Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De 20.000'ste Lotus Elise is geproduceerd. De auto staat inmiddels bij een Lotus-dealer in Groot-Brittannië. De Elise heeft er iets meer dan 9 jaar over gedaan om deze mijlpaal te bereiken. In september 1995 ging de productie van start. 

Sinds september 1995 is de Lotus Elise te koop geweest in vele verschillende verschijningsvormen. De basis was een 120 pk versie; nu loopt het vermogen van de Elise op tot 189 pk. De 20.000ste Elise was een 111R in de kleur Saffron Yellow.
    In de hele historie van het merk heeft Lotus 70.000 auto´s geproduceerd. Daarvan zijn er 20.000 een Elise; het model is dus verreweg de meest populaire Lotus ooit. “Het ziet er naar uit dat de Elise binnenkort nog meer mijlpalen voor Lotus zal gaan bereiken,� zegt prodcutiemanager Luke Bennett. 
    Volgens Lotus is de filosofie achter de Elise het lage gewicht. ’De auto weegt ongeveer de helft van een normale personenauto. Daardoor rijdt de auto fenomenaal.
    Jaarlijks worden 4.500 Lotussen met de hand gebouwd.
    De Elise is te koop in 40 landen.

bron: autoweek

Comment

• Amai, ik wist dat het een populair model was, maar zo populair!!
      Hoedje af voor de ingenieurs van lotus zou ik zeggen!
      En als je het langs de positieve kant bekijkt: zoveel te meer modellen geproduceerd, zoveel te minder exotisch, zoveel te minder de restwaarde, zoveel te groter de kans dat ik er ooit een kan kopen JIPPIE!

Comment

• Die exiges zijn zoooooo machtig hé...heb er ooit is ééntje zien rondrijden...zalig gewoon! was wel een rode! met volledig zwarte ramen!!!!

Comment

• DE LOTUS SPORT EXIGE

Mooi? Een gewone Exige is pakken mooier vind ik...
          Snel? Absoluut!!

Leg eens een 3.0 V6 van GM achterin zo'n licht karretje, pers er 405pk en 398 Nm uit en pits dan nog eens 25 kg af van het gewicht,van een gewone exige, zodat je 850 kg krijgt...
          Speciaal gemaakt voor een Aziatisch racer, en dus spijtig genoeg niet op de Belgische circuits, noch in gelimiteerde uitgave op de openbare weg...
          Oooooooh
          [/b]
          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz

DE LOTUS SPORT EXIGE

Mooi? Een gewone Exige is pakken mooier vind ik...
            Snel? Absoluut!!

Leg eens een 3.0 V6 van GM achterin zo'n licht karretje, pers er 405pk en 398 Nm uit en pits dan nog eens 25 kg af van het gewicht,van een gewone exige, zodat je 850 kg krijgt...
            Speciaal gemaakt voor een Aziatisch racer, en dus spijtig genoeg niet op de Belgische circuits, noch in gelimiteerde uitgave op de openbare weg...
            Oooooooh
            [/b]

Toch mooi vind ik...

Inderdaad spijtig dat er geen "limited edition" komt van die Super-Exige

Comment

• Spijtig, idd ! Knappe kar !
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                Spijtig, idd !
                Anders hadk em gekocht

Comment

• Omg wat een zalige bak! Nooit gedacht dat tuning zo mooi kon zijn

Oorspronkelijk geplaatst door Earman
                  Amai, ik wist dat het een populair model was, maar zo populair!!
                  En als je het langs de positieve kant bekijkt: zoveel te meer modellen geproduceerd, zoveel te minder exotisch, zoveel te minder de restwaarde, zoveel te groter de kans dat ik er ooit een kan kopen JIPPIE!
                  Hmmz, ik heb slecht nieuws voor jou: de vorige Elise is tweedehands nog altijd evenveel waard als zijn verkoopsprijs! Zo populair zijn ze wel, die wagentjes. Maar ook ik zou er dolgraag eentje op mijn oprit hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr
                    Omg wat een zalige bak! Nooit gedacht dat tuning zo mooi kon zijn

Oorspronkelijk geplaatst door Earman
                    Amai, ik wist dat het een populair model was, maar zo populair!!
                    Hmmz, ik heb slecht nieuws voor jou: de vorige Elise is tweedehands nog altijd evenveel waard als zijn verkoopsprijs! Zo populair zijn ze wel, die wagentjes. Maar ook ik zou er dolgraag eentje op mijn oprit hebben.
                    Ik spreek wel over 10 jaar verder in de tijd he, dan zullen de prijzen al wel gedaald zijn (hoop ik)
                    En anders koop ik me een nieuwe he :-)

Comment

• Al bijna een maand geen posts meer hier?!? Mannekes toch

Er ontbreken wel enkele generaties/face-lifts, maar zo is het toch een mooi rijtje al...
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Hmmm...de Esprit *droomt*

Comment

• Esprit S2

Deze heb ik laatst gefotografeerd:

Last edited by ; 17/02/2005, 21:17. Reden: verkeerde link

Comment

• Respect! Altijd één van mijn droomauto's geweest

Comment

• Voor de mensen zonder X-Ray-ogen
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dodgeboy
                                  Ik ben absolute liefhebber van de britse no-compromise sportwagens !
                                  Favoriet is ongetwijfeld de Exige,bangelijk look en dito prestaties !
                                  idem.. daarvan dat ik 3 jaar geleden een grijze elise heb gekocht en die een jaar geleden heb ingeruild voor een nieuwe pikzwarte exige... tof dat er hier nog fans zitten... (natuurlijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stijne
                                    idem.. daarvan dat ik 3 jaar geleden een grijze elise heb gekocht en die een jaar geleden heb ingeruild voor een nieuwe pikzwarte exige... tof dat er hier nog fans zitten... (natuurlijk)
                                    Ik wil foto's!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
                                      Ik wil foto's!
                                      goeiemiddag... en ja ik ben van brugge dus.. hehe... kben hier eigenlijk toevallig op dit forum gekomen...
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

goeiemiddag... en ja ik ben van brugge dus.. hehe... kben hier eigenlijk toevallig op dit forum gekomen...
                                        Sponsored by ... Fuckeronspeed.com ?
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

LEKKER! allé, de exige é

Comment

Working...
                                          X