Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik bedoelde natuurlijk de moeilijkheid bij het grensbereik wat op droog idd een stuk verder ligt dan een M3, op nat echter...... Je bmw zal aankondigen en dan heb je meer dan tijd genoeg om te controleren, bij de lotus is je een pak minder tijd gegund
    Maar laat je niet afschrikken, ik zie het als een uitdaging, gewoon verstand gebruiken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      Afgaande op toere zijn rijgedrag op Croix zal 'ie wel binnen die grens blijven.

      n/o!
      Je hebt gelijk

      Op Croix had ik al welgeteld 500 km gedaan met de M3 en ik was niet op mijn gemak daar durfde niet veel gas geven , en heb me daardoor niet zo geamuseerd ...
      intussen ken ik de M3 nu toch al veel beter hoor

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
        Toere, dat is in niets te vergelijken met een M3 in z'n grensbereik. Een Elise is véél giftiger als 'ie grip verliest dan je M3.

        Da's op zich niet slecht, maar wees je daarvan bewust.
        Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
        In het droge zullen de grenzen verder liggen. Maar eens je aan die grenzen komt zal 'ie véél moeilijker te rijden zijn.
        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Ik bedoelde natuurlijk de moeilijkheid bij het grensbereik wat op droog idd een stuk verder ligt dan een M3, op nat echter...... Je bmw zal aankondigen en dan heb je meer dan tijd genoeg om te controleren, bij de lotus is je een pak minder tijd gegund
        Maar laat je niet afschrikken, ik zie het als een uitdaging, gewoon verstand gebruiken.
        Thx voor de tips , is niet dat ik nu plots geen Lotus ga "durven" kopen hoor , integendeel ...
        Mijn vrouwke en ik kijken verlangend naar morgen uit , hopelijk is ze nog zo enthousiast achter haren testrit

        Comment


        • Als je in de regen met zoiets rijdt zoals je met een gewone RWD zou doen met de motor vanvoor "tikje gas in de bocht en het kontje komt en dan op het gemakje wat tegensturen om hem zo te houden"... dat werkt dus niet bij een middenmotor
          Gegarandeerd dat je dan achterstevoor staat of in een gracht ligt

          Niet dat het onmogelijk is, maar je moet al zeer snelle reacties (en vooral ook de juiste) hebben om zoiets op te vangen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            Als je in de regen met zoiets rijdt zoals je met een gewone RWD zou doen met de motor vanvoor "tikje gas in de bocht en het kontje komt en dan op het gemakje wat tegensturen om hem zo te houden"... dat werkt dus niet bij een middenmotor
            Gegarandeerd dat je dan achterstevoor staat of in een gracht ligt

            Niet dat het onmogelijk is, maar je moet al zeer snelle reacties (en vooral ook de juiste) hebben om zoiets op te vangen
            Mijn vrouw gaat dit niet graag lezen denk ik

            Comment


            • Als je als een vrouw rijdt zou je niet veel problemen mogen hebben

              Alleen aquaplanning kan ook wel gevaarlijker zijn dan een andere auto.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Thx voor de tips , is niet dat ik nu plots geen Lotus ga "durven" kopen hoor , integendeel ...
                Mijn vrouwke en ik kijken verlangend naar morgen uit , hopelijk is ze nog zo enthousiast achter haren testrit
                Mijn vrouw rijdt ook met de Elise, de 111S (160 PK voor 750 kg), en ze vindt dat ZALIG 't Is een dametje van 1m58, 48 kg

                Wagen wordt bij ons echter enkel gebruikt bij mooi weer, we hebben nog n koppel andere wagens voor het typisch Belgisch weertje

                Een echte aanrader, die Elise !

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                  Mijn vrouw rijdt ook met de Elise, de 111S (160 PK voor 750 kg), en ze vindt dat ZALIG 't Is een dametje van 1m58, 48 kg

                  Wagen wordt bij ons echter enkel gebruikt bij mooi weer, we hebben nog n koppel andere wagens voor het typisch Belgisch weertje

                  Een echte aanrader, die Elise !
                  Mijn vrouw 1m54 en 52 kg

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                    Als je in de regen met zoiets rijdt zoals je met een gewone RWD zou doen met de motor vanvoor "tikje gas in de bocht en het kontje komt en dan op het gemakje wat tegensturen om hem zo te houden"... dat werkt dus niet bij een middenmotor
                    Gegarandeerd dat je dan achterstevoor staat of in een gracht ligt

                    Niet dat het onmogelijk is, maar je moet al zeer snelle reacties (en vooral ook de juiste) hebben om zoiets op te vangen
                    Yep, maar je kan dat onder de knie krijgen, dat is de uitdaging. Met fluwelen handschoenen !

