Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sille Bekijk Berichten
    in eerste plaats wil ik jullie bedanken.
    ben sinds enkele maanden opzoek naar een m3 e36 cabrio.
    ikzelf verkoop nieuwe toyota's en heb daardoor vele contacten en mogelijke overnames bij andere merken.
    heb dankzij jullie forum belangrijke info kunnen verzamelen.
    zo heb ik 2 weken geleden de volgende wagen kunnen aankopen ;-))

    een e36 m3 3.2 van 1997
    erstorilblauw,
    eerste eigenaar met 108.000km op de teller en onderhoudsboekje.
    een manueel
    automatische airco,
    wit leder
    electrische kap
    ongevalvrij,
    volledig origineel

    graag ik had ik van jullie eventueel zaken gehoord dat er nog aan te verbeteren, en of te veranderen zijn.
    heeft iemand van jullie ervaring met chiptuning op de 3.2?
    Lekker!

    Heb net dezelfde gehad maar dan individual technoviolett SMG. Altijd veel plezier aan gehad!

    Echter heb ik hier nooit iets aan veranderd omdat het OEM al zo goed was. Chiptuning op zich is mss niet zo interessant, wel in combinatie met andere uitlaat, etc. Up to you.

    Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Ev. via PM

    Comment


    • nice ride Hoeveel heb jer er voor betaald?

      Comment


      • e36 m3

        sega heeft ook wel een knappe car.
        komen jullie soms samen op meetings?
        inderdaad, chiptuning lijkt mij overbodig omdat hij zo al zeer snel is.
        eigenlijk denk ik voor de wagen dat je hem best origineel laat.
        tenzij het niet schadelijk voor de motor is en een groot verschil in vermogen geeft.
        hij was ni goedkoop, maar ook ni duur :-)
        weet je nu al iets meer ;-)
        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • stuur

          heeft iemand van jullie een driespaak stuur liggen want dat vind ik wel knap
          Bijgevoegde Bestanden

          Comment


          • Hoe komt het eigenlijk dat sommige E36's geen BMW-logo meer hebben in hun stuur?

            Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
              Hoe komt het eigenlijk dat sommige E36's geen BMW-logo meer hebben in hun stuur?
              hij heeft wel een logo in zijn stuur maar het zit in het leder ingewerkt . (net zoals miijn E36)

              Comment


              • geen logo

                in een boek dat ik heb liggen, is het 4 spaakwiel oorspronkelijk op de amerikaanse versies geplaatst met standaard airbag maar zonder logo.
                veel van deze sturen zijn nadien op de europese versies terechtgekomen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                  Hoe komt het eigenlijk dat sommige E36's geen BMW-logo meer hebben in hun stuur?
                  Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                  hij heeft wel een logo in zijn stuur maar het zit in het leder ingewerkt . (net zoals miijn E36)
                  Dat vind ik lelijk Lijkt zo ouderwets, goedkoop... Ik persoonlijk zou er een logo in plakken

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sille Bekijk Berichten
                    heeft iemand van jullie ervaring met chiptuning op de 3.2?
                    Chiptuning (en niks anders) op een atmosferische benzinemotor brengt sowieso niet veel. Men kan nog wel wat optimaliseren, maar de winst is doorgaans minimaal (5% als het meezit). Pas in combinatie met andere nokkenassen, intake, uitlaatlijn e.a. kan het wel interessant zijn om je motor aan te passen aan de nieuwe onderdelen.

                    Inzake uitlaat is er bij een BMW M3 niet meteen zeer veel winst te maken qua vermogen. Zeker niet door enkel maar een andere achterdemper te steken die wat meer lawaai maakt. Een volledige, beefy uitlaatlijn van voor tot achter, evt. met 100cel of 200cel metaalkats, en evt. met opheffen van de middendemper, kan (zeker in combinatie met een daaraan aangepaste motorsturing) wel wat opleveren. Maar dan wordt 'ie écht luid.

                    Met de juiste onderdelen en bij de juiste mensen valt uit een S50B32 zo'n 360pk te halen, maar dan moet je toch al best wat centen gaan investeren (kom je niet toe met 5.000 EUR als je niks zelf doet).

                    Ik zou het niet meteen adviseren op een oudere M, laat dat blok maar standaard. Gaat al als een speer.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Chiptuning (en niks anders) op een atmosferische benzinemotor brengt sowieso niet veel. Men kan nog wel wat optimaliseren, maar de winst is doorgaans minimaal (5% als het meezit). Pas in combinatie met andere nokkenassen, intake, uitlaatlijn e.a. kan het wel interessant zijn om je motor aan te passen aan de nieuwe onderdelen.

                      Inzake uitlaat is er bij een BMW M3 niet meteen zeer veel winst te maken qua vermogen. Zeker niet door enkel maar een andere achterdemper te steken die wat meer lawaai maakt. Een volledige, beefy uitlaatlijn van voor tot achter, evt. met 100cel of 200cel metaalkats, en evt. met opheffen van de middendemper, kan (zeker in combinatie met een daaraan aangepaste motorsturing) wel wat opleveren. Maar dan wordt 'ie écht luid.

                      Met de juiste onderdelen en bij de juiste mensen valt uit een S50B32 zo'n 360pk te halen, maar dan moet je toch al best wat centen gaan investeren (kom je niet toe met 5.000 EUR als je niks zelf doet).

