Mededeling

Collapse
No announcement yet.

I love M's !

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Test op circuit Merc C 63 AMG - BMW E93 M3 door Ronnie O'Sullivan, één of andere snookerkampioen...

Das gelijk Schumacher vragen om biljart-ballen te testen eh

Comment

Ik denk er soms ook aan om een andere uitlaat te plaatsen. Een uitlaat die ik mooi klinken vind, afgaande op wat ik hier als video heb kunnen downloaden, is de Remus Sport. Het enige waar ik bang voor ben is dat het geluid van zo'n sportuitlaat gaat domineren en dus storen bij constante snelheden...
      Nooit afgaan op videos voor uitlaatgeluid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        een E46 M3 met smg ...
        goed ?
        niet goed ?
        waarom ?

thx
        Ik vraag me dan eerder af waarom een je een SMG zou kiezen, en geen handbak?

Ik heb met een Z4 3.0 SMG gereden op Zolder, en dat was super, kheb me ongeloofelijk geamuseerd met die kar. Eénmaal aangepast aan die bak voelde dat echt super racy aan. Natuurlijk heb je die schokken die die smg geeft, maar daar valt iets aan te doen door telkens wat minder gas te geven wanneer je opschakelt. En toen stoorde het mij zeker niet

Ik persoonlijk zou 't niet kiezen, maar als je een goede deal kunt doen, dan zou ik hem zeker niet laten staan omwille van de smg. Maar daar kan je eigenlijk aan toevoegen dat er genoeg te koop staan met handbak, dat je daar zeker je ding moet tussen vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Das gelijk Schumacher vragen om biljart-ballen te testen eh
          Dat is zeker juist, maar langs de andere kant is dit wel een 'neutrale' mening van een iemand zonder circuit-ervaring zoals de meesten onder ons hé...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Tja, dat weet ik wel, maar vind maar eens M3's irl met de diverse types sportuitlaten...
            OO 00 OO

Comment

Test op circuit Merc C 63 AMG - BMW E93 M3 door Ronnie O'Sullivan, één of andere snookerkampioen...

Hij is een van de beste ooit, in ieder geval al de snelste speler ooit. Hij heeft het record van snelste 147 ooit, in 5min20s. Hij was 3 keer wereldkampioen, dus niet zomaar 'één of andere snookerkampioen'.

In de week nog een E92 M3 tegengekomen, de E46 M3 was toch een pak mooier...

Comment

Daarbij komt ook nog eens dat elke generatie van de M3 een cabrio heeft gehad...
                Vooral voor de Amerikaanse markt

Comment

Toerke, ik heb zelf nog niet met een SMG gereden, maar wel al meegereden. Eén van mijn vrienden heeft nl. een M3 CSL.

Mijn bevindingen van de SMG:
                  In automatische modus schakelt de bak telkens met effe een dood moment. Als dan de bak weer 'aangrijpt', dan krijg je telkens een schok. Je kan de snelheid van het schakelen instellen. In 'trage' modus is er nog weinig sportiefs aan omdat dan dat dode moment echt te lang duurt en echt gaat storen In 'snelle' modus wordt de bak zeer brutaal. Je blijft dan nog steeds met dat dode moment zitten en je krijgt dan een serieuze schok.

In manuele modus is het eigenlijk net hetzelfde, enkel met het verschil dat je het schakelmoment zelf kan kiezen.

De eigenaar van de CSL heb ik ook al met onze M3 laten rijden en hij vond de wagen te 'soft', te 'comfortabel'. Wel vond hij de versnellingsbak beter en was hij vooral onder de indruk van hoe snel de M-DCT schakelt. Van een dood moment is er bij deze bak absoluut geen sprake.

Persoonlijk zou ik nooit een M3 met SMG willen hebben. Als ik een E46 M3 zou kopen, het zou een handgeschakelde zijn...

