Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

      Comment








      • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

        Comment


        • Ik wil dat ZO hard!!!!!

          Comment




          • Comment


            • Amerikaanse patsers...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten

                  Nieuwe wallpaper, thanks

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • Toch een beetje een vreemd zicht, zo'n Exige zonder top




                      Last edited by Lotuzzz; 09/03/2008, 17:31.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

                        Comment









                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

                          Comment


                          • Rechterachterband staat precies een beetje slap.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                Toch een beetje een vreemd zicht, zo'n Exige zonder top



                                Lekker, lijkt precies op een lambo-kleurtje??!!

                                Wat is het verschil tussen een elise en exige, exige meer hardcore? Ik schrok wel van die prijzen daarstraks, veel geld voor zo'n auto.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  Rechterachterband staat precies een beetje slap.
                                  Vond ik ook

                                  Maar ik zal hem zo wel meenemen, oppompen kan ik zelf



                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten

                                    exige meer hardcore?
                                    Jep! Geen achterruitje, geen softtop, spoilertjes her en der,...

                                    Als de Elise de '911' is, is de Exige de 'GT3'

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                    Ik schrok wel van die prijzen daarstraks, veel geld voor zo'n auto.

                                    Alles is relatief he
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Vond ik ook

                                      Maar ik zal hem zo wel meenemen, oppompen kan ik zelf



                                      Zo'n schattig klein caliperjte

                                      Lotus

                                      Comment


                                      • MATTHEW BECKER and GAVAN KERSHAW
                                        TEST DRIVERS FOR LOTUS
                                        Top Gear (February 1999)

                                        "Here at Lotus we operate on the 80/20 principle. The idea is that when you're test-driving a car only 20 per cent of your attention should be on your driving, and the rest should be free to think about how the car is behaving. That rule applies even when we're out on our test track in a twin-turbo Esprit, screaming around a corner in four-wheel drift at 120mph. When we're fine-tuning a suspension set-up we might take a damper apart, increase one of the perforations in one valve by 0.1mm, put it back on the car and go back on the track. And you'd better be able to tell the difference.

                                        "We started at Lotus on the same day ten years ago. We were 16 and both had a background in motorsport. With their drivers, Lotus take the attitude that you can't buy talent in; you have to breed it and keep it. A lot of the people we work with have been here 30 years. So even after a decade we're still the new boys. Lotus have a graded system of driving permits, and we haven't been deemed worthy of a gold pass yet. But the training you get is second to none, with people like Alistair McQueen and the ex-Formula One racer John Miles. There can't be many places outside of F1 that have such a concentration of driving talent in such a small team.

                                        "The work is varied, Lotus has a fantastic reputation for suspension and handling, and we'll put clients' cars through the same process as our own. So it's not all smoky doughnuts on the steering pad; we spend a lot of time on public roads in Corsas and Astras.

                                        "Graham Chapman had this idea of the professional hooligan. People who can fully exploit our cars are few and far between, but you have to be able to take them right to the edge to see how they behave.

                                        "A lot of the racing drivers we work with are quicker, but they have no mechanical sympathy at all. We have to be irresponsible in a controlled manner. And if we have a shunt in a sixty-grand sports car we have a lot of explaining to do. But we do take note of what other people have to say. We have non-expert sessions where we'll take the smallest Lotus secretary and put her in an Esprit V8. Steering and suspension settings that work for hairyarsed blokes might not work for other people. But if a secretary told us our spring rates are all wrong, we may not take her seriously.

                                        "This job helps you cut through pub bullshit. You often hear guys debating the merits of one supercar versus another, when neither has ever been behind the wheel. We know all the major sports cars inside out. But our favourite is the Sport 190, the stripped-out track version of the Elise. The 80/20 rule goes out the window in this car. It demands all your attention."
                                        Dus met die Becker 4 rondjes meerijden in een 340R was een aanrader
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

                                        Comment

                                        Working...
                                        X