Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    vrij groot verschil.... mss een beetje hard om 't zeggen en niet helemaal correct maar 'k vind de M3 cab Motorsport GmbH-onwaardig

    Rechtdoor zal zo'n C wel sneller zijn. De wagen is lichter en heeft een motor met de helft meer longinhoud en meer pk's...

    Ik wil ze wel eens naast mekaar zetten op een circuit. Ik ben er zeker van dat een M3 cabrio ondanks zijn verschillende 'handicaps' tov de C niet zal moeten lossen... integendeel zelfs...
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Test op circuit Merc C 63 AMG - BMW E93 M3 door Ronnie O'Sullivan, één of andere snookerkampioen...

      Zijn woorden over de M3 cabrio: feels quicker, more control, more fun, quicker gear shifts, it's better... On the track the M3 is a different class...

      Zijn woorden over de C63 AMG: I would take it for the noise...

      Het bewijs dat een cabrio wel degelijk zijn M-logo waard is...

      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        een E46 M3 met smg ...
        goed ?
        niet goed ?
        waarom ?

        thx

        slapen de M kenners nog ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Test op circuit Merc C 63 AMG - BMW E93 M3 door Ronnie O'Sullivan, één of andere snookerkampioen...

          Zijn woorden over de M3 cabrio: feels quicker, more control, more fun, quicker gear shifts, it's better... On the track the M3 is a different class...

          Zijn woorden over de C63 AMG: I would take it for the noise...

          Het bewijs dat een cabrio wel degelijk zijn M-logo waard is...

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          Hmmm ja

          Had het niet echt verwacht..

          Comment


          • Op DR TV kan je nu een filmpje zien van een dragrace E90 M3 vs E92 M3 vs E93 M3.

            Sedan en coupé zijn aan mekaar gewaagd (sedan iets sneller), cabrio geraakt achterop...

            Comment


            • Daarbij komt ook nog eens dat elke generatie van de M3 een cabrio heeft gehad...
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                slapen de M kenners nog ?

                Toerke, ik heb zelf nog niet met een SMG gereden, maar wel al meegereden. Eén van mijn vrienden heeft nl. een M3 CSL.

                Mijn bevindingen van de SMG:
                In automatische modus schakelt de bak telkens met effe een dood moment. Als dan de bak weer 'aangrijpt', dan krijg je telkens een schok. Je kan de snelheid van het schakelen instellen. In 'trage' modus is er nog weinig sportiefs aan omdat dan dat dode moment echt te lang duurt en echt gaat storen In 'snelle' modus wordt de bak zeer brutaal. Je blijft dan nog steeds met dat dode moment zitten en je krijgt dan een serieuze schok.

                In manuele modus is het eigenlijk net hetzelfde, enkel met het verschil dat je het schakelmoment zelf kan kiezen.

                De eigenaar van de CSL heb ik ook al met onze M3 laten rijden en hij vond de wagen te 'soft', te 'comfortabel'. Wel vond hij de versnellingsbak beter en was hij vooral onder de indruk van hoe snel de M-DCT schakelt. Van een dood moment is er bij deze bak absoluut geen sprake.

                Persoonlijk zou ik nooit een M3 met SMG willen hebben. Als ik een E46 M3 zou kopen, het zou een handgeschakelde zijn...

                EDIT: Ik hier een link geplaatst van de Nederlandse BMW-site waar je motorgeluiden kan downloaden. Als je luistert naar de 650i, dan weet je wat ik bedoel. Je hoort duidelijk dat de wagen het gasgeven stopt en dat het even duurt vooraleer de wagen heeft geschakeld en weer doorgaat. In werkelijkheid 'voel' je dat ook...

                Last edited by BMWMB; 07/12/2008, 12:01.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Op DR TV kan je nu een filmpje zien van een dragrace E90 M3 vs E92 M3 vs E93 M3.

                  Sedan en coupé zijn aan mekaar gewaagd (sedan iets sneller), cabrio geraakt achterop...
                  Heb het ook al gezien, ik had verwacht dat de E92 (op 18 inch + DKG) marginaal sneller zou zijn dan de sedan (19 inch + MT6)...

                  'k Blijf er bij, E90 M3 is the one to get

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Heb het ook al gezien, ik had verwacht dat de E92 (op 18 inch + DKG) marginaal sneller zou zijn dan de sedan (19 inch + MT6)...

