Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    BMW heeft er ooit eentje gemaakt:

Inderdaad!

Dat is absoluut een droomkar. Een Britlander heeft ook eens zo eentje zelf gemaakt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
      Inderdaad!

Dat is absoluut een droomkar. Een Britlander heeft ook eens zo eentje zelf gemaakt!
      Money will get you anything.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Er zijn er ooit een vijftal gebouwd geweest (men schat tussen de 5 en de . Twee of drie ervan waren voor de homologatie-crashtests, die 'ie doorstaan heeft (dus niks stond een lancering in de weg). De rest was voor testdoeleinden, en ééntje ervan is door een toenmalig lid van de Vorstand als privé-testwagen gebruikt. Dat is die zilveren op de foto.

BMW besliste echter (officieel met de reden dat het concept van een stationwagen niet te rijmen viel met het concept van een sportwagen, officieus echter met als reden dat de touring-achterophanging niet zonder teveel kosten voldoende aan te passen was opdat deze een rijgedrag gaf dat met de inhoud van de letter ///M te rijmen viel) om de E39 M5 touring niet te brengen.

Alle overgebleven M5 touring zijn dan ook ontmanteld, er is er geen enkele meer over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Er zijn er ooit een vijftal gebouwd geweest (men schat tussen de 5 en de . Twee of drie ervan waren voor de homologatie-crashtests, die 'ie doorstaan heeft (dus niks stond een lancering in de weg). De rest was voor testdoeleinden, en ééntje ervan is door een toenmalig lid van de Vorstand als privé-testwagen gebruikt. Dat is die zilveren op de foto.

BMW besliste echter (officieel met de reden dat het concept van een stationwagen niet te rijmen viel met het concept van een sportwagen, officieus echter met als reden dat de touring-achterophanging niet zonder teveel kosten voldoende aan te passen was opdat deze een rijgedrag gaf dat met de inhoud van de letter ///M te rijmen viel) om de E39 M5 touring niet te brengen.

Alle overgebleven M5 touring zijn dan ook ontmanteld, er is er geen enkele meer over.
          Enkel die blauwe E39 'M5' die een Brit heeft omgebouwd blijft dan nog over zeker?

Comment

Vet ! Maar voor mij liever niet in 't rood, liever zonder die lelijke US-reflectoren, en die CSL-velgen zijn wel knap maar 't hoeft eigenlijk niet voor me.

Voor de rest : true.

doe mij die rode (EU spec) maar! zilver is zo normaal en standaard..

die rode heeft trouwens een (wannabe?) duitse (voorste) nummerplaat in US

die sedan M3 gaat trouwens nog knapper worden na die FL!

Comment

• Wat doe je als het gesneeuwd heeft en je had afgesproken ergens?

Dan pak je je CSL met Pilot Sport Cups toch

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Lastige vraag: Ik heb op internet de review van de e39 M5 van tiff needell al vaak gevonden maar ik zou graag weten tijdens welk seizoen en welke aflevering dit juist is? Top gear of Fifth gear? Kan het niet vinden...

Als er nog volledige reviews zijn, laat maar komen als je ze kan vinden...

Thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                  Lastige vraag: Ik heb op internet de review van de e39 M5 van tiff needell al vaak gevonden maar ik zou graag weten tijdens welk seizoen en welke aflevering dit juist is? Top gear of Fifth gear? Kan het niet vinden...

Als er nog volledige reviews zijn, laat maar komen als je ze kan vinden...

Thx
                  Dat was in het 'oude' TopGear.

In 1999 of 2000 ofzo, vind het niet meteen
                  Last edited by Lotuzzz; 28/11/2008, 13:50.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                    Dat was in het 'oude' TopGear.
                    Dat dacht ik ook, TopGear nog met Tiff Needell maar in welke seizoen is dit of zijn er geen oude afleveringen online? Zou toch moeten aangezien de specifieke review er wel opstaat...

Comment

• hoewel ik er nooit voor zou kiezen, dit is toch wel indrukwekkend..

+ hoe die V8 zonder hapering naar 8500 rpm gaat

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                        Enkel die blauwe E39 'M5' die een Brit heeft omgebouwd blijft dan nog over zeker?
                        Da's geen originele M5 touring, hè. Al is 't ombouwwerk zeer zeker proper. 'k Vind 't alleen jammer dat 'ie 'm niet 100% OEM heeft omgebouwd, maar hier en daar ook hopups stak, persoonlijk zou ik een 100% OEM-like versie nog veel vetter gevonden hebben.

