Gulf 260, smeekt om paar oranje accenten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LOTUS Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenDa's nie mis!
Comment
-
hier ga ik altijd kijken.
Maar verschillen in rijgedrag, daarvoor moet je bij de eigenaars zijn natuurlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenHier ook eens vragen
Wat zijn de verschillen tussen de verschillende Lotus modellen?
Elise /Exige enz...
Verschil in PK / rijgedrag enz....
Per model heb je dan nog eens verschillende uitvoeringen(111S, R, CUP,...), maar dat laat ik over aan de Lotus-kenners.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenSchitterend, mocht ik vrije keuze hebben zou dit het wel is kunnen geweest zijn
Comment
-
@ toere: heeft de exige meer dan de Elise
Ik geef toe dat ik al hun modellen (als in:verschillende exiges en elises van dezelfde generatie) niet uit elkaar kan houden (tenzij er achteraan een logo opstaat), laat staan dat ik kan zeggen hoeveel pk ze hebben.
Gewoon dat ze sinds de introductie van de Elise/Exige S2 zijn overgeschakeld op toyota-motoren (ipv de rover K-series), eventueel met een supercharger.Last edited by quadrifoglio; 13/06/2010, 23:58.
Comment
-
ook eens kijken op de elise & exige pagina's op wikipedia, maar dan wel in't engels, staat véél meer info op
Comment
-
Deze namiddag had ik dus een afspraak in de Lotus garage van Thierry Verhiest in Oostende , benieuwd of dit iets voor ons zou kunnen zijn
Daar aangekomen wist ik meteen dat dit een liefhebber/kenner was , zeker 20-30 Lotussen buiten op de parking , een 10 tal in de showroom , en nog eens een 20-tal in de garage
Efkes moeten wachten tot de grote baas bij mij was , maar dat kon geen kwaad want zo kon ik op mijn gemak alles eens bewonderen in de toonzaal want het verschil tussen de verschillende modellen ken ik niet ...
Kort woordje uitleg gekregen ivm de verschillende modellen/rijgedrag/Pk's , en toen het voorstel van eens met eentje te rijden om te weten hoe dit aanvoelt waar ik direkt mee instemde natuurlijk
Eerst een Lotus Elise van (dacht) bwj 2003 met 122 Pk ofzo ...
(blauw exterieur met Rover motor)
Eerste indruk : ik ben niet meer lenig genoeg om daar gemakkelijk in te kruipen ,
fuck dat was laag
Eenmaal achter het stuur vergeet je dit direkt , zetel wat dichter gezet , contact aangelegd ( lekkere grom) en weg zijn wij ...
Eerst wat op het gemak de auto leren kennen , en dit viel beter mee dan ik eerst dacht ik dacht dat dit een gevaarlijke auto was maar dit was niet zo integendeel ... zo vertrouwd hij aanvoelde na 10 min op baan te zijn hiermee ,
de binnenbaantjes opgezocht ( Thierrry was co-piloot ) en daar komen de talenten van de Lotus naar boven , wegligging is zeer goed en de kracht was oke maar daar had ik meer van verwacht
Nr 2 :
Een Lotus Elise R met 190 Pk
Oranje exterieur met Toyota motor)
terug die moeilijke instap maar eenmaal achter het stuur trappelden mijn voeten al om gas te geven en weg te scheuren
de eerste 5 min gaat hij niet boven de 6500 t/min , maar eenmaal de olie temperatuur meter ? boven de 85-90 stond krijg je aan 6500 t/min een extra duw erbij met bijhorend geluid en dan ga je vooruit hoor
Dit is een Kart met een grote K ...
deze Lotus lag mij veel beter , je voelde de extra power en ik had de indruk dat de wegligging ook veel beter was ( andere ophanging ? )
Ik zou mij hier super goe mee amuseren denk ik , het was precies of ik weer met een moto op de baan was : binnenbaantjes opzoeken, doortrekken tot 8500t/min , mooie ronk
enkel 2 "kleine" minpuntjes :
- 2-zit
Altijd gezegd dat een 2-zit hier nooit binnenkomt ...
- Zou mijn vrouwke hier graag mee rijden?
Ze zegt van wel ...
Nooit gedacht dat mijn hart zo ging tekeer gaan voor een Lotus ...
Maandag ga ik nog eens maar dan met het vrouwke mee ipv mijne zoon
Deze is echt
Comment
-
dat denk ik niet. Je moet nog altijd rekening houden met het feit dat wij weten wat het is, maar dat minder car-minded people dat niet echt kennen. Ik heb al mensen horen Ferrari zeggen tegen een LotusCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Mijne elise werd door een hyundaidealer aanzien als een MG
@toere. Dat instappen ,dat lukt na een tijd wel. Ik ben wel maar 1m68cm maar toch 80 kg en ik raak er op een waardige wijze nog in en uit en ben toch ook al 47 jaar op deze wereldbol.
En uw vrouw meenemen is goed,maar als ze de smaak te pakken krijgt zoals de mijne,dan is ze ermee ribbedebie als de kans zich voordoet.ik ben geen twijfelaar
allez ik denk dat toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenIn tegenstelling tot een porsche wekt dit ook minder afgunst op denk ik,misschien een mooi voordeel.
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtendat denk ik niet. Je moet nog altijd rekening houden met het feit dat wij weten wat het is, maar dat minder car-minded people dat niet echt kennen. Ik heb al mensen horen Ferrari zeggen tegen een Lotus
Wel veel goedkoper dan een ferrari
Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk BerichtenMijne elise werd door een hyundaidealer aanzien als een MG
@toere. Dat instappen ,dat lukt na een tijd wel. Ik ben wel maar 1m68cm maar toch 80 kg en ik raak er op een waardige wijze nog in en uit en ben toch ook al 47 jaar op deze wereldbol.
En uw vrouw meenemen is goed,maar als ze de smaak te pakken krijgt zoals de mijne,dan is ze ermee ribbedebie als de kans zich voordoet.
Mijn vrouwke "moet" er ook mee rijden he dus haar mening is van groot belang
Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten.. het is wel heel wat anders dan de 997 in een niet te opvallende kleur waar altijd over gesproken werd. .. Maar zeker NICE!
De Lotus'sen beginnen hier wel in trekt te komen.
Ik zou het wel missen om met vrouw en kids tegelijk op stap te gaan hiermee denk ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenkijken =/= afgunst hee
Comment
Comment