Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    I know, maar Dinan heeft geen agents hier in Europa. 't Is enkel voor de Amis, jammer genoeg. Hun productgamma. Jaren geleden ook al, zelfs. Altijd 'n droomsite geweest.
    Zo'n vette Dinan 540i met bijna 500pk
    Heb jaren op die site zitten geilen naar die E39.
    Jimmy540i.com - Speed & Passion- JIMMY'S 485HP Supercharged BMW 540i e39 540 - Ferrari, Lamborghini, Ducati, Bentley, Ducati, Lambo

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
      Guys... Over die M5 E34.

      Die is echt in een superstaat. Dat hoor je me niet zeggen...

      John z'n M5 was minstens evengeil! En die had volleder en minder kms. Dusja... Die prijs lijkt me niet overdreven maar is toch nog meer dan genoeg. John z'n M was goedkoper.
      De standaardbekleding op 'n oldie is imo minstens even veel waard als het optionele leder, dat je bij youngtimers of oldtimers quasi altijd ziet.

      En John de zijne was uiteraard nog vét OK, maar ik denk dat 'ie de vergelijking met deze hier niet echt aankan, als de omschrijving van de verkoper klopt.

      Allez, dénk ik.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
        Zo'n vette Dinan 540i met bijna 500pk
        Heb jaren op die site zitten geilen naar die E39.
        http://www.jimmy540i.com/
        Yep, de spleetoog met z'n geile 540i en z'n BMW nightmare site!!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Yep, de spleetoog met z'n geile 540i en z'n BMW nightmare site!!
          Is Jimmy een spleetoog ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            Is Jimmy een spleetoog ?
            Ja, ik dacht 't wel. Allez, dééls geel bloed, minstens. Maar ik kan me vergissen, ben niet 100% zeker.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              I know, maar Dinan heeft geen agents hier in Europa. 't Is enkel voor de Amis, jammer genoeg. Hun productgamma. Jaren geleden ook al, zelfs. Altijd 'n droomsite geweest.

              Je weet het toch

              Maar helaas verschrikkelijk duur:

              Voor 40.000 dollar heb je dit



              High Performance 5.7 Liter V-10 Engine For those seeking the ultimate high performance driving experience, Dinan has once again redefined M5 and M6 performance with a bored and stroked 5.7 liter version of BMW’s V-10 engine. The engine produces over 600 horsepower along with stump-pulling torque that exceeds 400 lb-ft from just 3000 rpm right to the rev-limit at 8100 rpm. As incredible as BMW’s V-10 is in stock form, just imagine the acceleration that results from an additional 141 horsepower and 128 lb-ft torque @ 5800 rpm! Equally impressive is the fact that all of this performance is available without sacrificing BMW-like drivability or the peace of mind that comes from matching new car warranty coverage for up to 4 years or 50,000 miles.

              Dinan’s 29 years of BMW tuning and racing experience ensure that the engines will not only perform but also provide years of trouble free driving excitement. Much of the technology that has made Dinan’s Grand-Am Daytona Prototype engines both competitive and reliable has carried over to the 5.7 Liter V-10 engine program for the street, ensuring that the engines produce incredible power along with race-proven durability. Each engine is dyno-tested prior to shipment, verifying power output in the same rigorous manner employed for the Daytona Prototype racing engines.

              The engine is supplied as an assembled long-block, fully prepared to directly replace the stock engine without modification. Maximum performance is achieved when the engine is equipped with the optional High Flow Air Mass Meter Assemblies, High Flow Throttle Bodies and Free Flow Mufflers, producing an incredible 628 hp @ 7400 rpm and 482 lb-ft torque @ 6200 rpm. For those seeking ultimate performance from their M5 or M6, without sacrificing civility, reliability or warranty coverage, the Dinan 5.7 Liter V-10 is the definitive solution.

              Features and Specifications:
              Bore: 93mm / Stroke: 83mm
              Compression Ratio: 12.0:1
              Dinan proprietary forged crankshaft
              Dinan proprietary lightweight forged pistons
              Dinan proprietary light-weight connecting rods
              Balanced and blueprinted
              Dinan electronics and engine management software
              Dinan serial numbered block

              Dyno results*:
              · Horsepower: 628 @ 7400 rpm
              · Maximum HP Gain: 141 @ 5800 rpm
              · Torque: 482 lb-ft @ 6200 rpm
              · Maximum Torque Gain: 128 lb-ft @ 5800 rpm

              *Engine tested with High Flow Air Mass Meter Assemblies, Throttle Bodies and Free Flow Mufflers

              Required Accessories for 628 Horsepower*:
              Dinan High Flow Air Mass Meter Assemblies (Part # D763-0044); Suggested Retail: $2499.00
              High Flow Throttle Bodies
              Free Flow Mufflers


              *The engine may be installed without the above items, reducing output by 20 hp.

              Comment


              • Mooie vergelijking

                Stock vs. Eisenmann RE

                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Voor 40.000 dollar heb je dit
                  Geen geld eigenlijk. Alleen ... betrouwbaarheid.

