Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
    Das juist ja!


    En hebt de Corvette, waarvan men nog altijd niet ingezien heeft dat een bladveer voor op paardenkoetsen is.


    Echt zever in't kwadraat hé, over die bladveren.


    Mensen zitten zo full of shit. Als je iets of wat kennis van zaken hebt, weet je ook dat zo'n systeem héél goed kan functioneren. Zéker op de manier waarop het bij de Corvette wordt toegepast.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Echt zever in't kwadraat hé

      Mensen zitten zo full of shit.
      ook examenstress?




      Maar je hebt gelijk. En ik heb nog nooit een paardenkoets gezien met een dwarse bladveer by the way....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
        ook examenstress?


        Maar je hebt gelijk. En ik heb nog nooit een paardenkoets gezien met een
        dwarse bladveer by the way....

        Examen is al voorbij.


        En inderdaad. Altijd dat gebash over iets waar niemand iets van afweet. Maar vooral omdat die loser van een Clarkson dat uit zijn gore grote showbizzbek braakt, gelooft natuurlijk 99,9% van Top Gear kijkend publiek wat 'ie zegt.





        Bladveren werken gewoon heel goed. Zéker als ze geperfectioneerd en op een revolutionaire manier worden toegepast, zoals in dit geval.
        Het zegt (weliswaar in dit geval) absoluut niets over de eventuele rij-eigenschappen van een auto.

        Comment


        • Vraagske over die bladveren: Als ge nu wilt verlagen of uw vering harder wilt afstellen voor bv op circuit, is dat dan niet heel moeilijk?


          Dat ze slecht zijn is idd zever, als ge ziet hoe een z06 zonder een krimp te geven door de bocht gaat weet ge genoeg...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Examen is al voorbij.


            En inderdaad. Altijd dat gebash over iets waar niemand iets van afweet. Maar vooral omdat die loser van een Clarkson dat uit zijn gore grote showbizzbek braakt, gelooft natuurlijk 99,9% van Top Gear kijkend publiek wat 'ie zegt.





            Bladveren werken gewoon heel goed. Zéker als ze geperfectioneerd en op een revolutionaire manier worden toegepast, zoals in dit geval.
            Het zegt (weliswaar in dit geval) absoluut niets over de eventuele rij-eigenschappen van een auto.

            Ik weet ook wel dat bladveren ook zeer goed zijn. In een zin zijn ze zelf beter, omdat ze nauwkeuriger zijn, voor een veel lagere prijs.
            Het karakter is veel makkelijker te voorspellen dan van een veer. Ik was maar met Willy(als Corvette-lover) z'n voeten aan 't rammelen!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              Vraagske over die bladveren: Als ge nu wilt verlagen of uw vering harder wilt afstellen voor bv op circuit, is dat dan niet heel moeilijk?


              Dat ze slecht zijn is idd zever, als ge ziet hoe een z06 zonder een krimp te geven door de bocht gaat weet ge genoeg...
              Der zijn ook andere bladveren é Net zoals je andere springveren hebt.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Dromen he BMWMB, en ooit mss eens waarmaken

                ... zegt de man met een RS6 Avant die ik 100x liever zou willen hebben dan die oncomfortabele CSL...

                Ik heb een vriend met zo'n CSL. Dat ding is beenhard afgeveerd. Ook is de SMG geen aangename versnellingsbak...
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Der zijn ook andere bladveren é Net zoals je andere springveren hebt.
                  Spiraalveren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                    Vraagske over die bladveren: Als ge nu wilt verlagen of uw vering harder wilt afstellen voor bv op circuit, is dat dan niet heel moeilijk?


                    Dat ze slecht zijn is idd zever, als ge ziet hoe een z06 zonder een krimp te geven door de bocht gaat weet ge genoeg...
                    oersimpel:
                    -straffer leggen: dikker blad steken. Of cheap-ass, blad bijsteken. Maar wel niet hetzelfde, dan gaat ie héél hard liggen
                    -lager leggen: blokjes steken tussen bladveer en chassis waar op de foto 'mount' staat.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                      -lager leggen: blokjes steken tussen bladveer en chassis waar op de foto 'mount' staat.
                      dan leg je hem hoger, kalf!

                      't zou me niet verwonderen dat je de hoogte kan bijregelen waar de bladveer aan de wishbone bevestigd zit.


                      Ohja, de post hierboven is maar voor aan te tonen dat het helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Uiteraard zullen er wel gewoon andere bladveren bestaan, voor het geval je straffer/lager wilt

                      Comment


                      • Ik ken niets van bladveren

                        Maar bij een conventionele ophanging duwt de veer toch de auto omhoog en de wielen omlaag. Hier lijkt het mij net omgekeerd?
                        En als een wiel hoger of lager staat dan de standaardpositie, geeft dit toch tegendruk aan het ander wiel, aangezien die bladveer doorloopt?

                        Kan iemand wat uitleg geven aub
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                          Ik ken niets van bladveren

                          Maar bij een conventionele ophanging duwt de veer toch de auto omhoog en de wielen omlaag. Hier lijkt het mij net omgekeerd?
                          En als een wiel hoger of lager staat dan de standaardpositie, geeft dit toch tegendruk aan het ander wiel, aangezien die bladveer doorloopt?

                          Kan iemand wat uitleg geven aub
                          Neen. Doordat die bladveer wat bol voorgevormd is lijkt het alsof hij de wielen hier omhoog duwt, en de auto omlaag trekt.... maar die veer is enkel zo onder spanning gebracht, en werkt wel degelijk conventioneel; hij gaat tegen dat het wiel inveert.

                          En die tegendruk: ik denk dat je dit gerust mag zien alsof het twee apparte veren zijn, doordat ze in het midden dubbel aan het chassis zijn bevestigd. Je kan gerust één kant plooien, zonder dat de andere kant mee beweegt. 't zou nogal vreemd zijn dat die veer zich vanzelf in een 'S' gaat wringen...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Echt zever in't kwadraat hé, over die bladveren.


                            Mensen zitten zo full of shit. Als je iets of wat kennis van zaken hebt, weet je ook dat zo'n systeem héél goed kan functioneren. Zéker op de manier waarop het bij de Corvette wordt toegepast.
                            held

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              ... zegt de man met een RS6 Avant die ik 100x liever zou willen hebben dan die oncomfortabele CSL...

                              Ik heb een vriend met zo'n CSL. Dat ding is beenhard afgeveerd. Ook is de SMG geen aangename versnellingsbak...
                              Ik test hem volgende week en zal jou mijn bevinding eens laten horen dan.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
                                GSM geplakt op achterbumper en eens


                                maar echt, knappe sound!!

                                Comment


                                • al 3 jaar verslaafd! straks het gebakje nog eens uithalen en wat toeren!



                                  Comment


                                  • Wat stond hij nog hoog op die eerste foto

                                    BBS
                                    maar toch liever OEM op die kar!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                      Wat stond hij nog hoog op die eerste foto

                                      BBS
                                      maar toch liever OEM op die kar!
                                      idd!

                                      Comment


                                      • ragmodus

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                          ragmodus
                                          ik durf zo ook in Knokke te rijden, eenvoud siert!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X