Er zullen er nog wel zijn. Heb hier al foto's zien circuleren van een (veel minder gedetailleerd) nagemaakte M5 touring op basis van een E30 540i touring, een zwarte dacht ik.

Comment

• Ja er zijn er meer hoor. Feit is dat die Brit wel 1 van de best nagebouwde heeft. Ik heb die gast een paar keer gepm'd op M5board en hij is vertrokken van een 540i automaat. Had zijn '99 E39 M5 achteraan in de prak gereden en is dan maar aan dit project begonnen. Volledige achterophanging is overgezet alsook de originele M-kabelboom is volledig overgebouwd.

Grootste probleem was de versnellingsbak plaatsen, omdat hij is vertrokken van een automaat. Hij zegt dan ook dat de swap pakken makkelijker zou zijn geweest als ie vertrokken was van een 540i manueel.

Comment

• Maar vind ze maar, ze lopen zo dik ni gezaaid, die dingen.

Hoe je de achterophanging kan overbouwen, dat vraag ik me nog wel 'es af, aangezien de E39 touring een ophanging heeft met horizontaal geplaatste dempers (ofzoiets, zou nog 'es in de catalogi moeten snuisteren) en de berline een gewone achteras.

Pics van?

Comment

Maar vind ze maar, ze lopen zo dik ni gezaaid, die dingen.

Hoe je de achterophanging kan overbouwen, dat vraag ik me nog wel 'es af, aangezien de E39 touring een ophanging heeft met horizontaal geplaatste dempers (ofzoiets, zou nog 'es in de catalogi moeten snuisteren) en de berline een gewone achteras.

Pics van?
                              In het desbetreffende topic op M5board staan daar foto's van ja. Ik heb alleen nu geen zin om dat topic op te zoeken en ik heb die foto's niet opgeslagen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                In het desbetreffende topic op M5board staan daar foto's van ja. Ik heb alleen nu geen zin om dat topic op te zoeken en ik heb die foto's niet opgeslagen denk ik.
                                Geen probleem! Ik wil je niet uit je gewoonlijke staat van energie halen, da's schadelijk voor 't gestel.

Comment

• Uit mijn hoofd (maar ik weet niet het meer 100% zeker) heeft ie het achterste subframe van de M5 geplaatst. Dus het oude subframe losgeslepen van de carrosserie en het nieuwe subframe er onder gelast. Maar ik kan me vergissen met een ander project.

Comment

Geen probleem! Ik wil je niet uit je gewoonlijke staat van energie halen, da's schadelijk voor 't gestel.
                                    'k Heb juist gegeten. Ik ben nog aan het herkauwen enzo.

Comment

'k Heb juist gegeten. Ik ben nog aan het herkauwen enzo.
                                      tamheidsmoment

Comment

Uit mijn hoofd (maar ik weet niet het meer 100% zeker) heeft ie het achterste subframe van de M5 geplaatst. Dus het oude subframe losgeslepen van de carrosserie en het nieuwe subframe er onder gelast. Maar ik kan me vergissen met een ander project.
                                        Gigantisch.

Kudos voor diene kerel.

Comment

• hallo allemaal

in eerste plaats wil ik jullie bedanken.
                                          ben sinds enkele maanden opzoek naar een m3 e36 cabrio.
                                          ikzelf verkoop nieuwe toyota's en heb daardoor vele contacten en mogelijke overnames bij andere merken.
                                          heb dankzij jullie forum belangrijke info kunnen verzamelen.
                                          zo heb ik 2 weken geleden de volgende wagen kunnen aankopen ;-))

een e36 m3 3.2 van 1997
                                          erstorilblauw,
                                          eerste eigenaar met 108.000km op de teller en onderhoudsboekje.
                                          een manueel
                                          automatische airco,
                                          wit leder
                                          electrische kap
                                          ongevalvrij,
                                          volledig origineel

graag ik had ik van jullie eventueel zaken gehoord dat er nog aan te verbeteren, en of te veranderen zijn.
                                          heeft iemand van jullie ervaring met chiptuning op de 3.2?
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X