarder, breder en hoger.
't Is dus niet enkel de inlaatcollector die anders is.
M30 = the shit. E34 535i, toen die uitkwam. En de sound die ze maken...
De M30 (big block sixpacks) en de M20 (small block sixpacks) hebben een compleet ander blok, zelfs. Ze hebben andere motorsteunen, een (licht) andere bevestiging van de versnellingsbak, ze zijn langer (hoeveel weet ik niet), zwaarder, breder en hoger.
't Is dus niet enkel de inlaatcollector die anders is.
M30 = the shit. E34 535i, toen die uitkwam. En de sound die ze maken...
I know dat ze volledig anders zijn.... maar een cilinderkop kan in elke dimensie groter zijn en er toch hetzelfde uitzien hé
Ik vind er niet direct duidelijke foto's van, daarmee.
En zijn die 'veel' langer?
En die blokjes klinken idd zalig. In BT z'n sechs vond ik hem ook nog een pak uitbundiger en knapper klinken dan in Alex z'n voituur. Maar die van BT is zeker nog de eerste versie, met 6 evenwijdige inlaatbuizen, en dat doet dus blijkbaar wel iets. Suckysuckgeluid =
I know dat ze volledig anders zijn.... maar een cilinderkop kan in elke dimensie groter zijn en er toch hetzelfde uitzien hé
Ik vind er niet direct duidelijke foto's van, daarmee.
En zijn die 'veel' langer?
En die blokjes klinken idd zalig. In BT z'n sechs vond ik hem ook nog een pak uitbundiger en knapper klinken dan in Alex z'n voituur. Maar die van BT is zeker nog de eerste versie, met 6 evenwijdige inlaatbuizen, en dat doet dus blijkbaar wel iets. Suckysuckgeluid =
Ik heb écht geen idee hoezeer ze verschillen qua afmetingen. Voor zo'n vragen ga je gespecialiseerde literatuur moeten raadplegen, of dudes die al engine swaps hebben doorgevoerd, en zo.
Er zijn nog shops die andere motorsteunen maken zodat je b.v. in een E30 de M30 kan proppen. Maar doorgaans lees je dat de kar dan niet meer zo fijn rijdt wegens extra gewicht, en zo van die fazen. Power hettem natuurlijk wel zat.
Er zijn custom 335i ja, vrij veel zelfs. Power zat, goeie driftkarren, maar geen bochtenrunners. Zelfs de "OEM" versies (Alpina-eigen versies, en de 333i, die eigenlijk een door BMW geadopteerde Alpina was) hadden een duidelijk koplastiger weggedrag dan de M3 (natuurlijk 't toppunt, die kar).
Moet goed doenbaar zijn voor een beetje sleutelaar!
Er 'klopt' iets niet aan die auto. Om te beginnen ben ik gewoon een E30 op 15"-schoeisel te zien. Maar dan nog. Om de een of andere reden ziet hij er wat uitgerekt uit, net alsof de proporties veranderd zijn
Ligt ook wel aan die voorbumper en zijschorten waarschijnlijk. Samen met die verlaging vind ik dat die kassen niet meer bepaald mooi rond de wielen aansluiten, vooral vanvoor dan.
Vetgeil met die motor, maar ik heb al knappere E30's gezien.
Spijtig dat ik de discussie M5T/X5 4.8i gemist heb.
Vraagje aan gTa: Al met de facelift Cayenne S gereden met PDCC?
Heb nog niet met 4.8i met rits ophangingsopties gereden, maar qua rijden lijkt die Cayenne mij zo ongeveer het maximum haalbare voor een SUV. Zeker als er de 21" opliggen, dat geeft geen krimp
Haalbare bochtensnelheden lijken mij hoger dan die van een 645Ci/ E46 330Ci
Comment