Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Ik vind mijn E39 M5 touring droom vetter .
    "Jouw"? En dat is al teveel gedaan, jammer genoeg ook tot nu toe altijd door amateurs die geen oog voor detail hebben. Ik wil compléét OEM-looks gaan. Alsof die zo uit de catalogus komt. Zo'n E39 M5 touring moet ik nog tegenkomen (en de enkele OEM E39 M5 touring die er waren, zijn al lang vernietigd).

    Zo'n compleet stock looking M3 compact, ik heb zelfs nog nooit een póging daartoe gezien. Buiten dan de énige echte M3 compact. Ik moet het 50ste verjaardagsnummer van AMS zeker nog hebben, daar staat 'ie in foto in.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        "Jouw"? En dat is al teveel gedaan, jammer genoeg ook tot nu toe altijd door amateurs die geen oog voor detail hebben. Ik wil compléét OEM-looks gaan. Alsof die zo uit de catalogus komt. Zo'n E39 M5 touring moet ik nog tegenkomen (en de enkele OEM E39 M5 touring die er waren, zijn al lang vernietigd).

        Zo'n compleet stock looking M3 compact, ik heb zelfs nog nooit een póging daartoe gezien. Buiten dan de énige echte M3 compact. Ik moet het 50ste verjaardagsnummer van AMS zeker nog hebben, daar staat 'ie in foto in.
        Als ik dat zou doen, zou het met oog voor detail zijn. Dan zou ie niet te onderscheiden zijn van een echte M5.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Oké, voornemen.

          Als ik 'es aan het "modden" sla, dan maak ik een E36 M3 3.2 compact SMG. Koetsje van een MY2000 323ti, een MY1997 M3 3.2 coupé erbij halen, en ombouwen. Diffje van de E30 M3, quad tailpipes van de Z3 M, en nog wat spul.

          Zou cool zijn. En volledig "stock" looking uiteraard, met de correcte zetels en zo.

          *droom*
          SMG van die periode is toch verre van goed?
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

          Comment


          • Deze lijkt me vrij goed gelukt:



            Maar ik kan er geen andere foto's van vinden.
            Iemand meer info ivm deze auto?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              Als ik dat zou doen, zou het met oog voor detail zijn. Dan zou ie niet te onderscheiden zijn van een echte M5.
              En wie ga je daar voor te hulp vragen? Ge gaat vér moeten gaan wil ik niet zo een aantal "fouten" kunnen aanwijzen...

              Comment


              • Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  En wie ga je daar voor te hulp vragen? Ge gaat vér moeten gaan wil ik niet zo een aantal "fouten" kunnen aanwijzen...
                  TDI 001 en Matthi zijn M5

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Deze lijkt me vrij goed gelukt:



                    Maar ik kan er geen andere foto's van vinden.
                    Iemand meer info ivm deze auto?
                    Vrij goed gelukt? Allez. Matte Shadow-Line, en niet aangepaste achteras, waardoor de offset van de achterwielen duidelijk de standaardmaten te buiten gaat. En ook die uitlaat lijkt voor geen meter op de originele.

                    Als gij dat al "vrij goed gelukt" vindt, twee zo'n mega-obvious blunders, dan vrees ik voor jouw project.



                    Toegegeven : die achteras is een vét probleem. Da's ook één van de redenen waarom de E39 M5 touring er uiteindelijk niet kwam: de gehele achteras moest hertekend worden, en de touring-carrosserie moest aangepast worden daaraan dus de M5 touring zou een eigen Rohkarrosse moeten krijgen, en dat was simpelweg te duur voor een auto die in de States en in het Midden-Oosten niet zou verkopen (want daar willen ze berlines). Er is onder een standaard E39 touring achteras gewoonweg géén M5-achterwiel te krijgen zonder dat dat hopeloos uit de kas komt piepen. En zo'n achteras aanpassen : good luck.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                      Iemand meer info ivm deze auto?
                      Is dat niet die waarvan er hier op 't forum ooit verbouwpics hebben gestaan? Of was dat geen Duitser? ('k meen me precies te herinneren dat dat nen Brit was) (en 'k meen me precies te herinneren dat dat ook nen LMB was en geen CB)

                      Comment


                      • Nee, die blauwe is van een Brit. Die heb ik een paar maanden geleden gepost.

