Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klik hier voor een half rondje Zolder in een Lotus 340R

Ik ben de 'cameraman' van dienst...
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• effe vraagje: klopt het dat de elise rijders (de meeste dan toch) de vvc versies prefereren boven de toyota motoren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
        Maar ik zal binnenkort eens fatsoenlijke evidentie zoeken...
        Ik gooide ons raadsel dan maar op een Brits forum...

StephenM , UK and clean hands for once!

It is not coloured gelcoat if that is what you are thinking (like westfields, kit cars, etc)
        They are gelcoated, primed (x2) then base and clear coated (inc solids).

En een ander, heel betrouwbaar lijkt me, als je z'n e-mailadres bekijkt...

Waspy@Sinclaire, Essex, United Kingdom, info@lotusrepairs.com

Yep the cars are low bake factory painted by hand.

Each car has a colour code printed on it, S1 inner sill drivers side S2 front access cover this helps the bodyshop to match the colour if it needs painting. Which they invariably nearly all do at some stage.

Gill
        @Sinclaire

De laklaag pakt dus écht niet zo goed op de body'tjes...

Maar we hebben wel ons antwoord nu!!
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Ha, gelcoat dus.

Wat houdt dat in ? Ben immers niet thuis in lakarbeid e.a.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
            effe vraagje: klopt het dat de elise rijders (de meeste dan toch) de vvc versies prefereren boven de toyota motoren?
            persoonlijk vind ik de toyota motor beter dan de oude. de koppel is niet zo hoog bij lage toeren wat maakt dat het rustig rijden in stad en omgeving geen probleem is...

ik ben wel de betrouwbaarheid van lotus beu... steeds iets aan... heb de exige nu al een jaar en heeft al vermoedelijk een maand bij de dealer gestaan... ik ga vermoedelijk niet bij dit merk blijven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TT2
              ik vind het niet mooi, maar wel knap bedacht om alles in carbon te maken zodat hij nog lichter weegt! Hoe snel zou dat beestje nu zijn?
              nen hele kleine scheet sneller... je zou beter de koffer eruithalen ... dat scheelt 40kg...
              Last edited by ; 01/12/2005, 18:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
                even een vraagje : hoe komt het dat een Lotus Elise haar waarde enorm goed behoudt?

Ik ben de 2dehandsmarkt aant afschuimen, en die verliezen dus amper hun waarde, ook al zijn ze 5-6 jaar oud.

edit : wie is de officiele lotus importeur in belgie?
                er is geen officiele importeur... daarvan dat je nog naar de douane moet als je een nieuwe koopt.. en waarom een elise nog zoveel kost... rijden er niet veel en de prijs wordt door dealers en verkopers hoog gehouden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
                  FKM in Berchem, samen met Wiesmann
                  nee nee, er is gene !! iemand die een lotus nieuw koopt mag ermee naar de douane !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stijne
                    er is geen officiele importeur... daarvan dat je nog naar de douane moet als je een nieuwe koopt.. en waarom een elise nog zoveel kost... rijden er niet veel en de prijs wordt door dealers en verkopers hoog gehouden...
                    hoe zit dat dan als je een lotus koopt? je moet naar de douane, en dan ...?
                    Hoe krijg je dat spel gehomologeerd, of welke papieren heb je allemaal nodig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                      hoe zit dat dan als je een lotus koopt? je moet naar de douane, en dan ...?
                      Hoe krijg je dat spel gehomologeerd, of welke papieren heb je allemaal nodig?
                      een week of drie na de aankomst van je wagen komen de papieren.. en dan moet je op di of do morgen eens gaan piepen bij de douane.. die vullen papierkes in en je krijgt je inschrijvingsbewijs.. meer niet...

wel saaie weken ze... dat wachten... ik had 9 maanden moeten wachten na de bestelling en dan als de auto er eindelijk is... moet je nog nen kleine maand hem bij de dealer laten...

Comment

een week of drie na de aankomst van je wagen komen de papieren.. en dan moet je op di of do morgen eens gaan piepen bij de douane.. die vullen papierkes in en je krijgt je inschrijvingsbewijs.. meer niet...

wel saaie weken ze... dat wachten... ik had 9 maanden moeten wachten na de bestelling en dan als de auto er eindelijk is... moet je nog nen kleine maand hem bij de dealer laten...
                        ik zou waarschijnlijk wekelijks staan kwijlen bij de dealer ...

