Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
    'k Ben terug
    Die kleur is echt prachtig in't echt! Zo'n donker blauw, dat het uit sommige hoeken zelfs zwart lijkt als je er bij wijze van spreke met je neus op zit!
    kan ik geloven, ik zag eens een foto van dit beest en ik dacht dat het zwart was...op u foto's zie je duidelijk dat het blauw is, knappe foto's!

Comment

• Volgende vind ik echt BLOEDJESMOOI!!!!!

En gene zever alla: "Gulf mag alleen op Ford of Porsche of McLaren, heeft niks met Lotus te maken..."
      Te prachtig voor dit soort detailkritiek

ZOTJES!!!!!!!!

EDIT: Ja, het is 'n fotoshop
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Die gulf uitvoering vind ik echt

Comment

• Inmiddels bij iedereen al wel bekend dat vanaf modeljaar 2006 enkele veranderingen zijn doorgevoerd. Ga ze hier niet opsommen, of copy-pasten. Iedereen zal het wel weten te vinden indien hij of zij dat wenst (Autoweek, Autogids, enz...)

Een nieuw modeljaar = nieuwe presspics!!!

De ledlichtjes achteraan:

Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Seg, waar ik aan denk ... zo'n Elises en Exiges, die hebben toch een koetswerk dat in de massa is gekleurd ? Hoe kunnen die dan zo'n Gulf-livreitje hebben ? Of zijn er die hun Lotus achteraf toch gewoon laten spuiten ?
            Een terechte opmerking (buiten het feit dan dat dit photoshops zijn) van gTa in het BMW-lovers-topic.
            Zijn Elises en Exiges wel in massa gekleurd?
            In Zolder kon ik enkele weken geleden een 20-tal van die karretjes van dicht bekijken, en het viel ons op dat er zoveel waren met schade van steenslag. De verf was eraf op die plaatsen op de neus...

Een vriendelijke eigenaar aangesproken met de vraag 'vanwaar al die steenslag-en lakschade? Elises zijn toch in massa gekleurd?' En die zei van niet...

Ik heb ook altijd gedacht dat het zo wél was, ik weet zelfs dat in de gedetailleerde test van de AG dat expliciet vermeld staat.
            Is het dan bij de S2 dat dat niet langer zo is? (was precies alleen bij die reeks...)

Is mij een raadsel allemaal
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
              Volgende vind ik echt BLOEDJESMOOI!!!!!

En gene zever alla: "Gulf mag alleen op Ford of Porsche of McLaren, heeft niks met Lotus te maken..."
              Te prachtig voor dit soort detailkritiek

ZOTJES!!!!!!!!

EDIT: Ja, het is 'n fotoshop
              Dit is gewoonweg fe-no-me-naal. Te mooi voor woorden.

Had ik een Exige, ik liet 'm zo spuiten. Meteen. Maakt me niet uit wat 't kost, en of het mogelijk is of niet. Het moét gewoon.

Deze auto scoort érg hoog in mijn MOST HORNY CARS OF ALL TIMES hitlijst. Zowel qua rij-eigenschappen, qua looks als qua gewildheid.

*verliefd*

Comment

Een terechte opmerking (buiten het feit dan dat dit photoshops zijn) van gTa in het BMW-lovers-topic.
                Zijn Elises en Exiges wel in massa gekleurd?
                In Zolder kon ik enkele weken geleden een 20-tal van die karretjes van dicht bekijken, en het viel ons op dat er zoveel waren met schade van steenslag. De verf was eraf op die plaatsen op de neus...

Een vriendelijke eigenaar aangesproken met de vraag 'vanwaar al die steenslag-en lakschade? Elises zijn toch in massa gekleurd?' En die zei van niet...

Ik heb ook altijd gedacht dat het zo wél was, ik weet zelfs dat in de gedetailleerde test van de AG dat expliciet vermeld staat.
                Is het dan bij de S2 dat dat niet langer zo is? (was precies alleen bij die reeks...)

Is mij een raadsel allemaal
                Ik weet zeker dat 't bij de eerste versies (dus voor de facelift) wél zo was. Heb nog voldoende gescheurde bumpers gezien (bij Alvan en aan de Ring) van Mk.I'tjes waar je in de ganse polyester mooi 't kleur zag.

Misschien niet meer voor de Mk.II ?

Comment

• *wiiiiiiii* Kleurtjes kiezen !

vbna, vlnr
                  • goudgroen metallic : nope
                  • wit : nope (wel perspectieven om te gaan bestickeren)
                  • fel geel : nope (zelfs niet met 'n gele hardtop )
                  • felblauw metallic : nope
                  • rood : nope
                  • donkerblauw metallic : yep (vind 'k erg mooi)
                  • zwart (paars) metallic : nope (indien paars : yep )
                  • oranje : misschien
                  • zwart uni (met beige zeteltjes) : nope (maar wél de beige zeteltjes )
                  • oranjerood metallic : nope
                  • gunmetal : yep (zie ik mooi met rood interieur)
                  • zwart ?
                  • groen metallic : yep, met beige zeteltjes (en dan gouden velgen)
                  • rood metallic : yep (erg mooi !!)
                  • zilvergrijs : nope
                  • lime : nope
                  • lichtblauw metallic : YEP !! (yummie yummie)
                  • felblauw metallic : nope
                  • donkergrijs metallic : YEP !! (met rood interieur)
                  • geel : nope

En toch wil ik 'n Gulfje.

