Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LOTUS Lovers
Collapse
X
-
-
Mooooooooooooi
Slechts 36000 km in (bijna)10 jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk BerichtenDa's een recente foto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stig Bekijk BerichtenHoe moeilijk zou het zijn om met een rechtsgestuurde elise door ons belgenlandje te rijden? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stig Bekijk Berichten
Wat zijn de voordelen van een MKII tegenover de MKI???
MkII:
- Meer mogelijkheden tot comfortvoorzieningen
- Andere dempers, veren en banden zorgen voor een toegeeflijker, makkelijker weggedrag
- Veel makkelijker kapmechanisme
- Klein beetje meer comfort (iets dikkere zetels, beter geïsoleerd,..)
- De latere MkII's hebben de Toyota-1800
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenMkII:
- Meer mogelijkheden tot comfortvoorzieningen
- Andere dempers, veren en banden zorgen voor een toegeeflijker, makkelijker weggedrag
- Veel makkelijker kapmechanisme
- Klein beetje meer comfort (iets dikkere zetels, beter geïsoleerd,..)
- De latere MkII's hebben de Toyota-1800
comfort heb je niet echt nodig. airco is niet meer 'con air' dus, alhoewel het bij allebei brol blijft... vochtig weer = bedamping sowieso
de ophanging standaard is idem bijna... iets minder onderstuur bij de mk1. maar de sportophanging van de oude exige onder een mk1 is super. banden kies je zelf... de oude yokohama banden zijn evengoed als de nieuwe... al dat het voor baanrijden een dikke merde is... semi-slicks met veel grip maar toch soms iets te weinig voor ons nat weer.
kap is halleluia beter, heb je gelijk in...
meer comfort... mmm... tratelt nog altijd... overal... koop je geen lotus voor... buy a merc.
de toyota motor is betrouwbaarder... maar een lotus is nog altijd een wagen met nu en dan een reparatie.
je kan er over blijven praten... maar je moet de wagen graag hebben en een mk1 als speelgoed om nu en dan uit te halen is even leuk als een mk2, en de kostprijs tegenwoordig valt aardig mee.
persoonlijk kijk ik uit naar de komst van de nieuwe esprit. mooi op foto al heb ik gezworen nooit meer een lotus te kopen... never again...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stig Bekijk BerichtenHoe moeilijk zou het zijn om met een rechtsgestuurde elise door ons belgenlandje te rijden? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Wat zijn de voordelen van een MKII tegenover de MKI???
Comment
-
Er is dacht ik echter één iets waar je -als je gewoon bent met linksgestuurde wagens te rijden- zeer moeilijk aan went, en dat is de reactie bij het nemen van bochten.
Als je links zit, dan gaat je zitpositie bij het naar rechts draaien omlaag, en bij het naar links sturen omhoog.
Bij rechtsgestuurde wagens is dit omgekeerd.
Ikzelf heb het effect nog niet ervaren (nog nooit met rechtsgestuurde wagen gereden), maar heb het toch al meerdere keren horen zeggen
En eigenlijk kan ik het best begrijpen ook ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk BerichtenEr is dacht ik echter één iets waar je -als je gewoon bent met linksgestuurde wagens te rijden- zeer moeilijk aan went, en dat is de reactie bij het nemen van bochten.
Als je links zit, dan gaat je zitpositie bij het naar rechts draaien omlaag, en bij het naar links sturen omhoog.
Bij rechtsgestuurde wagens is dit omgekeerd.
Ikzelf heb het effect nog niet ervaren (nog nooit met rechtsgestuurde wagen gereden), maar heb het toch al meerdere keren horen zeggen
En eigenlijk kan ik het best begrijpen ook ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenZitpositie omhoog, omlaag...? Meer uitleg please?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenZitpositie omhoog, omlaag...? Meer uitleg please?
De g krachten die de wagen opzij duwen, en zo de vering doen in of uit gaan.
Comment
-
Ah natuurlijk
Maar zitpositie --> ik zat al met de zetel in m'n kop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stijne Bekijk Berichtenheb toch mijn twijfels bij deze lijst...
Comment
-
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenFerrari?
Comment
Comment