Perfectie
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LOTUS Lovers
Collapse
X
-
-
-
-
Ik denk dat het de bezoekers van dit topic wel interesseert. Een copypastje van mijn ervaring met de Elise vandaag:
Vandaag dus de rit die vorige week gepland stond gedaan.
Eerste stop: Lotus Verhiest in Oostende. Garage ligt een klein beetje afgelegen in een industrieterrein. Ik verwachtte er eigenlijk niet zo veel van, heb zelf eventjes gedacht om af te zeggen ... maar uiteindelijk was ik toch wel heel benieuwd. Bij het oprijden van de parking, overviel mij onmiddellijk een aparte sfeer .. een trailer met een Exige R in Gulf-livrei pronkte voor de deur. Logischerwijze stond er zeer veel Lotus op de parking ... Elise R met semislicks, check. Elise 2-11 met full slicks, check. En ga zo maar verder.
Wanneer ik richting toonzaal stap, zie ik in de garage nog een glimp van wat lijkt op een Bugatti EB110 ... een nieuwsgierig gevoel maakte zich meester van mij. Eventjes rond gekeken in de toonzaal wanneer Thierry mij aanspreekt. Hij verwachtte me. Na wat geleuter over budget en over Lotus, stappen we naar mijn eerste slachtoffer. Een rode Elise S, 136 PK, Toyota motor. Thierry zelf vond deze "minder" als de oude Elise S met 122 PK omdat de nieuwe met Toyota motor flink zwaarder zijn .. en een halve seconde trager naar 100km/u.
Mijn allereerste indruk ... instappen valt beter mee dan verwacht ... Eerst reed Thierry zelf ... de rit begon .. en ik bleef op mijn honger zitten .. Auto lijkt niet zo leuk ... Toen kwamen we bij een klein baantje .. "We gaan even binnendoor". En toen heeft hij doorgereden. Manmanman zo leuk ding. Het cabriorijden zal er voor een deel tussenzitten, maar het snelheidsgevoel was bangelijk. Dat ding was zo baanvast, zo leuk, zo genieten. Ik zag het al direct zitten. In de kleine baantjes stopt hij en neem ik het stuur over. Eerst eventjes op het gemak ... ik kom uit een luxeslet en stap nu in een spartaanse kooi ... Heel eventjes. Die auto geeft zo snel vertrouwen. Kleeft echt aan de baan dat het niet normaal is ... Qua snelheidsgevoel viel dat zeer, zeer goed mee. Onderin heeft de wagen echt wel weinig vermogen. Te weinig. Ook naar hoge snelheid toe, valt het tegen ... Maar daartussen ... Bangelijk.
Terug aangekomen bij de garage, informeer ik naar de Lotus Elise R, met 192pk. Of ik dat verschil zou kunnen ontdekken? Bleek geen probleem te zijn. Hij moest enkel nog paar mensen helpen die intussen aan de garage waren aangekomen. Dat leek mij een geschikt ogenblik om even de werkplaats binnen te wippen ... En ja hoor:
Ik vermoed dat hij op onderhoud was .. want er stak geen motor in. In de werkplaats zelf, stond veel leuk speelgoed, gaande van een 2-11 in raceornaat over een Super 7 tot een meute Elises en Exiges.
Toen kwam de Lotus Elise R, 192pk. Van een Engelsman die in Parijs woonde, en nu voor 3 jaar naar California moest ... Auto moest rap verkocht zijn. Deze had wat deurschade, die gemaakt ging worden. Met de hardtop viel het instappen al veel minder mee ... Ik denk dat mijn vriendin daar wel een antwoord op zou hebben. Thierry ging rijden met deze, hij had nog een afspraak met iemand om 13u. Geen probleem, ik was ook niet van plan om daar uren te camperen.
Tussen 5000 en 8000 toeren was deze echt een feest. Dezelfde geweldige wegligging, en toch flink meer vermogen. Thierry zei dat deze ongeveer hetzelfde reageerde bij een laag toerental. De top ligt wat hoger, maar bij 200km/u lijkt het grootste feest toch wel over. Onderweg vertelt Thierry mij over de kosten voor onderhoud, distributieriem, tax, ... Mijn portefuille, die ik dezelfde morgen geïnformeerd had over mijn afspraak bij Porsche voor een onderhoud, toverde een glimlach tevoorschijn en gaf mijn achterste een flinke knuffel. Achteraf gezien, had ik toch graag met deze ook gereden. Bij gelegenheid toch maar eens gebruik maken van zijn uitnodiging.
