Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LOTUS Lovers
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door moyaert Bekijk Berichteni Love Krypton green :kwijl kwijl:
De tandje op de laatste elise zijn er nu wel wat over ma bon
Iets suptielere tandjes !
Comment
-
-
-
-
-
Heb gister eens de kans gehad om een half uurtje met de nieuwe Lotus R op circuit te rijden
Ik heb al langer is met een Lotus willen rijden. Alleen al om dat kart-gevoel eens te beleven. En ja, ik ben best wel onder de indruk!
Dit beestje stuurt heel vinnig en direct, houd mooi baan (al kan ie ook rondgaan... ) en voelt heel goed aan. Ikzelf zat er heel goed in. Pedalen stonden goed, versnellingen lekker kort en snel en het zicht was zalig!
Enige domper was wel het vermogen. Pas op, het marcheert, maar zo heel indrukwekkend vond ik het nu ook niet. Het is niet een wagen die geschikt is om bv de Ring of veel autostrade mee te doen, want dan schiet ie echt tekort. Toch dit model.
Maar voor de rest, alleen maar lof! Vooral op kleine, bochtige circuits!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk BerichtenDe Opel Speedster, maakt ie gebruik van hetzelfde chassis als de Lotus Elise?
Op Zolder gereden met die Elise?
Als je net met een Ferrari 360 of 430 op stap bent geweest valt het vermogen natuurlijk helemaal tegenLast edited by Lotuzzz; 02/05/2008, 20:15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenJazeker
Op Zolder gereden met die Elise?
Neen, niet op Zolder. Op EIA ofzoiets in Frankrijk, vlakbij Pont L'eveque.
Héél zwaar de moeite! Mss een idee als forummeet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichtenvetjes!
Neen, niet op Zolder. Op EIA ofzoiets in Frankrijk, vlakbij Pont L'eveque.
Héél zwaar de moeite! Mss een idee als forummeet...
http://www.circuit-karting.com/
Al eens van gehoord. Hmm, de moeite dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenIs het daar dat je kan kiezen tussen Speedster, Elise, Renault Sport Spider en Caterham 7?
Al eens van gehoord. Hmm, de moeite dus
Vanmorgend dan meegereden in de Lotus Super7, met Wannes aan het stuur.
Maar how, dat ding marcheert wel In bochten fenomenaal! Praktisch alles wat toen mee op de baan was, (Renault Spyder, Elise, Clio RS, etc) moest eraan geloven!
Comment
-
-
340R
*denkt terug aan een test uit de autogids van een paar jaar terug*
Dacht een test door Xavier Daffe die naar Engeland mocht om kennis te maken met de 340R, zalig
Enige commentaar dat hij had waren de banden: "slicks die met behulp van een zakmesje een profiel hebben gekregen, helaas was het tijdens de test op het thuiscircuit van Lotus tamelijk nat waardoor het jaarlijks aantal spins in een wagen drastisch omhoogging. Dat verschillende werknemers van de fabriek dan ook nog buitenuit kwamen om te kijken naar mijn 'rijkunsten' was niet bevorderlijk voor het zelfvertrouwen. Dan maar zo snel mogelijk de kleine achterbaantjes gaan opzoeken"
Aahja en op de foto's begon de uitlaat al blauw-achtig uit te slaan door de hitte Zóó vet
Edit: Toen de 34OR werd ontworpen met als doel 340pk/ton bleek dat al snel té hoog te zijn, ondertussen breng Caterham zijn V8-kitcar uit met 500pk voor 500 kilo GeschiftheidLast edited by quadrifoglio; 07/05/2008, 22:04.
Comment
-
Ja, die test ken ik ook maar al te goed
Er zijn er maar 340 van ter wereld, maar er wordt wel mee gereden, en hoe! Dat vind ik schitterend.
Comment
-
Lotusjes zijn geen garage-queens, gelukkig
Ja dat was een test die mij echt is bijgebleven, alleen al omdat de 340R er totaal anders uitzag als een "normale" wagen en dat hij ook zo presteerde. En de test was ook niet slecht geschreven.
"Het tempo gaat omhoog en de uiteinden van het 4-puntsharnas geselen al vlug de bovenbenen, ook de snel-snel aangebrachte deo van deze morgen komt ronddwalen,..."
*krijgt spijt dat hij vorig jaar niet naar de meeting is gegaan met tussenstop bij 340R en een stuk of 3 esprits*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenZijn die zo zeldzaam?
340 exemplaren.
Comment
Comment