Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LOTUS Lovers
Collapse
X
-
Rondrit gepland voor lotussen in Noord Antwerpen
BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT
BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack
Kreidler RS 50 golfgrun
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk BerichtenNet de blitste Lotus ooit te koop tegengekomen op Kapaza
http://www.kapaza.be/nl/lotus/lotus-...6-95384953.htm
Ver weg blijven van deze wagen. Is import uit US. Als je even google't op 'crazy tiger elise' vind je een thread hierover op een US lotus forum met de hele historiek.
Comment
-
Wat een gedrocht.
Die is hier lang geleden al eens gepasseerd.
Staat die dan nog altijd of weer te koop?den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
-
Een Lotus Europa uit 1969!
Begin jaren 60 startte Lotus met de ontwikkeling van de Europa, een model dat naar verluidt oorspronkelijk bedoeld was om de spartaanse Lotus 7 te vervangen. Uiteindelijk mocht dat niet zo zijn; de Europa droogde op als een GT-achtige, die uiteraard volgens de bekende lichtgewicht Lotus-filosofie werd ontwikkeld.
De in december 1966 gepresenteerde Europa was in zijn tijd een van de weinige 'relatief betaalbare' sportwagens met een middenmotor. Het exemplaar op de foto's is een zogeheten Series 2, een herziene versie die in april 1968 werd gepresenteerd. Deze rode Europa is zelfs een zeer vroeg exemplaar uit die Europa-reeks. De uit twee delen bestaande zijruiten verraden dat het om een Series 2 gaat. Het front is echter identiek aan dat van de Series 1. Pas vanaf 1969 werd de Series 2 voorzien van de extra richtingaanwijzers naast de koplampunits.
Achter de voorstoelen doet een 1.470 cc grote viercilinder van Renault dienst als krachtcentrale, een blok dat een plek had in de R16. In totaal zijn 9.882 Europa's geproduceerd, waarvan er 4.294 tot de Series 2 gerekend kunnen worden. Hoewel het doek voor de Europa in 1975 viel, was dat niet de laatste keer dat we de modelnaam op een Lotus tegenkwamen. Tussen 2006 en 2010 werd de naam Europa afgestoft en geplakt op de Europa S, die op de Lotus Elise is gebaseerd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Lotus Elise Cup 260: Sports Car Alchemy
Rare and race-bred, the extreme limited-edition Lotus Elise Cup 260 packs the company’s passion for motorsport engineering into one of the most accomplished cars it has ever produced.- Race-car derived ultimate Elise
- New ultra-rare edition with just 30 examples worldwide
- Advanced aerodynamics generate 180 kg of downforce
- Lightweight carbon fiber components included as standard
- 0-60 mph in 3.8 secs and 250 hp, dry weight from 862 kg
Setting a standard for outright track pace and low lap times, this ultimate Elise has been unveiled as the company prepares for the 70th anniversary of when founder Colin Chapman built his first car in 1948.
Referencing Lotus’ motorsport successes, the new Elise Cup 260 has a laurel wreath decal on the left buttress and the Union Jack on both the rear wing end plates together with the option of finishing the car in iconic Championship Gold.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
Comment