Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
    Is het normaal dat je voor een gewone Elise van paar jaar oud maar een 15.000€ betaalt?
    NEEN !

Een RHD is een stuk goedkoper (geimporteerde uit UK of te kopen in UK zelf).

Voor n GOEIE gewone Elise S2 (120 PK Rover motor) betaal je normaal gezien toch nog rond de 20.000 EUR.

Koop zomaar niet de eerste de beste ! Een kennis heeft eentje gekocht via TargetCars in NL (Eindhoven) en die bleek een gescheurd chassis te hebben !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
      Is het normaal dat je voor een gewone Elise van paar jaar oud maar een 15.000€ betaalt?
      Neen ,helemaal niet. En als je er een kan kopen voor zo'n prijs ,wees dan maar zeker dat het oplichting is of dat er verborgen gebreken zijn.

Waar heb je die gevonden? Als het die S1 is op 2de hands dan is het zeker oplichting.

Ge waart me voor, Hans
      ik ben geen twijfelaar
      allez ik denk dat toch

Comment

• Het zijn RHD's. Die verkoper doet ook niets meer dan ze in UK gaan halen en hier doorverkopen.Dan zou ik ze zelf ginder gaan halen en dan spaart ge nog een ferme cent uit.
        Op pistonheads staan er genoeg te koop;
        ik ben geen twijfelaar
        allez ik denk dat toch

Comment

• ben zelf bij die verkoper gaan kijken : zeer aimabele man maar niet de mooiste wagens !

Wagens in (bedenkelijke) staat

Heb horen zeggen dat de verkoper die allemaal verkoppt met 5000 EUR winst

Comment

• Denk dat 5000€ overdreven is, maar die maken wel de slechte naam van alle garagisten nje...

Comment

• Fak wat een lekkere achterkant, de brede R888's, de tow-hook, de rolkooi, de subtiele diffusor,...

Alleen is de 4-puntsrolkooi niet echt handig als ge een passagier wilt meepakken (diagonale buis naar het voorste bevestigingspunt in de hoek van de voetruimte van de passagier)

Ook wel een leuke upgrade (al lijkt een turbo op een lightweight minder fijn als een getunede n/a), 260pk in deze

15,500 Pond + 1500 voor de Ohlins-ophanging
              Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.

Normaal vind ik zwart-zwart maar een saaie combo, maar dit...

Comment

• + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Last edited by ; 22/03/2010, 23:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten

Een poging tot youtube-afbeelding?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                      Een poging tot youtube-afbeelding?
                      verstrooidheid!

Comment

• Ik ben op zoek naar een wagen (zo goed als alleen) voor trackdays.

Na hiervoor een topic geopend te hebben als Porsche rijder, kwam ik als mogelijke keuze ook uit bij een Lotus exige? http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=168310794.

Ik beken dit merk nog niet helemaal in de vingers te hebben, vandaar dat ik graag wat raad krijg van de kenners.

1. Welk model (heb een beetje budget (30.000/50.000)?
                        2. Waar kopen?

Zal me ook lid maken op het Lotus forum.

Alvast bedankt voor de tips.

Jokke
                        Last edited by Jokke_vlo; 30/03/2010, 14:57.

Comment

• Altijd welkom op ons forum!

Voor uw budget kan je al een heel recente exige aanschaffen met +200 pk met een laag gewicht van een 800 kg en de mogelijkheid tot aanpassingen voor circuitgebruik naargelang uw budget en uw wensen. Een 2/11 is de max voor op circuit maar dan heb je wel geen dak.Op het Lotusforum open je maar een topic en er zijn genoeg leden die je alles kunnen bijbrengen en info bezorgen.Er zijn daar echte freaks bij.

Voor de aankoop heb je de mogelijkheden : FKM onze lieve vrouwstraat berchem of Verhiest te Oostende. Op het Lotusforum heeft ieder zo zijn mening over zijn dealer.
                          Bezoek ze eens allebei en kijk welke u het beste ligt naargelang uw woonplaats.