                    'k Blijf er bij, E90 M3 is the one to get
                    Ik vermoed dat die E90 gewoon al wat losser was gereden dan de rest, logisch gezien kan die ni sneller zijn he...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      Ik vermoed dat die E90 gewoon al wat losser was gereden dan de rest, logisch gezien kan die ni sneller zijn he...
                      Goh, dat zou kunnen... mss een verschil in diffs? (final drive ratio)

                      Dit is ook nog een interessante thread.

                      Edit: verschil in gewicht is eigenlijk quasi niet-bestaande, als je die thread mag geloven... DKG weegt meer en de eigenaar vd E92 was niet meteen de slankste..
                      Last edited by ; 07/12/2008, 12:12.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                        Op DR TV kan je nu een filmpje zien van een dragrace E90 M3 vs E92 M3 vs E93 M3.

                        Sedan en coupé zijn aan mekaar gewaagd (sedan iets sneller), cabrio geraakt achterop...
                        Logisch ook hé. De cabrio weegt 230kg meer...

                        Uiteindelijk vind ik onze M3 cabrio al meer dan snel genoeg. Iedereen die ik meeneem is serieus onder de indruk...

                        Ik ben een cabrio-liefhebber waardoor die paar tienden van een seconde niet opwegen tegen het rijplezier van cabrio-rijden...
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Logisch ook hé. De cabrio weegt 230kg meer...

                          Uiteindelijk vind ik onze M3 cabrio al meer dan snel genoeg. Iedereen die ik meeneem is serieus onder de indruk...

                          Ik ben een cabrio-liefhebber waardoor die paar tienden van een seconde niet opwegen tegen het rijplezier van cabrio-rijden...
                          Dat wil ik gerust geloven.. wat je vooral hoort is dat hij in z'n midden-toeren niet zo sterk aanvoelt (blok heeft ook niet zoveel koppel) als de E92/E90... verschil zou écht groot zijn..

                          Terwijl een E90/E92 van 0-200 gaat in rond de 15.5 sec, doet een E93 daar minstens 3 sec langer over... dat is toch wél erg voelbaar

                          Nu ja, als de kap open is en je komt een tunnel tegen mag je alles wat ik ooit zei over de M3 Cab vergeten

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            Nu ja, als de kap open is en je komt een tunnel tegen mag je alles wat ik ooit zei over de M3 Cab vergeten
                            Mocht hij een beetje goed klinken

                            Comment


                            • Andere uitlaat is een must.

                              Al is het inlaat geluid van een M3 E9x fantastisch mooi

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                Dat wil ik gerust geloven.. wat je vooral hoort is dat hij in z'n midden-toeren niet zo sterk aanvoelt (blok heeft ook niet zoveel koppel) als de E92/E90... verschil zou écht groot zijn..

                                Terwijl een E90/E92 van 0-200 gaat in rond de 15.5 sec, doet een E93 daar minstens 3 sec langer over... dat is toch wél erg voelbaar

                                Nu ja, als de kap open is en je komt een tunnel tegen mag je alles wat ik ooit zei over de M3 Cab vergeten
                                De coupé en de sedan zullen zeker wel sneller aanvoelen, maar dan nog blijft de M3 cabrio sneller dan 95% wat op de openbare weg rijdt...

                                Ik had eerst een coupé besteld. Toen ik over een cabrio begon te twijfelen hebben de verkopers en de eigenaar van de garage mij ook proberen op andere gedachten te brengen omdat zij ook vonden dat een M3 cabrio te zwaar is en daardoor minder 'echt' zal rijden als een coupé. Toch heb ik voor de cabrio gekozen omwille van mijn liefde om open te rijden. Ik heb deze wagen gekocht voor de openbare weg, en niet om te tracken.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                  Mocht hij een beetje goed klinken
                                  Ik vind de M3 zalig klinken. Dat prachtige geluid van de inlaat hoor je ook in het interieur. Met de kap open is het nog meer genieten...

                                  En ja, een x63 AMG klinkt nog mooier...
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Ieder zijn ding
                                    Nuja, alles klinkt beter dan een diesel

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Andere uitlaat is een must.

                                      Al is het inlaat geluid van een M3 E9x fantastisch mooi

                                      Ik denk er soms ook aan om een andere uitlaat te plaatsen. Een uitlaat die ik mooi klinken vind, afgaande op wat ik hier als video heb kunnen downloaden, is de Remus Sport. Het enige waar ik bang voor ben is dat het geluid van zo'n sportuitlaat gaat domineren en dus storen bij constante snelheden...
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Ieder zijn ding
                                        Inderdaad...
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Het enige waar ik bang voor ben is dat het geluid van zo'n sportuitlaat gaat domineren en dus storen bij constante snelheden...
                                          Zijn klepjes geen mogelijkheid daarvoor?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X