je hebt ook nog een goedkopere 2-11...deze heeft geen compressor en is een heel pak goedkoper
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LOTUS Lovers
Collapse
X
-
Groen op weg met de Eco Elise
9 juli 2008 · Tekst Alexander Inia
Lotus mag dan vooral bekend staan als fabrikant van opwindende sportauto’s, de fabrikant is ook intensief bezig met ‘groene’ technologie. Speciaal om dit te benadrukken heeft het merk daarom de Eco Elise ontwikkeld.
De duurzaamheidsgedachte is overal in de Eco Elise aanwezig. Zo gebruikt Lotus gerecyclede materialen, hennep (voor de verschillende carrosseriedelen) en ecologische wol. Bovendien is de verf op waterbasis. Op het dashboard is er een groen schakellampje dat je eraan herinnert dat je moet schakelen en waar mogelijk heeft Lotus het gewicht beperkt. De Eco Elise is 32 kilogram lichter dan het toch al niet zware productiemodel. Dat betekent niet dat het afzien wordt: speciaal voor deze Elise heeft audiospecialist Alpine een stereoinstallatie ontwikkeld die 1,5 kilo lichter is dan een conventioneel exemplaar. In het dak, dat ook van hennep is gemaakt, zijn twee zonnepanelen aanwezig. Deze panelen dragen zorg voor de elektrische systemen, waar andere auto’s hiervoor de verbrandingsmotor aanspreken.
Lotus heeft kritisch naar het productieproces gekeken. Ten opzichte van 2006 is vorig jaar het elektriciteitsverbruik van het hoofdkwartier in Hethel met 14 procent gedaald. De waterconsumptie daalde met 11 procent en het gasverbruik zelfs met 30 procent. Bovendien recyclet Lotus nu 57 procent meer dan voorheen.
Lotus onthult de Eco Elise op de British Motor Show in Londen. Daar staat ook de Eagle, Lotus’ nieuwe topmodel.
Comment
-
De Lotus e-Elise
De elektrische Elise ( Geen Tesla)
Nog meer info :
Filmpje :
Comment
-
Meer over die Eco-Elise
No you haven’t been smoking something - this really is a Lotus made from hemp. Called the Eco Elise, Lotus will unveil thus eco-friendly concept car at the London motor show later this month. The car is supposed to take Lotus founder Colin Chapman’s ethos of ‘performance through lightweight’ to the next level, using sustainable materials to create an Elise that has better environmental credentials throughout its entire lifecycle.
So what’s ‘green’ about this Lotus Eco Elise?
That brown trim for a start. Lotus has used hemp, ‘eco wool’ and sisal – all sustainable materials – for the interior trim and roof. The hemp (grown near to Lotus's Hethel plant) is mixed with a resin to form the seats and hardtop, and Lotus is hoping to develop a recyclable resin in the near future. The roof also features solar panels to charge the car’s electrical systems.
Hard-wearing sisal is used for the carpets while the seat covers are made from biodegradable wool. No dyes are used on the wool either, the colours coming from different breeds of sheep
What else?
In its bid to become a ‘green’ manufacturer Lotus has develop a new water-based paint with Du Pont that can be cured at a lower temperature and be applied by hand rather than by robot. This saves energy and reduces the pollutants coming from the paint shop.
There’s also a gearshift indicator but rather than glowing red and flashing at the point where you’ll get the most performance, as in the standard car, it now blinks green and advises you of the most economical time to shift gear.
Any special weight reductions?
Somehow Lotus has trimmed another 15.8kg from the already lightweight alloy wheels while 1.5kg has been shaved off the stereo system. In total 32kg has been saved, taking the kerbweight down to 828kg
‘This Eco Elise is a great example of the advanced and affordable green technologies Lotus is developing,’ said Mike Kimberley, CEO of Group Lotus. ‘The Lotus brand values of lightweight, fuel efficient, and high performance are more relevant today than they ever have been. We are keen to ensure that Lotus as a company and its products offer an ethical, green option that appeals to our customers.’
BRON
Comment
-
New Lotus Eagle
Hier is hij de nieuwe Lotus 2+2 Projectnaam Eagle
The New Distinctive, Mid-engined, 2+2 Sportscar from Lotus
Eagerly anticipated and making its official global debut at the British Motorshow in London on July 22nd, the first all-new car from Lotus since the iconic Elise in 1995, will enter the sportscar market as the only mid-engined 2+2 in production.