EDIT: Ik hier een link geplaatst van de Nederlandse BMW-site waar je motorgeluiden kan downloaden. Als je luistert naar de 650i, dan weet je wat ik bedoel. Je hoort duidelijk dat de wagen het gasgeven stopt en dat het even duurt vooraleer de wagen heeft geschakeld en weer doorgaat. In werkelijkheid 'voel' je dat ook...

http://www.bmw.nl/nl/nl/insights/bmw...s/content.html
                  filmpje geeft dat goed weer.
                  In de m6 valt mij dat telkens weer op.Beetje irritant bij traag rijden,maar bij doortrekken heeft het zo wel iets bruut vind ik.

Precies dat er tss de zetels nen dwerg zit dat met nen hamer u versnelling er in kletst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

Hij is een van de beste ooit, in ieder geval al de snelste speler ooit. Hij heeft het record van snelste 147 ooit, in 5min20s. Hij was 3 keer wereldkampioen, dus niet zomaar 'één of andere snookerkampioen'.
                    En een van de weinigen die zowel links- als rechtshandig kan snookeren. Tot groot jolijt van zijn tegenstanders

Ik heb em ooit eens een halve finale van het WK zien winnen, het beslissende frame, met een 147

Comment

En een van de weinigen die zowel links- als rechtshandig kan snookeren. Tot groot jolijt van zijn tegenstanders

Ik heb em ooit eens een halve finale van het WK zien winnen, het beslissende frame, met een 147
                      Dat is inderdaad zijn grote voordeel, hij kan snel overal bij.

klik

Hij heeft een o.a. een Bentley Continental GT gehad en enkele BMW's versleten.

Comment

Toerke, ik heb zelf nog niet met een SMG gereden, maar wel al meegereden. Eén van mijn vrienden heeft nl. een M3 CSL.

Mijn bevindingen van de SMG:
                        In automatische modus schakelt de bak telkens met effe een dood moment. Als dan de bak weer 'aangrijpt', dan krijg je telkens een schok. Je kan de snelheid van het schakelen instellen. In 'trage' modus is er nog weinig sportiefs aan omdat dan dat dode moment echt te lang duurt en echt gaat storen In 'snelle' modus wordt de bak zeer brutaal. Je blijft dan nog steeds met dat dode moment zitten en je krijgt dan een serieuze schok.

In manuele modus is het eigenlijk net hetzelfde, enkel met het verschil dat je het schakelmoment zelf kan kiezen.

De eigenaar van de CSL heb ik ook al met onze M3 laten rijden en hij vond de wagen te 'soft', te 'comfortabel'. Wel vond hij de versnellingsbak beter en was hij vooral onder de indruk van hoe snel de M-DCT schakelt. Van een dood moment is er bij deze bak absoluut geen sprake.

Persoonlijk zou ik nooit een M3 met SMG willen hebben. Als ik een E46 M3 zou kopen, het zou een handgeschakelde zijn...

EDIT: Ik hier een link geplaatst van de Nederlandse BMW-site waar je motorgeluiden kan downloaden. Als je luistert naar de 650i, dan weet je wat ik bedoel. Je hoort duidelijk dat de wagen het gasgeven stopt en dat het even duurt vooraleer de wagen heeft geschakeld en weer doorgaat. In werkelijkheid 'voel' je dat ook...

http://www.bmw.nl/nl/nl/insights/bmw...s/content.html
                        Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                        Ik vraag me dan eerder af waarom een je een SMG zou kiezen, en geen handbak?

Ik heb met een Z4 3.0 SMG gereden op Zolder, en dat was super, kheb me ongeloofelijk geamuseerd met die kar. Eénmaal aangepast aan die bak voelde dat echt super racy aan. Natuurlijk heb je die schokken die die smg geeft, maar daar valt iets aan te doen door telkens wat minder gas te geven wanneer je opschakelt. En toen stoorde het mij zeker niet

