De foto's van die 350 zijn trouwens op dezelfdedag genomen als mijn laatste foto's in het Wiesmann lovers topic, je ziet nog net de snuit van de Esprit in 1 van de foto's daar
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LOTUS Lovers
Collapse
X
-
Hoe exclusief de Sport 350 ook is, de mooiste Esprit naar mijn smaak blijft de V8 toen 'ie pas uitkwam (en dus ook de S4s van die periode, die quasi identiek was)
De Sport 350 is wel bruut, maar niet meer echt harmonisch en mooi, en de laatste facelift is the bridge too far geweest... vind ik
Oh jawel, zo ongeveer
Hier nog een speciaaltje
Comment
-
Exige S snelste Lotus ooit
De standaard Lotus Exige is met zijn 192 pk natuurlijk al niet bepaald een stakker. De Exige S doet er met 218 pk nog een flink schepje bovenop. De met 935 kg vederlichte sportauto, sprint er in 4,1 seconden mee van 0 naar 100. In 9,98 seconden kan hij vanuit stilstand naar 160 km/u. De topsnelheid bedraagt 238 km/u. Lotus is een van de weinige sportautofabrikanten die niet moeilijk doet over het opgeven van verbruikcijfers: gemiddeld verbruikt de Exige S 9,1 liter op honderd kilometer. Iets minder dan 1:10 dus.
Voor de Exige S is de van Toyota afkomstige 1,8-liter VVTL-i voorzien van een supercharger en een tussenkoeler, die aanvankelijk was ontwikkeld voor de Sport Exige 240R raceauto. De motor kan maximaal 8.000 toeren draaien. Alles is er aan gedaan om de Exige zo licht mogelijk te houden. Vandaar dat de auto Spartaans is uitgevoerd. Een airco staat bijvoorbeeld op de optielijst. Lotus meldt dat wie kiest voor de airco, vijftien kilo extra gewicht moet meesjouwen.
In Groot-Brittannië is de Exige S vanaf volgende maand leverbaar. In april of mei komt hij naar het vasteland van Europa.
bron:autoweek.nl
Comment
-
-
Kerst en Valentijn leverden me eindelijk mijn eerste Lotus-schaalmodelletjes op
(kon ook in het schaalmodellentopic, maar ik zal straks foto's van de echte versies posten ook )
Type 79
Type 49
't Zijn geen Autoarts natuurlijk, maar vallen zeer goed mee!
Comment
-
1/43 ?
edit:
En nu op naar een collectie zoals deze :
(niet mijn verzameling)
Comment
-
Wohoooow Jos Ferme verzameling! Die drie-en-een-halve Elises op de eerste foto, in die helve kring, vind ik wel leuk! Enig idee van de schaal/fabrikant??
Die twee Elises van mij zijn op 1/18, 1/43 spreekt me (voorlopig) minder aan. 1/18 is zo precies meer waar voor uw geld he...
Ik heb ook nog een Tamiya bouwdoos van een Europa op 1/24, maar die heb ik nog niet gebouwd... eerst m'n 'skills' nog wat verbeteren, 't moet een mooitje worden he!!
Comment
-
Zoals beloofd, nog enkele foto's van die speciale reeksen Type 79 en Type 49, geïnspireerd op Lotus-F1-wagens:
Type 79:
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DodgeboyDoe mij maar die donker groene Elise II, met gele strepen en rood interieur.
De mooiste Lotus ooit voor mij.
Als we dan toch goed bezig zijn
--> Elise SII Type 25:
Vind ik qua kleurstelling en -combinaties ietske te kakofonisch... op foto althans...
Comment
-
Dit blijft toch een van m'n favoriete Lotussen! Als ik er zo eentje zie staan neem ik toch steeds de tijd om er eens rustig naar te gaan kijken.
Comment
-
De standaard motorkap vind ik persoonlijk wel mooier, maar dit dinge zal zonder twijfel beter de warmte afvoeren dan het glazen geval dat er standaard opligt.
Comment
-
Comment