                        Comment


                        • Uitlaat en wielen waren me ook opgevallen ja. Achteras is inderdaad een probleem, hoewel die Brit dat volgens mij voor elkaar heeft gekregen. Hij heeft in ieder geval het sperdiff van de M5 steken.

                          Die shadowline was me niet opgevallen, neen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                            Uitlaat en wielen waren me ook opgevallen ja. Achteras is inderdaad een probleem, hoewel die Brit dat volgens mij voor elkaar heeft gekregen. Hij heeft in ieder geval het sperdiff van de M5 steken.

                            Die shadowline was me niet opgevallen, neen.

                            sperdiff steken wil niet veel zeggen. Dat kan je, als er geen noemenswaardige aanpassingen nodig zijn, zonder problemen overzetten.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Uitlaat en wielen waren me ook opgevallen ja. Achteras is inderdaad een probleem, hoewel die Brit dat volgens mij voor elkaar heeft gekregen. Hij heeft in ieder geval het sperdiff van de M5 steken.

                              Die shadowline was me niet opgevallen, neen.
                              Neenee, niet zo de achteras bedoel ik (sperdiff), ik heb 't op de vorm en geometrie van de complete E39 touring achteras. Er zit geen gemeenschappelijk deel in die achteras bij de berline en de touring, die is compleet anders. En die is te breed voor die enorme velgen van de M5, en er zijn geen stukken te krijgen om die smaller te maken. De enige oplossing is dus eigenlijk dat je een centimeter of 2 van 't montagevlak van de velg af laat frezen, maar dat lijkt met wat teveel van het goeie.

                              Dus niks met sperdiff of niet te maken, maar met stance, en daardoor dus ook de looks. En dat is iets wat ik in zo'n project hét belangrijkste van allemaal vind : het moet 100,00% origineel lijken, niet 99,97%.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                sperdiff steken wil niet veel zeggen. Dat kan je, als er geen noemenswaardige aanpassingen nodig zijn, zonder problemen overzetten.
                                Geen idee, maar lijkt me niet onlogisch. Toch niet bij 'n gewone auto. Bij die M5 is dat anders natuurlijk, die heeft 'n compleet andere differentieelbekleding, met koelribben o.a., en voor hetzelfde geld past dat ding niet op een touring achteraan.

                                Maar inderdaad, zoiets is technisch, en zo goed als totaal onzichtbaar, en dus zeker op te lossen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DBR_118 Bekijk Berichten
                                  de M compact



                                  Thanks man!!

                                  Comment


                                  • Ok, dan moet ik me nog eens verder verdiepen in die achteras.

                                    Ik heb al eerder liggen denken dat dat een probleem zou kunnen vormen, vanwege de niveauregeling op een touring, dus de ophanging moet inderdaad anders zijn.

                                    Maar alles kan gefixt worden, ook dit.

                                    Comment


                                    • Iets waar ge, als ge een "100% stock M5 touring" wil maken, problemen mee gaat hebben, is de M-spec EDC-ophanging. Die valt gewoonweg niet om te bouwen naar die horizontaal liggende dempers van de E39 touring achteraan. EDC was, als ik me 't correct herinner, een optie die je enkel op de E39 berline kon krijgen (vanaf 528i, later vanaf 530d/525i), dus je zal die EDC-M-spec dempers compleet manueel moeten vervaardigen. Bonne chance.


                                      Nog iets, de achterzetels. De M-typische zetelbekleding (type leder, kleuren, verloop van naden/stikkingen) is nowhere OEM te vinden voor de touring, en de berlines met neerklapbare achterbank (optie) helpen ook al geen meter aangezien de achterbank van de touring echt wel compleet anders is. Dus dat wordt maatwerk bij een zéér zeer goeie bekledingsshop.

                                      Comment


                                      • De auto van de Brit:

                                        Its slowly coming together, rear subframe has been rebuilt using the M5 parts, the m5 loom is in and seems to work bar programming, exhausts in, hope to do the cooling system today and get it running....

                                        Comment

                                        Working...
                                        X