The new car, which is known only by its project name ‘Eagle’, is a more holistic offering than the Elise and Exige models that have been so massively popular with track day enthusiasts. The car, the name for which will be announced at the British Motorshow on 22nd July at an 11:30 press conference, is designed for people who desire exotic sportscar characteristics of stunning design, exclusivity, dramatic proportions and performance. Project Eagle also offers real-world usability and a unique sense of occasion. Powered by a 3.5-litre V6 producing 280 PS, the new car employs innovative lightweight chassis technology to ensure visceral all-round dynamic performance, in keeping with the great Lotus tradition.
Even in the very early stages of development testing, Lotus ride and handling engineers report that it is considerably faster around the famously demanding Nürburgring circuit than the Elise and more stable at speed than the Exige. Inside, Project Eagle cocoons occupants with a sumptuous leather surfaces juxtaposed with contemporary high-tech features. With driver focused instrumentation the driver sits in cockpit-esque surroundings. A beautifully appointed dash boasts tactile details such as flush-mounted controls that glow with blue LED haloes and a stylised speedometer and rev counter ensuring that controls are both attractive and accessible.
Styled in-house by Lotus Design, the Project Eagle’s sleek, sophisticated and attention-snaring lines brilliantly disguise its ability to accommodate passengers in the rear of the cabin, giving the car the external characteristics of a small, nimble sportscar whilst belying its internal space. As well as being sold in a 2+2 configuration, the car will also be available as a purely twoseater, the space in the rear being allocated to luggage storage. Other derivatives are also planned for the future, including a convertible and an ultrahigh performance version.
Deliveries of Project Eagle will begin in Spring 2009, and with only 2000 of the hand crafted cars planned each year, this exclusive and unique car is creating a real stir with celebrity enthusiasts around the world. Hollywood actor and car enthusiast Patrick Dempsey is just one of the high profile collectors who are on the waiting list for a test drive.
Mike Kimberley, CEO of Group Lotus plc, had this to say about the new model: “Project Eagle is the biggest milestone Lotus has achieved since the Elise was born 13 years ago. We are currently working at broadening the appeal of the Lotus brand through an aggressive 5-year model plan of which this car represents the first exciting step.”
[IMG]http://img365.imageshack.us/my.php?image=projecteaglefront3qtrslva4.jpg[ /IMG]
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
-
-
Als '0'-wagen tijdens de Short-Rally van Oudenburg-Jabbeke.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenPrachtig!
Graag meer fofo's a.u.b.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door co-driver Bekijk BerichtenBij Autocar.com staat te lezen ; Lotus wil een opvolger van de Carlton(omega) Lotus bouwen. Wie weet daar meer over ???
Graag enkele reacties !!
google op Lotus en saloon en je kan mss al veel vinden
maar kort, ja ze denken eraan - mogelijk wordt de opel insignia aangepakt - zou dan de eerst voorwielaandrijver van Lotus zijn
Comment
-
Ik heb de indruk dat Lotus precies wel heel hard wil groeien.
Er was enkel Elise - Exige. Ineens komt daar de Europa, dan de Evora, er zou een 320pk-versie uitkomen 2 jaar later, er komt een sportieve versie en er komt een Esprit met V8. En nu een saloon tunen?
ALS ze het met de Insignia doen, vraag ik mij af of Opel nog voor een OPC-versie zou kiezen. Zijn er andere modellen die in aanmerking komen? Met welke merken werkt(e) Lotus nog samen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenIk heb de indruk dat Lotus precies wel heel hard wil groeien.
Er was enkel Elise - Exige. Ineens komt daar de Europa, dan de Evora, er zou een 320pk-versie uitkomen 2 jaar later, er komt een sportieve versie en er komt een Esprit met V8. En nu een saloon tunen?
ALS ze het met de Insignia doen, vraag ik mij af of Opel nog voor een OPC-versie zou kiezen. Zijn er andere modellen die in aanmerking komen? Met welke merken werkt(e) Lotus nog samen?
verder, niet direct een idee...
Opel zal wss wel met een OPC komen denk ik, Van de Omega was er ook een sportieve reeks, de 3000, en om een homologatiewagen voor de DTM te hebben, werd Irmscher aangesproken, gevolg, de Omega Evolution 500
ik vrees jammer genoeg dat indien Lotus effectief de Insignia als basis neemt, de vergelijking met de Omega een dooddoener zal zijn...
ik wil maar zeggen, de Lotus Omega is een monument, zal de Insignia eraan kunnen tippen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
maar kort, ja ze denken eraan - mogelijk wordt de opel insignia aangepakt - zou dan de eerst voorwielaandrijver van Lotus zijn
So competent it's almost boring!? Ten years on the Elan M100 might force you to question what you want from a sportscar.
Comment
Comment