Door de Elise's was ik zeer, zeer aangenaam verrast. Ik had er veel minder van verwacht. Die wagen is zo enorm leuk om mee te rijden .. maar hij kraakt, hij piept, ... Mijn vriendin zal nooit graag met zoiets naar zee rijden. Je hebt er absoluut geen luxe in. This is a driver's car. Het gebrek aan koppel onderin en de lage top .. heel jammer. In de toonzaal was ik ook gaan kijken naar de snellere Exiges (220pk->262pk) en een Elise SC (220pk), maar mijn portefuille toonde zijn vrouwelijke kant weer: beeld, maar geen klank.
Of het echt iets voor mij is? Ik durf er momenteel niet op antwoorden. Misschien wel. De Elise is natuurlijk qua mogelijkheden beperkt. Mijn vriendin gaat er niet graag ergens mee naar toe rijden. Om wat te cruisen, lijkt het mij ook niet optimaal. Je kan er zelf geen weekend mee op reis/naar zee met 2 mensen, want in de koffer krijg je in het beste geval 2 zakdoeken en een fles water. Maar om écht te rijden, bangelijk!
Comment
-
01/06/2008 :: Flanders Lotus Tour
Voor de Lotus liefhebbers (of de mensen die graag een sportieve wagen zien).
Zondag organiseerd FVH Motors samen met Lotus Club France hun jaarlijkse Flanders Lotus Tour.
We vertrekken om 11u30 aan Restaurant 'De Gastronoom' in Beveren-Leie de aankomst is geplanned rond 17u.
Uit interne bron weet ik dat we via Brakel omrijden via Kluisbergen en terug... voor de spotters :p
Mensen met een Lotus die nog willen inschrijven om mee te rijden kunnen dit doen door te bellen naar Frank op het nummer 0475/779693
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarStyling.Net Bekijk BerichtenVoor de Lotus liefhebbers (of de mensen die graag een sportieve wagen zien).
Zondag organiseerd FVH Motors samen met Lotus Club France hun jaarlijkse Flanders Lotus Tour.
We vertrekken om 11u30 aan Restaurant 'De Gastronoom' in Beveren-Leie de aankomst is geplanned rond 17u.
Uit interne bron weet ik dat we via Brakel omrijden via Kluisbergen en terug... voor de spotters :p
Mensen met een Lotus die nog willen inschrijven om mee te rijden kunnen dit doen door te bellen naar Frank op het nummer 0475/779693
Ben vroeger nog naar Frank geweest (toen k mn SE nog had), ook best wel onderlegde kerel !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk Berichten"It's a funny thing about a Porsche... There's the moment you know you want one... There's the moment you first own one... And for the truly afflicted there's a decade or two that passes in between."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk BerichtenNet alle 58 pagina's in dit topic bekeken ... Ik moet een Elise hebben ... En rap ...
Een 162pk, waar ik zelf een compressor op duw, of een 192 pk ...
Maar je zal sowieso je 200 pk meetings even mogen opschorten zolang je geen compressor hebt
Tof dat 't zo is meegevallenLast edited by Lotuzzz; 28/05/2008, 23:43.
Comment
-
Daggie, ik heb zo het idee dat deze u wel zou aanstaan:
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaggieBe Bekijk BerichtenWat zijn de nadelen van die K-series tov de 192pk versie?
- K-series (Rover) motoren : DOCH 118pk, 122pk, 143pk en dan zwaardere reeks 135pk, 160pk en 190pk
- 2ZZ-GE (Toyota) motoren : DOCH VVTL-i (Variable Valve Timing and Lift-Intelligent) principe als VTEC van Honda met respectievelijk 192pk of meer op de CS-versies.
ALHOEWEL de MK1 111S (met K Series motor) veelal getipt wordt als de leukste Elise ooit. Gezien zijn korte boite én de toch wel potente motor gecombineerd met het lage gewicht zou dit de ideale verhouding zijn voor de Elise ... Maar daarover valt te discusieren natuurlijk, iedereen heeft andere verwachtingen en/of prioriteiten.
Al hebben de Elises tegenwoorig al +200pk ... ref. de Elise MKII SC (supercharger) wat ze toch wel al redelijk snel maken, maar waar houd het op.
Comment
-
Niet DOCH maar DOHC he
Double OverHead Camshaft
Comment
-
lotus lover new member
lotus lover- new (alhoewel...) member...Bijgevoegde Bestanden
Comment
Comment