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Yep, maar je kan dat onder de knie krijgen, dat is de uitdaging. Met fluwelen handschoenen !
                      Genoteerd in de agenda :

                      fluwelen handschoenen kopen ...

                      Comment


                      • Iemand die daar een goede verklaring kan voor geven waarom een Lotus (middenmotor) een stuk giftiger zou rijden dan pakweg een BMW M?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                          Iemand die daar een goede verklaring kan voor geven waarom een Lotus (middenmotor) een stuk giftiger zou rijden dan pakweg een BMW M?
                          Je zegt het zelf, middenmotor tov motor voorin.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                            Je zegt het zelf, middenmotor tov motor voorin.
                            Puur omwille van het hoger gewicht achteraan dan?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                              Iemand die daar een goede verklaring kan voor geven waarom een Lotus (middenmotor) een stuk giftiger zou rijden dan pakweg een BMW M?
                              - Korte wielbasis
                              - Middenmotor (gewicht achteraan of vooraan, maakt dat je de wagen kan "driften" door met dat gewicht te gaan "spelen". Als dat gewicht in het midden zit draai je gewoon rond je as. Ooit al een F1 echt zien driften? (zelfde principe).
                              - Lichtgewicht (bv je remt hard en draait stevig in, je achterkant wordt zo licht dat hij gewoon wegknalt en je doet rondgaan, door het middengewicht ga je niet schuiven maar rond gaan)
                              - Geen esp etc.....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                Puur omwille van het hoger gewicht achteraan dan?
                                Neeje

                                Comment


                                • Owkee , weer een paar posts die mijn madam beter nie leest

                                  Comment


                                  • De mijn had beter niet naar Tomtestosteron gekeken, die zit hier met den daver op haar lijf.

                                    Rustig opbouwen, en niet te stoer doen, EN (naar mijn mening) echt wel wat gaan oefenen, is leuk, veilig en je wordt één met de wagen. Beter daar voelen wat je kar kan, en vooral niet kan, dan op de openbare weg. En....het is nog leuk ook.

                                    Niet spectaculair, maar zo krijg je het langzaam onder de knie....

                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      De mijn had beter niet naar Tomtestosteron gekeken, die zit hier met den daver op haar lijf.

                                      Rustig opbouwen, en niet te stoer doen, EN (naar mijn mening) echt wel wat gaan oefenen, is leuk, veilig en je wordt één met de wagen. Beter daar voelen wat je kar kan, en vooral niet kan, dan op de openbare weg. En....het is nog leuk ook.

                                      Niet spectaculair, maar zo krijg je het langzaam onder de knie....

                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Wij hebben ook naar Tomtestoron gekeken , en nu naar uw filmpjes ...
                                      mijn vrouwke vind dat ik beter ook wa slipcursussen zou doen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                        Iemand die daar een goede verklaring kan voor geven waarom een Lotus (middenmotor) een stuk giftiger zou rijden dan pakweg een BMW M?
                                        gisteren de Esprit uitgehaald om naar t werk te rijden : de weg lag wat nat, en het miinste dat ik het gas beroerde begon ik waarachtig door te slippen : teveel koppel/vermogen voor nat wegdek.

                                        Aan 120 km/u in 5e eens wat gas gegeven en begon spontaan te 'fishtailen', scary shit !

                                        Wagen is wle niet echt 'standaard' meer

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          De mijn had beter niet naar Tomtestosteron gekeken, die zit hier met den daver op haar lijf.

                                          Rustig opbouwen, en niet te stoer doen, EN (naar mijn mening) echt wel wat gaan oefenen, is leuk, veilig en je wordt één met de wagen. Beter daar voelen wat je kar kan, en vooral niet kan, dan op de openbare weg. En....het is nog leuk ook.
                                          Mijn ma vertrouwt het nu toch ook niet echt als mijn pa op de ring gaat rijden...
                                          Maar in Tomtestosteron was 't ook geen gewone race he.. en wat een landschap
                                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                          Comment

                                          Working...
                                          X