Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Car is available in std production spec, or by seperate negotiation, as it is now, on CSL black rims with 4 good PS2's, 4 corner A/P's, DS2500 rear pads, RS29 fronts, 4 corner KW3 adjustable bump and rebound dampers, KW clubsport adjustable camber turret tops, 70Kn front springs, 50Kn rears, TMS fast road geometry, +38mm front track, spare set of CSL rims on Pilot Sport Cups, further spare set of road PS2's.
Worden veren altijd uitgedrukt in Kn (wat trouwens kN moet zijn?)
Normaal heb je toch veerconstantes, en die zijn bij auto's veel te ingewikkeld omdat 't totaal variabele dingen zijn.
Wat ik wil zeggen is dat er 1000 soorten 50kN veren kunnen zijn, die allemaal totaal anders zijn
Worden veren altijd uitgedrukt in Kn (wat trouwens kN moet zijn?)
Normaal heb je toch veerconstantes, en die zijn bij auto's veel te ingewikkeld omdat 't totaal variabele dingen zijn.
Wat ik wil zeggen is dat er 1000 soorten 50kN veren kunnen zijn, die allemaal totaal anders zijn
een vriendin van me (en teddy, Jerred, Lotusfreak) noemt dit model "de champignon"
Ze vindt de auto absoluut niet mooi, maar toch was de verleiding te groot om er eens een toerke mee door Hasselt te doen.
Eenmaal aan het rijden vond ze het aangenaam, het rondje door Hasselt spoorde uit tot een ritje naar Coo, we hadden er goed gegeten met uitzicht op de wagen en aan de andere kant uitzicht op het water...
Ik zat met mijn rug naar de wagen, zij had de wagen in het vizier en ze heeft meermaals gezegd dat de wagen "succes" had bij langslopend volk.
Toen terug naar huis gereden (stof gehad van een lokal in zijn swift sport ) en op het einde van de dag zei ze dat de wagen tochwel "iets" had...
Filmpje van de M5, GSM geplakt op achterbumper en eens een ritje gedaan met de papa haha!
Je ziet wel een grijs scherm, maar dat is omdat die camera gericht was naar de bumper omdat de bumper anders duwde tegen het stop knopje om op te nemen haha. Love the sound
een vriendin van me (en teddy, Jerred, Lotusfreak) noemt dit model "de champignon"
Ze vindt de auto absoluut niet mooi, maar toch was de verleiding te groot om er eens een toerke mee door Hasselt te doen.
Eenmaal aan het rijden vond ze het aangenaam, het rondje door Hasselt spoorde uit tot een ritje naar Coo, we hadden er goed gegeten met uitzicht op de wagen en aan de andere kant uitzicht op het water...
Ik zat met mijn rug naar de wagen, zij had de wagen in het vizier en ze heeft meermaals gezegd dat de wagen "succes" had bij langslopend volk.
Toen terug naar huis gereden (stof gehad van een lokal in zijn swift sport ) en op het einde van de dag zei ze dat de wagen tochwel "iets" had...
De wagen is iets raars, net zoals vrouwen
Bepaalde vrouwen. Vooral die waar jij altijd mee in contact komt.
hehe ik vind de Z3 dan weer een van de lelijkere bmw's gemaakt.... Ik vind dat hij niks uitstraalt, een stekkedooske. de Z4 vind ik dan weer stukken knapper Ieder zijn smaak eh
Worden veren altijd uitgedrukt in Kn (wat trouwens kN moet zijn?)
Normaal heb je toch veerconstantes, en die zijn bij auto's veel te ingewikkeld omdat 't totaal variabele dingen zijn.
Wat ik wil zeggen is dat er 1000 soorten 50kN veren kunnen zijn, die allemaal totaal anders zijn
Maar das te technisch denk ik hier
hm, ik heb es zitten lezen op M42club.com en van wat ik er uit begrepen heb bestaan er veren met 1 of 2 waardes. Veren met 2 waardes hebben een deel dat zachter en een deel dat harder is (logisch ). Veren met 1 waarde hebben constante "Kn" (heb ook geen idee wat dit betekent).
In praktijk lijkt me dan dat je een veer hebt waarvan het niet uitmaakt hoe diep ze wordt ingeduwt, ze veert recht evenredig in naarmate de kracht vergroot. Bij veren met verschillende Kn is de mate van invering recht evenredig tot aan een bepaald punt, waarop ze, stel dat je het op een grafiek zet, plots een grote stap maakt.
Bweh, iemand die dit nog verstaat? Iemand die er wél iets van kent?
vet filmke Matthi!
edit:
Oorspronkelijk geplaatst door http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_suspension
Spring rates typically have units of N/mm (or lbf/in). An example of a linear spring rate is 500 lbf/in. For every inch the spring is compressed, it exerts 500 lbf. A non-linear spring rate is one for which the relation between the spring's compression and the force exerted cannot be fitted adequately to a linear model. For example, the first inch exerts 500 lbf force, the second inch exerts an additional 550 lbf (for a total of 1050 lbf), the third inch exerts another 600 lbf (for a total of 1650 lbf). In contrast a 500 lbf/in linear spring compressed to 3 inches will only exert 1500 lbf.
hm, ik heb es zitten lezen op M42club.com en van wat ik er uit begrepen heb bestaan er veren met 1 of 2 waardes. Veren met 2 waardes hebben een deel dat zachter en een deel dat harder is (logisch ). Veren met 1 waarde hebben constante "Kn" (heb ook geen idee wat dit betekent).
In praktijk lijkt me dan dat je een veer hebt waarvan het niet uitmaakt hoe diep ze wordt ingeduwt, ze veert recht evenredig in naarmate de kracht vergroot. Bij veren met verschillende Kn is de mate van invering recht evenredig tot aan een bepaald punt, waarop ze, stel dat je het op een grafiek zet, plots een grote stap maakt.
Bweh, iemand die dit nog verstaat? Iemand die er wél iets van kent?
Ja ik versta 't sowieso, maar vind 't raar dat ze veren uitdrukken in kN (kilo Newton)
Dus 50000N per veer is een gewicht +-5000kilo per veer. Maar dat zegt toch niets over de veer. Voor 't zelfde geld is die kei hard en veert ze amper, of is ze super lang en veert ze zoals een bic veertje.
Daarom zou 't moeten uitgedrukken worden in 'k', de veer constante. Dat zegt al heel wat meer over de potentiele energie van die veer. Maar belange nog niet alles.
Ja ik versta 't sowieso, maar vind 't raar dat ze veren uitdrukken in kN (kilo Newton)
Dus 50000N per veer is een gewicht +-5000kilo per veer. Maar dat zegt toch niets over de veer. Voor 't zelfde geld is die kei hard en veert ze amper, of is ze super lang en veert ze zoals een bic veertje.
Daarom zou 't moeten uitgedrukken worden in 'k', de veer constante. Dat zegt al heel wat meer over de potentiele energie van die veer. Maar belange nog niet alles.
Lekker technisch
die K is zeker het aantal mm ze uitrekt per #Nm eraan hangt? Fysica is al 4 jaar geleden en denk niet dat ik dat ooit gezien heb, ma leer wel graag bij
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment