Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Andere dempers, veren en banden zorgen voor een toegeeflijker, makkelijker weggedrag
Veel makkelijker kapmechanisme
Klein beetje meer comfort (iets dikkere zetels, beter geïsoleerd,..)
De latere MkII's hebben de Toyota-1800
heb toch mijn twijfels bij deze lijst...
comfort heb je niet echt nodig. airco is niet meer 'con air' dus, alhoewel het bij allebei brol blijft... vochtig weer = bedamping sowieso
de ophanging standaard is idem bijna... iets minder onderstuur bij de mk1. maar de sportophanging van de oude exige onder een mk1 is super. banden kies je zelf... de oude yokohama banden zijn evengoed als de nieuwe... al dat het voor baanrijden een dikke merde is... semi-slicks met veel grip maar toch soms iets te weinig voor ons nat weer.
kap is halleluia beter, heb je gelijk in...
meer comfort... mmm... tratelt nog altijd... overal... koop je geen lotus voor... buy a merc.
de toyota motor is betrouwbaarder... maar een lotus is nog altijd een wagen met nu en dan een reparatie.
je kan er over blijven praten... maar je moet de wagen graag hebben en een mk1 als speelgoed om nu en dan uit te halen is even leuk als een mk2, en de kostprijs tegenwoordig valt aardig mee.
persoonlijk kijk ik uit naar de komst van de nieuwe esprit. mooi op foto al heb ik gezworen nooit meer een lotus te kopen... never again...
Hoe moeilijk zou het zijn om met een rechtsgestuurde elise door ons belgenlandje te rijden? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Wat zijn de voordelen van een MKII tegenover de MKI???
Het rijden met een rechtsgestuurde wagen op zich ben je zeer snel gewoon. Ik heb ooit eens een dagje met een Skyline gereden en dat was geen enkel probleem. Het enige minpunt is dat je zeer moeilijk kan voorbijsteken, omdat je niet kan zien wat er van de andere kant komt. Ook op drukke kruispunten, als je wilt afslaan kan dat soms een probleem zijn. Positief is dan weer dat de dode hoek op een autostrade zo goed als verdwijnt.
Als je links zit, dan gaat je zitpositie bij het naar rechts draaien omlaag, en bij het naar links sturen omhoog.
Bij rechtsgestuurde wagens is dit omgekeerd.
Ikzelf heb het effect nog niet ervaren (nog nooit met rechtsgestuurde wagen gereden), maar heb het toch al meerdere keren horen zeggen
En eigenlijk kan ik het best begrijpen ook ...
Als je links zit, dan gaat je zitpositie bij het naar rechts draaien omlaag, en bij het naar links sturen omhoog.
Bij rechtsgestuurde wagens is dit omgekeerd.
Ikzelf heb het effect nog niet ervaren (nog nooit met rechtsgestuurde wagen gereden), maar heb het toch al meerdere keren horen zeggen
En eigenlijk kan ik het best begrijpen ook ...
Bwa, dat was maar een heel objectief lijstje, en ja, 'voordeel' of 'verbetering' moet inderdaad in z'n context worden gezien. 't Blijft een summiere auto die niet te vergelijken is met 'gewone'
Comment