Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
    Een bocht verandert toch niet veel aan het snelheidsgevoel. Je kan hooguit eens vloeken als je merkt dat de wagen (SUV in het algemeen) te veel overhelt.
    Dat overhellen zorgt er net voor dat je veel vroeger van de gas gaat, uit schrik dat ie omkantelt.

    Maar eenmaal je doorkrijgt dat dat er wel tegen kan, kan je zelfs met monovolumes knoerhard gaan

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Dat overhellen zorgt er net voor dat je veel vroeger van de gas gaat, uit schrik dat ie omkantelt.

      Maar eenmaal je doorkrijgt dat dat er wel tegen kan, kan je zelfs met monovolumes knoerhard gaan
      Met een nieuwe Espace niet

      Of ja, zolang de weg strak ligt en de bocht aanhoudend in één richting blijft wel. Van zodra je met lastwissels begint wordt dat ding scary onstabiel, net zoals je opmerkte dat die bij hard remmen in een bocht ook nogal eens onstabiel durft te worden

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten


        ik heb het niet over de prijs. Ik heb het over dat een wagen voor een niet-actieve chauffeur VEILIGER door de bocht gaat zonder sper dan met

        Bij gripverlies wil een sper door, en dwars, daar waar een niet-sper langzaam vertraagt. Laat me zeggen voor 90% van de mensen veiliger. Net zoals FWD voor 90% van de mensen veiliger is dan RWD (op krachtigere auto's dan toch, en niet de allermodernste wagens met een hoop elektronische vangnetten).


        En een sper hoeft inderdaad niet persé duur te zijn. Die 2 assen met een hoop bewegende delen heb je zowiezo, of je nu een sper hebt of niet...een sper zijn maar een hoop lamellen ertussen die het draaiverschil wat afremmen, of een andere oplossing (viscosper) voor hetzelfde effect.

        Bij krachtige FWD's geef ik je wel gelijk, daar zou een sper in vele gevallen standaard mogen zijn.
        Dat een niet-sper afremt, lijkt me logisch. En ja, mss wordt een sper dan iets gevaarlijker dan een wagen zonder dat ding. Geen ervaring mee eigenlijk.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Dat overhellen zorgt er net voor dat je veel vroeger van de gas gaat, uit schrik dat ie omkantelt.

          Maar eenmaal je doorkrijgt dat dat er wel tegen kan, kan je zelfs met monovolumes knoerhard gaan
          Je gaat idd vroeger van het gas, maar dat is toch een nadeel. Zelfs mijn Mégane deint imo al te veel. Ik rijd echt met het verkeerde merk ...
          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
            Met een nieuwe Espace niet

            Of ja, zolang de weg strak ligt en de bocht aanhoudend in één richting blijft wel. Van zodra je met lastwissels begint wordt dat ding scary onstabiel, net zoals je opmerkte dat die bij hard remmen in een bocht ook nogal eens onstabiel durft te worden
            Zo slecht vind ik die nieuwe nog niet. Oke, noodstop hoop ik nooit te moeten doen aangezien dat ding dan uitbreekt bijna.
            Maar in de bochten plakt die van ons toch goed.

            In 1 en dezelfde S-bocht de maximum dat ik aandurfde:

            slOpel Astra: 95
            reEspace: 105
            Espace 150pk: 120 (moet harder kunnen volgens mij)
            645: 140
            Cayenne S (PDCC+21"): 150

            Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
            Je gaat idd vroeger van het gas, maar dat is toch een nadeel. Zelfs mijn Mégane deint imo al te veel. Ik rijd echt met het verkeerde merk ...
            Ach, de auto gaat sneller schuiven dan overkop slaan, dus meestal is er nog een marge

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Ach, de auto gaat sneller schuiven dan overkop slaan, dus meestal is er nog een marge

              Stel je voor dat de Mégane overkop zou gaan in een bocht.

              De vering mocht in feite best wel wat harder. De wegligging van de Mégane is OK hoor, maar toch. De afstelling van de dempers is toch niet mijn ding. Nu ja, ik ga niet beginnen investeren in andere onderdelen, want dan kan ik beter direct ook andere velgen kopen, een chip, een uitlaat enz. En dan zou ik het stuur nog vergeten.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • 805pk...

                Last edited by ; 16/10/2008, 16:39.

                Comment


                • Hebben ze de V10 gebruikt?

                  Comment


                  • ziet er toch zo uit...

                    Comment


                    • Comment




                      • E90 M3 >>>> E92 M3 !

                        Comment


                        • Grappige opmerking bij de M3 vandaag op het autosalon:
                          "Kijk diene spiegel is vanboven gebroken" terwijl hij probeerde om de bovenkant er tegen te duwen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                            805pk...


                            Is dat die M5 niet waar ik ooit eens een foto van de onderkant heb gepost?
                            Je ziet daar de uitlaatlijn, met 2 Turbo's op, ofzo

                            Comment




                            • Hier heb ik toch snel gekozen, E46 dank u
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                              Comment


                              • Blijft een knappe kleur


                                Ook niet mis, ik vind de velgen wel knap
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten


                                  Hier heb ik toch snel gekozen, E46 dank u
                                  Moest het een csl geweest zijn was de keuze ook niet moeilijk, maar nu... zoals ik die blauwe M3 daar zag staan op het salon

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                    Blijft een knappe kleur


                                    Ook niet mis, ik vind de velgen wel knap
                                    Welke velgen zijn dat onder die Z4?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                      Moest het een csl geweest zijn was de keuze ook niet moeilijk, maar nu... zoals ik die blauwe M3 daar zag staan op het salon
                                      Idme hier.

                                      Bij een CSl zou ik ook niet twijfelen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                        Moest het een csl geweest zijn was de keuze ook niet moeilijk, maar nu... zoals ik die blauwe M3 daar zag staan op het salon
                                        Jep da was een beest doet me er trouwens aan denken dat ik ng fotos moet posten van die M3.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                                          Welke velgen zijn dat onder die Z4?
                                          Die lijken verdomd goed op de M3 velgen maar het zijn er geen..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X