Ik persoonlijk zou 't niet kiezen, maar als je een goede deal kunt doen, dan zou ik hem zeker niet laten staan omwille van de smg. Maar daar kan je eigenlijk aan toevoegen dat er genoeg te koop staan met handbak, dat je daar zeker je ding moet tussen vinden

waarom ik deze vraag stel he

awel , gisteren werd ik opgebeld door mijn BMW verkoper om te vragen of ik geinteresseerd was in een E46 M3
                        een klant van hen die volgens hem een echte M-freak is , E30/ E36/E46 M3 alle 3 heeft hij die nieuw aangekocht en nu heeft hij een E90 M3 besteld
                        ik heb die gast dus opgebeld ( een 50+ man ) en ik denk dat het een echte M freak is aan zijn vertellingen te horen
                        en hij verkoopt zijn E46 M3 en volgens hem is hij in prachtstaat
                        het is 1tje met smg en hij is daar zeer content van ...
                        dus ik was wel eens benieuwd wat de kenners hier op het forum daarvan vinden

en ja voor deze die de vraag stellen ..
                        ik ben geinteresseerd in die auto en als de E90 niet wordt vervangen in 2009 zou ik wel de E36 M3 durven vervangen

David indien interesse in een circuit-auto roep maar he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                          Precies dat er tss de zetels nen dwerg zit dat met nen hamer u versnelling er in kletst.

Zalig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                            Only cimonium can say it like that!

Comment

De coupé en de sedan zullen zeker wel sneller aanvoelen, maar dan nog blijft de M3 cabrio sneller dan 95% wat op de openbare weg rijdt...

Ik had eerst een coupé besteld. Toen ik over een cabrio begon te twijfelen hebben de verkopers en de eigenaar van de garage mij ook proberen op andere gedachten te brengen omdat zij ook vonden dat een M3 cabrio te zwaar is en daardoor minder 'echt' zal rijden als een coupé. Toch heb ik voor de cabrio gekozen omwille van mijn liefde om open te rijden. Ik heb deze wagen gekocht voor de openbare weg, en niet om te tracken.
                              Voila, en meer hoeft er niet gezegd te worden.

Comment

Ik vind de M3 zalig klinken. Dat prachtige geluid van de inlaat hoor je ook in het interieur. Met de kap open is het nog meer genieten...

En ja, een x63 AMG klinkt nog mooier...
                                Mooier niet vind ik.. luider en bruter wel.. 't is een volledig andere sound..

een M3 E9x 'zingt' het echt uit, zeker in de hogere toeren.. supersound

Al zou er bij mij meteen een andere uitlaat onder komen, er zit nog meer potentie in dat blok qua sound.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Ik denk er soms ook aan om een andere uitlaat te plaatsen. Een uitlaat die ik mooi klinken vind, afgaande op wat ik hier als video heb kunnen downloaden, is de Remus Sport. Het enige waar ik bang voor ben is dat het geluid van zo'n sportuitlaat gaat domineren en dus storen bij constante snelheden...
                                Eisenmann Sport is ideaal voor u..

'k weet dat video's geen 100% accuraat beeld geven van de sound, 't is toch een zekere indicatie.. heb 'es een filmpje gezien van een E92 M3 met Eisenmann Race + SuperSprint x-pipe.. dat was écht té luid.. minstens even luid als Jerain z'n E39 M5..

Dat zou mij op termijn wel storen, zeker als je 'normaal' rijdt..

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                Zijn klepjes geen mogelijkheid daarvoor?
                                Standaard M3 uitlaat heeft geen klepjes zitten, en ik ken maar 2 aftermarket systemen die dat wel hebben namelijk Sport Herrmann en KKS ofzoiets....

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Nee, maar 't geeft toch een goede indicatie..

Comment

• Comment

• Last edited by Matthi; 07/12/2008, 16:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                      David indien interesse in een circuit-auto roep maar he
                                      Eerst zien en dan geloven...
                                      OO 00 OO

Comment

Eerst zien en dan geloven...

PM gestuurd

Comment

• Ik zoek foto's van een BMW M3 coupé (E92), met 18 Inch velgen*, Space grau metallic, en rode (lederen) bekleding vanbinnen Ik ben erop zoek naar, maar vind dus écht niks

Comment

Working...
                                          X