Comment

ik zou waarschijnlijk wekelijks staan kwijlen bij de dealer ...
                          nee dat doe je niet want je weet dat je toch iedere maand terug mag rijden naar de dealer omdat er weer iets aan je lotus is... een klein lijstje van dit jaar...

katalysator en lambda sonde
                          snelheidsmeter, heb een maand moeten rijden door te rekenen met de toerentelmeter
                          de computer die alles stuurt, heb een 3 tal maanden maar 100pk gehad of zo.. stond constant in opwarmmode...
                          het dak piept verschrikkelijk
                          de over de kop klep in mijn tank is kapot (tanken niet mogelijk meer)
                          de mp3 speler is kapotgetrild (mijn 2e al!!)

tis een leuke auto en als alles in orde is enorm fun.. maar den mjinen is op maandagmorgen gemaakt denk ik...

ps: de fotos van de nieuwe lotus 2+2 staan hier nog niet... terwijl het net er al vol van staat.. persoonlijk vindik het niet direct 'wauw'.. maar smaken verschillen... gelukkig...

pps: onlangs nog in mijn gat gereden geweest... nieuwe diffuser nodig waar ik dus nu op zit te wachten.. jaja, de exige staat weeral.. bij de dealer...

ppps: en mijn vorige elise was nog veeeeeel erger van mankementen... wel voornamelijk door meer circuitgebruik..

Comment

nee dat doe je niet want je weet dat je toch iedere maand terug mag rijden naar de dealer omdat er weer iets aan je lotus is... een klein lijstje van dit jaar...

katalysator en lambda sonde
                            snelheidsmeter, heb een maand moeten rijden door te rekenen met de toerentelmeter
                            de computer die alles stuurt, heb een 3 tal maanden maar 100pk gehad of zo.. stond constant in opwarmmode...
                            het dak piept verschrikkelijk
                            de over de kop klep in mijn tank is kapot (tanken niet mogelijk meer)
                            de mp3 speler is kapotgetrild (mijn 2e al!!)

tis een leuke auto en als alles in orde is enorm fun.. maar den mjinen is op maandagmorgen gemaakt denk ik...

ps: de fotos van de nieuwe lotus 2+2 staan hier nog niet... terwijl het net er al vol van staat.. persoonlijk vindik het niet direct 'wauw'.. maar smaken verschillen... gelukkig...

pps: onlangs nog in mijn gat gereden geweest... nieuwe diffuser nodig waar ik dus nu op zit te wachten.. jaja, de exige staat weeral.. bij de dealer...

ppps: en mijn vorige elise was nog veeeeeel erger van mankementen... wel voornamelijk door meer circuitgebruik..
                            het glanst dus niet allemaal zoals de lak

wat zou je dan bvb wel nemen als volgende wagen?

Comment

het glanst dus niet allemaal zoals de lak

wat zou je dan bvb wel nemen als volgende wagen?
                              heb nog een dagdagelijkse megane dus kan terug leuk worden normaal...

als er centjes zijn.. gt3? tweedehands ... weet niet.. nen fiets.. wie weet... nu ben ik wel nie echt vree kontent...

Comment

• De Gulf-gekte een beetje in stand houden
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• De Ford Lotus Cortina blijft trouwens één van de mooiste klassiekers ooit!

Vooral in deze kleuren:

Wát een 'touring car'!!

Sinds ik lang geleden op Top Gear er eens een reportage over zag, ben ik ook van deze 'Lotus' zot
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Het is al jaren mijn favoriete touringcar op de Historic Grand Prix in Zolder.
                                    Hier met Jim Clark aan het stuur:

Comment

• Clark in '65 op Sebring:

Die man verdient het om in het Lotus topic vermeld te worden.

In '62 was hij 2e in de F1, in '63 wereldkampioen, '64 3e, '65 wereldkampioen en in 67 opnieuw 3e altijd in een Lotus.

Comment

• Best knap zo'n blauwe 340R

Comment

• (foto's die ik een jaar geleden ofzo genomen heb, of een paar maanden geleden, ben niet meer zeker)

Last edited by ; 11/12/2005, 00:47.

Comment

Working...
                                          X