Ik heb maar een gewone Elise S met 136 pk en voor mij is dit genoeg.
                          Een exige is echt een prachtige wagen maar mezelf kennende zou ik er veel te hard mee gaan met fatale gevolgen(ik ken mezelf)
                          Het zijn wel hardcorewagens ,dus een piepje hier en een kraakje daar moet je er bij nemen maar qua rijgevoel heb je wel een echte racemachine in uw handen

Tot op het Lotusforum
                          ik ben geen twijfelaar
                          allez ik denk dat toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Ik ben op zoek naar een wagen (zo goed als alleen) voor trackdays.

Na hiervoor een topic geopend te hebben als Porsche rijder, kwam ik als mogelijke keuze ook uit bij een Lotus exige? http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=168310794.

Ik beken dit merk nog niet helemaal in de vingers te hebben, vandaar dat ik graag wat raad krijg van de kenners.

1. Welk model (heb een beetje budget (30.000/50.000)?
                            2. Waar kopen?

Zal me ook lid maken op het Lotus forum.

Alvast bedankt voor de tips.

Jokke
                            Bij Lotus is 't vrij eenvoudig shoppen.

Gezien je budget zou ik vooral naar de Exiges kijken, de 2-Eleven is schitterend maar meteen een pak minder bruikbaar.

Bij Exiges had je de keuze tussen een atmosferisch Toyota-blok (192pk) of een Supercharged Toyota-blok (220pk-240pk-260pk afhankelijk van de versie). Vorig jaar is het model gefacelift, met een hertekende achterspoiler en splitter (model dat jij postte).

Er zijn 1001 speciale versies verschenen, maar diegene die als tracktoy wel aandacht verdienen zijn de Cup-versies (vergelijk het met een Clubsport GT3), die, als ik me niet vergis oa. Öhlins-ophanging, AP-remmen, verstelbare ARB, ... hebben. Die karretjes zijn ook wel meteen een pak scherper en vereisen, naar ik hoor, veel aandacht van z'n chauffeur.

Binnen de normale Exiges S zou ik uitkijken naar exemplaren met een Sport & Performance Pack, daar krijg je oa. AP-remmen, verstelbare ARB en Probax sportstoelen...

Je mag gerust eens met mijn karretje rondtoeren, 't is geen Exige maar de ervaring is gelijkaardig.

Comment

• Net terug van die Exige S, zit alles op en aan, sportpack, ap remmen, sport ophanging, dubbele oliekoeling, limited slip differentieel.
                              Set reservewielen met Toyo 888 op.
                              Rolbar achter stoelen.
                              Staat op 240pk nu.

Voor 500 euro kan er nog een softtop bij.

Nog juist een andere luchtfilter en sportuitlaat en dat ding is klaar.

Comment

Net terug van die Exige S, zit alles op en aan, sportpack, ap remmen, sport ophanging, dubbele oliekoeling, limited slip differentieel.
                                Rolbar achter stoelen.
                                Staat op 240pk nu.

Waar wacht ge nog op?

Maarja,als Porsche in uw vel zit is het moeilijk kiezen,niet?
                                ik ben geen twijfelaar
                                allez ik denk dat toch

Comment

Net terug van die Exige S, zit alles op en aan, sportpack, ap remmen, sport ophanging, dubbele oliekoeling, limited slip differentieel.
                                  Rolbar achter stoelen.
                                  Staat op 240pk nu.

Klinkt lekker.

Comment

• Zo is da. En mijn madamme is eerder voor P. ook.

Ik heb een prijs gezegd tegen de garagehouder dat hij verkocht is.

Dus als hij zou bellen of mailen......voor de prijs die ik bood, is het wel een deal.

Dan zit hij ruim binnen mijn budget. De vraagprijs ligt te kort bij een P. en ik zou me altijd blijven afvragen of dit niet zonde was.

Gaat hij weg voor de geboden prijs, zal ik dat zeker niet hebben .

Comment

• Heb je gereden met die S240?

Comment

• Heb met niets gereden......alleen gekeken en gediscussieerd.

Aangename mensen trouwens.

Comment

Working...
                                        X