Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Struyf (Lotus Elise) en Van De Water (BMW M3) strijden voor de titel
Nu zaterdag wordt de traditionele afsluiter van het seizoen 2007 verreden, de Belcar 10 Hours of Zolder. In het voorprogramma van de BonGou Belcar Endurance Cup rijdt ook de Belcar Sprint Cup zijn laatste race. Hierin zullen de Lotus van Pascal Struyf en de BMW M3 van Harry Van De Water méér dan waarschijnlijk uitmaken wie met de grootste beker terug huiswaarts keert. Na de wedstrijd in Francorchamps werden de kaarten grotendeels herschud. Pascal Struyf vertrok op de Ardeense omloop met een vrij geruststellende voorsprong in de tussenstand op de concurrentie. Maar de Lotusrijder gokte op slicks terwijl de piste er nog vrij vochtig bijlag. Deze foute bandengok zou hem zuur opbreken. Ondanks zijn tweede chrono tijdens de kwalificaties moest hij reeds tijdens de start zijn meerdere erkennen in de Golf van Kevers en Harry van De Water, die via een kanonstart vanuit de 7de positie meteen doorstootte naar de 2de plaats. Struyf ging op een natte plek in de fout en verhuisde naar de 10de plaats. Hij kon nog wel terugvechten naar de 5de stek, maar zag kostbare punten verloren gaan. Hij werd pas 3de in Klasse 3. Vooraan had Van de Water in de laatste ronde nog een aanrijding met een gedubbelde TVR uit de Belcar Historic Sprint en moest in Kevers zijn meerdere erkennen.
Struyf bleef in de tussenstand aan de leiding, maar heeft nog amper een half puntje voorsprong op Van de Water. Harry Peeters en Tony Kevers volgen op respectievelijk 16 en 18 punten. Goormachtigh sluit de top 5 af met een achterstand van 24,5 punten op de leidende Lotus. Er zijn nog 30 punten te verdienen en mathematisch gezien komen deze vijf nog in aanmerking voor de titel. Maar normaliter zal de strijd worden beslecht tussen Struyf en Van de Water.
Voor Van de Water is het uiteraard hopen dat er zich bij de inschrijving minimum vijf wagens aanbieden bij de inschrijving. Anders worden zijn behaalde punten voor het kampioenschap gehalveerd. De BMW-rijder verloor hierdoor tijdens het seizoen reeds kostbare punten.
Voor Struyf daarentegen is het aantal deelnemers in zijn Klasse geen probleem, maar de concurrentie binnen de Klasse 3 is wel groter. Vooral Kevers is hier de grootste opponent.
“Ik moet zowel Van de Water als Kevers in het oog houden”, verduidelijkt de aktuele leider. “Indien Kevers de wedstrijd wint en ik wordt 2de, dan heeft Van de Water voldoende aan een derde plaats om kampioen te worden. De situatie is voor mij moeilijk en eenvoudig tegelijk. Ik moet gewoon winnen indien Van de Water zich mee vooraan komt nestelen. Het wordt in ieder geval een spannende bedoening, zoveel is zeker”.
Maar laten we zeker enkele andere piloten niet over het hoofd zien die zich vooraan kunnen mengen in het titeldebat. Naast Kevers hebben ook Vande Casteele, Peeters, Vermeeren, Goormachtigh en Willemen reeds bewezen dat ze gevaarlijk uit de hoek kunnen komen.
Hier een verslagje van onze laatste race.
Een triller van formaat ! !
Naarmate het weekend naderde werd iedereen al wat nerveuzer.
Zeker met de weersvoorspelling.
Vrijdagmorgen een natte afstelling uit mijn hoge hoed getoverd en de wagen uitgelijnd voor natte omstandigheden.
(We hebben nog nooit een "full wet" race gereden, dus geen gegevens.)
Zaterdagmorgen qualificatie.
Onze ruiten ingesmeerd met ons geheim product om het aandampen te voorkomen en we konden er aan beginnen.
Tot onze verbazing ging het vrij goed, met uiteindelijk een 4é tijd, de eerste 5 wagens binnen de seconde en slechts 0.5 sec. moeten toegeven op de eerste was zeker niet slecht.
En dit als 1é achterwiel aangedreven wagen tussen al die voortrekkers was zeker niet slecht op een doorweekte baan.
En dan begon het rekenen, met dit resultaat zijn we kampioen omdat onze concurrent slechts op de 7é plaats stond.
Maar als er dit .... en dat ... en dit .. en maar rekenen. Om zot van te worden.
Ondertussen de wagen nagekeken en alles terug klaar voor de race.
De start was ongelooflijk en met een hele bus supporters die Pascal letterlijk naar voor schreeuwden.
Mijn filmpje : (Sorry voor het bibberen, zenuwen ??)
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Resultaat :
In de start van P4 naar P1 in de eerste linkse. Dan een 360° pirouette in de 90° Rea bocht en terug naar P4.
Na een paar ronde P2 en dan het nieuws dat onze concurrent BMW eruit getikt is.
Dan hebben we Pascal teken gedaan om wat kalmer aan te doen en zijn positie te behouden.
Hij was aan het jagen op P1 (en sneller aan het rijden dan de Golf) maar met een doorweekte baan beter geen risico's nemen.
Dus uiteindelijk 2é algemeen en 2é in de klasse geworden na de ervaren Tony Kevers met zijn snelle Golf maar in het eindklassement : KAMPIOEN !!!
15 punten voorsprong op nr 2.
Dit seizoen 5 races en 9 podium plaatsen:
Algemeen klassement : 1x 3é, 2x 1é en 1x 2é
In de klasse tot 2ltr.: 2x 2é, 2x 1é en 1x 3é
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Aan iedereen die er bij was bedankt en hopelijk tot volgend jaar.
Comment