                      Ik zou het niet meteen adviseren op een oudere M, laat dat blok maar standaard. Gaat al als een speer.
                      Die jongen van mijn klas(van wie ik die driftfoto's op Zandvoort gepost had) heeft sinds gisteren zijn M3 3.0 terug van bij Beek Autoracing.

                      Carbon Airbox geplaatst, Bastuck einddemper en de motorsturing volledig aangepast aan de airbox.

                      Resultaat: 331 pk en een magnifiek geluid

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                        Dat vind ik lelijk Lijkt zo ouderwets, goedkoop... Ik persoonlijk zou er een logo in plakken
                        Dat waren idd. de eerste generatie airbag's en helaas kan er ook geen gekleurd logo daarin geplaatst worden. Maar ieder periode zijn charme's hè.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                          Dat waren idd. de eerste generatie airbag's en helaas kan er ook geen gekleurd logo daarin geplaatst worden. Maar ieder periode zijn charme's hè.
                          Dat dan weer wel

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                            Die jongen van mijn klas(van wie ik die driftfoto's op Zandvoort gepost had) heeft sinds gisteren zijn M3 3.0 terug van bij Beek Autoracing.

                            Carbon Airbox geplaatst, Bastuck einddemper en de motorsturing volledig aangepast aan de airbox.

                            Resultaat: 331 pk en een magnifiek geluid
                            Een goeie intake met correcte sturing kan al snel 25-30pk leveren, yep, soms meer. En de S50B30 is een subliem blok om te gaan tunen, kan echt veel aan. Enkel een einddemper doet zeer weinig tot niks, is al vaak bewezen. Op 'n S50 misschien nog wel wat, op 'n S54 (343pk) niet meer (wel soms nog wat op de 325pk Z3 M).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sille Bekijk Berichten
                              in eerste plaats wil ik jullie bedanken.
                              ben sinds enkele maanden opzoek naar een m3 e36 cabrio.
                              ikzelf verkoop nieuwe toyota's en heb daardoor vele contacten en mogelijke overnames bij andere merken.
                              heb dankzij jullie forum belangrijke info kunnen verzamelen.
                              zo heb ik 2 weken geleden de volgende wagen kunnen aankopen ;-))

                              een e36 m3 3.2 van 1997
                              erstorilblauw,
                              eerste eigenaar met 108.000km op de teller en onderhoudsboekje.
                              een manueel
                              automatische airco,
                              wit leder
                              electrische kap
                              ongevalvrij,
                              volledig origineel

                              graag ik had ik van jullie eventueel zaken gehoord dat er nog aan te verbeteren, en of te veranderen zijn.
                              heeft iemand van jullie ervaring met chiptuning op de 3.2?
                              Allereerst: verdomd knappe kar! Congrats!

                              Wat voor radio heb je steken?

                              Comment


                              • Het zat er aan te komen, maar nu dus bevestigd... Doodzonde imo.

                                De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden


                                ‘BMW M-modellen met turbo’
                                30 november 2008 · Tekst Alexander Inia · Foto´s Carpix
                                De atmosferische motoren vormen een belangrijk kenmerk van BMW’s M-modellen. In de toekomst zou BMW deze wel eens kunnen afzweren.
                                Autocar meldt dat de BMW X6 xDrive M het eerste M-model wordt dat gebruikmaakt van de nieuwe turbotechniek. De hagelnieuwe, twinturbo V8 uit de opper-X6 krijgt een vermogen van ongeveer 500 pk. Vergelijkbaar met de 507 pk van de V10 uit de M5 en M6 dus, met een koppel dat een stuk hoger komt te liggen. Bovendien ligt de CO2-uitstoot een stuk lager, mede dankzij toepassing van de KERS-systeem uit de Formule 1. Dat systeem maakt het mogelijk om remenergie op te slaan. De BMW X6 xDrive M komt waarschijnlijk volgend jaar op de markt.
                                Aan de andere kant van het spectrum komt er ook een X6 Active Hybrid. Welke verbrandingsmotor de auto heeft, is nog niet bekend. De ActiveHybrid moet zo’n twintig procent zuiniger zijn dan een qua vermogen vergelijkbare SUV. De krachtbron wordt in elk geval aan twee elektromotoren gekoppeld. Geheel elektrisch rijden, bijvoorbeeld in de stad of in de file, behoort met deze X6 tot de mogelijkheden. En volgens BMW zorgen de twee elektromotoren in combinatie met de continu variabele transmissie, die in de X6 voorzien is van voorgeprogrammeerde overbrengingen, tijdens accelereren voor een typisch BMW-gevoel.

                                Comment


                                • Dat van de X6 M vind ik eigenlijk meer doodzonde.

                                  Comment




                                  • zonde
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                    Comment


                                    • 500 pk in iets gelijk de X6 is wel vet. Maar ergens is er iets verschrikkelijk fout aan...

                                      Comment


                                      • geen ATMO meer??????

                                        bye bye electric throttle response

                                        BMW mag dan wel eens hun benzine turbo motoren op punt zetten.. quasi elke motor (MINI N14, BMW N54...) hebben allemaal problemen met turbos/injectoren/software/etc

                                        Comment


                                        • Inderdaad. De 'vertraagde' gasrespons van onze 335i heeft me vanaf de eerste minuut gestoord. Bij de M3 is dit gewoon een wereld van verschil en dus een pure zaligheid...
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X