                  Comment


                  • Nog zo eentje.

                    Stock vs. Arqray vs. Dinan


                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



                    Voor mij de Dinan!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Geen geld eigenlijk. Alleen ... betrouwbaarheid.
                      You missed the good part.

                      Equally impressive is the fact that all of this performance is available without sacrificing BMW-like drivability or the peace of mind that comes from matching new car warranty coverage for up to 4 years or 50,000 miles.

                      29 jaar ervaring helpt ook.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        You missed the good part. 29 jaar ervaring helpt ook.
                        Do you buy that?

                        Ik zou het niet vertrouwen, er zijn hier geen service points, en eer wisselstukken hier zijn ... Plus je moet naar daar voor de ombouw, hè. Begin daar maar 'es aan. Met de boot over (heb daar al 'es naar gezocht, maar ik vond geen transatlantic cruise liners die ook garageplaats aanboden bestaat dat eigenlijk wel?) de oceaan, dan tot daar rijden, wachten gedurende de ombouw (enige dagen), en dan nog helemaal terug.

                        Eén geluk: ge ziet diene ombouw ni. Dus de Belgische keuringsmurfen zullen 't niet weten.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Do you buy that?

                          Ik zou het niet vertrouwen, er zijn hier geen service points, en eer wisselstukken hier zijn ... Plus je moet naar daar voor de ombouw, hè. Begin daar maar 'es aan. Met de boot over (heb daar al 'es naar gezocht, maar ik vond geen transatlantic cruise liners die ook garageplaats aanboden bestaat dat eigenlijk wel?) de oceaan, dan tot daar rijden, wachten gedurende de ombouw (enige dagen), en dan nog helemaal terug.

                          Eén geluk: ge ziet diene ombouw ni. Dus de Belgische keuringsmurfen zullen 't niet weten.
                          Goh ja.. in Europa zou ik het niet meteen overwegen denk ik omwille van de redenen die je al aanhaalde. Dan zou ik ook naar Kelleners gaan.

                          Comment


                          • Still ... 5.7 V10 + 620 pk ... dan wordt die M5 plots wel weer aantrekkelijk. (maar ook 'n stuk duurder dan z'n concurrenten)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              De standaardbekleding op 'n oldie is imo minstens even veel waard als het optionele leder, dat je bij youngtimers of oldtimers quasi altijd ziet.

                              En John de zijne was uiteraard nog vét OK, maar ik denk dat 'ie de vergelijking met deze hier niet echt aankan, als de omschrijving van de verkoper klopt.

                              Allez, dénk ik.
                              Moeilijke vergelijking!

                              John z'n kar was voor het accidentje dik oké! De uitleg van die kerel moet wel ongeveer kloppen. Ik heb de M5 zelf niet gezien... Dus ik kan niet echt oordelen.

                              Ach... Het zijn 2 knapperdjes!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Still ... 5.7 V10 + 620 pk ... dan wordt die M5 plots wel weer aantrekkelijk. (maar ook 'n stuk duurder dan z'n concurrenten)
                                Daaa-aag RS6


                                Tot die laatste binnen is geweest bij MTM ofzo


                                But then again.. twin-turbo die M5 ..

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  Daaa-aag RS6


                                  Tot die laatste binnen is geweest bij MTM ofzo


                                  But then again.. twin-turbo die M5 ..
                                  Mod vs stock en 't zal nog close zijn en af hangen van de weersomstandigheden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                    Mod vs stock en 't zal nog close zijn en af hangen van de weersomstandigheden.
                                    Hmm ik denk toch dat een Dinan S3 M5 sneller is dan een RS6 hoor, die laatste weegt echt massa's veel.

                                    Nu ja, denk ik he.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Hmm ik denk toch dat een Dinan S3 M5 sneller is dan een RS6 hoor, die laatste weegt echt massa's veel.

                                      Nu ja, denk ik he.
                                      Vergelijk je dan de M5 touring met supercharger tegen de RS6? Die 1e is ook geen lichtgewicht, natuurlijk.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                        Vergelijk je dan de M5 touring met supercharger tegen de RS6? Die 1e is ook geen lichtgewicht, natuurlijk.
                                        Dinan S3 is puur atmo, geen compressor of turbo he.

                                        Comment


                                        • Als je al die power kwijt kan (op rechte lijn boven de 100 dus geen probleem, zolang 't niet nat ligt), dan zal zo'n 620pk Dinan M5 5.7 inderdaad sneller zijn dan een RS6. Een standaard M5 met 520pk kan boven de 100 niet uit het kielzog van een RS6 gereden worden, so...

                                          Ik zou toch nog altijd férm twijfelen. Een uitgeboorde, atmo V10 die torenhoog draait en 110 pk per liter neerzet, vs. een dikke biturbo V10 die op z'n gezaapjes al z'n vermogen uitbraakt, ik zou toch meer vertrouwen hebben in de laatste.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X