Comment

Ik weet zeker dat 't bij de eerste versies (dus voor de facelift) wél zo was. Heb nog voldoende gescheurde bumpers gezien (bij Alvan en aan de Ring) van Mk.I'tjes waar je in de ganse polyester mooi 't kleur zag.

Misschien niet meer voor de Mk.II ?
                    Volgens mij zit je hier verkeerd

http://www.wreckedexotics.com/elise/index.shtml

http://www.wreckedexotics.com/elise/index2.shtml

http://www.wreckedexotics.com/elise/index3.shtml

Steenslag is voor deze wagens wel een probleem.
                    Meestal worden ze met een plastiek folie beschermd aan wielkassen en bumper.
                    De reden van het gemakkelijk lossen van de verf is:
                    Bij een polyester body kan men de verf niet zo uitbakken als een gewone wagen.
                    Dus de verf is niet echt uitgehard

Comment

• Ik denk dat die kont met de ledjes in het donker ook een mooi zicht gaan geven!!!

Deze zou er ooit wel kunnen komen ipv een Subaru! Of als tweede funwagen (luidop aan het dromen )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                        is thermisch uitzetten ook niet een van de problemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                          Volgens mij zit je hier verkeerd

http://www.wreckedexotics.com/elise/index.shtml

http://www.wreckedexotics.com/elise/index2.shtml

http://www.wreckedexotics.com/elise/index3.shtml

Steenslag is voor deze wagens wel een probleem.
                          Meestal worden ze met een plastiek folie beschermd aan wielkassen en bumper.
                          Daarom dat Lotus in ieder geval vroeger in de massa kleurde. Daar hoeft niet over te worden getwist, ik ben het 100% zeker, de Lotus-catalogi die ik me 'es liet opsturen enkele jaren terug zullen niet liegen, vermoed ik.

Maar blijkbaar doen ze 't niet meer. Wat ik kan brgijpen : je kan veel minder kleuren aanbieden dan wanneer je met gewoon spuitwerk werkt, en specialere lakken lijken me onmogelijk te realiseren.

Comment

• Ik denk dat we voorlopig het meest logische mogen besluiten: De S1 (Mk I) is wél in massa gekleurd, de S2 (Mk II) niét...

Maar ik zal binnenkort eens fatsoenlijke evidentie zoeken...

@ gTa: er moet nog 'n witte bol met nummer op de zijkant he! Jij 7, ik 6
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Daarom dat Lotus in ieder geval vroeger in de massa kleurde. Daar hoeft niet over te worden getwist, ik ben het 100% zeker, de Lotus-catalogi die ik me 'es liet opsturen enkele jaren terug zullen niet liegen, vermoed ik.

Maar blijkbaar doen ze 't niet meer. Wat ik kan brgijpen : je kan veel minder kleuren aanbieden dan wanneer je met gewoon spuitwerk werkt, en specialere lakken lijken me onmogelijk te realiseren.
                              en grondkleurtje in de massa zou ook al veel minder opvallen bij steenslag ...

de kostprijs van die verschillende kleurtjes in de poleyster zal ook wel een belangrijke factor zijn dat ze het nu niet meer doen.

Comment

• [quote=Lotuzzz]Ik denk dat we voorlopig het meest logische mogen besluiten: De S1 (Mk I) is wél in massa gekleurd, de S2 (Mk II) niét...

Kijk dan maar eens goed naar de foto's .
                                Al de S1 die erop staan zijn niet in massa gekleurd !

Comment

Ik denk dat we voorlopig het meest logische mogen besluiten: De S1 (Mk I) is wél in massa gekleurd, de S2 (Mk II) niét...

@ gTa: er moet nog 'n witte bol met nummer op de zijkant he! Jij 7, ik 6
                                  Zeven is idd. m'n lievelingsnummer. Weet niet waarom, 't is gewoon zo.

Zeer zeker, die witte bol moet erop.

Comment

• [quote=erikje]
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                                    Ik denk dat we voorlopig het meest logische mogen besluiten: De S1 (Mk I) is wél in massa gekleurd, de S2 (Mk II) niét...

Kijk dan maar eens goed naar de foto's .
                                    Al de S1 die erop staan zijn niet in massa gekleurd !
                                    Ja, da's vreemd.

Nochtans heb ik er al 3 gezien met kapotte bumper, waarvan één Mk.II en twee Mk.I. De Mk.II had duidelijk een gespoten bumper, één Mk.I was een witte dus da's moeilijk om te zien of 'ie in de massa is gekleurd, en de derde was 'n rode en die had duidelijk 'n rode polyester voorkant.

Comment

• Comment

• Merci Erikje, voor de tegenbewijzen, we kunnen van voren af aan beginnen
                                        Misschien enkel het eerste modeljaar kleur in massa?
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Inderdaad zever, de Lotus Cortina's hebben ook nog in die kleuren geraced.

Comment

Working...
                                          X