Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Simoni, ge moet u dringend bekeren jong

    In alle eerlijkheid (sorry voor mijn maten mini rijders ) heb ik twee keer een mini (beiden jwc) op circuit gezien, en die hadden twee keer miserie.
    Ik weet niet of die rijders kunnen beamen dat het toch een wagentje is die makkelijk mankementjes heeft als je hem op de staart trapt?

    Ik zeg maar wat ik zag.
    Beetje kortzichtig he.. veel mk.I en mk.II worden aangepast en getracked, dat heeft niet meer of minder miserie dan een Porsche, Lotus, etc..

    Helaas heb ik nog te weinig ervaring met Lotus om dat goed te kunnen vergelijken met een hete MINI. Maar ze zullen allebei op hun eigen manier zeer tof zijn.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
    Achterkant uit de veren en niet op de gas zijn de twee oorzaken. Daar ben ik vrij zeker van.
    Dat zeg ik ook.. maar voor mij is het duidelijk géén lift-off, want hij had zijn gas al veel eerder gelost. Lift-off (in my book) duidt op de plotselinge weight-transfer geprovoceerd door het gaspedaal te lossen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Beetje kortzichtig he.. veel mk.I en mk.II worden aangepast en getracked, dat heeft niet meer of minder miserie dan een Porsche, Lotus, etc..

      Helaas heb ik nog te weinig ervaring met Lotus om dat goed te kunnen vergelijken met een hete MINI. Maar ze zullen allebei op hun eigen manier zeer tof zijn.



      Dat zeg ik ook.. maar voor mij is het duidelijk géén lift-off, want hij had zijn gas al veel eerder gelost. Lift-off (in my book) duidt op de plotselinge weight-transfer geprovoceerd door het gaspedaal te lossen.
      Eerste stelling, ik ben niet kortzichtig, ik zeg het heel voorzichtig en wil het gewoon dubbelchecken met de rijders. Ik zeg maar wat ik gezien heb, niet meer, maar ook niet minder.

      Tweede stelling: akkoord. Onder lift off versta ik ook contact verliezen met de weg. Maar over de begane fout zijn het we het eens

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Al mee gereden? Imo de beste MINI.
        Nope, maar ik lees geen enkele review waar hij het van z'n concurrenten haalt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
          Nope, maar ik lees geen enkele review waar hij het van z'n concurrenten haalt.
          EVO heeft dat indertijd toch een 5 star rating gegeven, is wel al bijna 4 jaar ofzo geleden. Ben benieuwd hoe zich dat nu verhoudt tov moderne hot-hatches. Maar iig vond ik een Mk.II JCW niet zo speels rijden. (relatief gezien)

          Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
          Eerste stelling, ik ben niet kortzichtig, ik zeg het heel voorzichtig en wil het gewoon dubbelchecken met de rijders. Ik zeg maar wat ik gezien heb, niet meer, maar ook niet minder.
          Ik ga niet ontkennen dat ze eens kuren hebben en de nodige frustratie kunnen losweken bij hun bestuurders

          Comment


          • Je kan die wagens niet vergelijken...

            Ik heb ook altijd al een zwak gehad voor Lotus/Speedsters én heb al met een paar gereden. Sublieme auto's! Wegligging is super, het interieur gezellig.

            De MINI is anders, voelt volwassener aan, maar 's een beetje een auto met twee gezichten. Je kan 'm dagelijks gebruiken, comfortabel (!! ja) en je kan er is mee op uit, etc. Maar langs de andere kant, kan je er serieus mee raggen, racen, whatever. De FWD is zeer goed in balans, de power op de voorwielen is beestig ! Zeker bij een S of JCW (of custom made) MINI.

            Dus een MINI hoef je zeker niet af te schrijven tgo. de Lotus... want je kan je wel is lelijk vergissen.
            Méér koppel en veiliger (!) te rijden. Wat ook leuk is op bv. autosnelwegen. Je moet niet constant in toeren liggen roeren etc., de MINI vergeeft je je fouten veel makkelijker dan bv. de Lotus.
            Wat niet wegneemt dat een Lotus ook geweldig is ! Maar je kan ze niet vergelijken...
            Ik ben er zeker van dat je een degelijke uitgeruste JCW of S niet naar huis rijd op bv de ring of binnenbaantjes met een Lotus. Je zal al serieus moeten kunnen sturen of met een R of Exige afkomen.

            Comment


            • De beste Mk. II MINI is trouwens de Cooper S, niet de JCW. Die laatste heeft té veel power voor de voorwielen en geen sperdiff.

              Maar het zegt misschien genoeg dat ik nu met een MINI Cooper S rijdt en mijn droomkar een Elise is Desalniettemin zal de MINI op bepaalde vlakken (veiligheid, ruimte, koppel, rijgemak, comfort) beter zijn dan een Lotus... maar op andere dan weer niet (exclusiviteit, FWD!, tractie, grip, acceleratie, ...).

              Aan jou de beslissing wat je het belangrijkst vindt.

              Comment


              • Een uurke geleden onverwachts een testritje gedaan met een Mini Cooper S ,

                Ik denk dat mijn vrouwke haar zou amuseren daarmee , dus ik kom thuis vraag of ze een Mini wil , toon haar de foto's en ze zegt neen

                Ze zaagt al 3 jaar mijn oren af voor een Mini en nu ik er 1 wil kopen voor haar wil ze hem niet

                Allemaal de schuld van diene Lotus



                Deze was het :

                Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

                Comment


                • Ik begin uw vrouw haar stelling te mogen .

                  Zeg, maar nu weet ge het toch hé. Uit alles blijkt dat het Lotus is en zal worden.

                  U nu toeleggen op welk model?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Ik begin uw vrouw haar stelling te mogen .

                    Zeg, maar nu weet ge het toch hé. Uit alles blijkt dat het Lotus is en zal worden.

                    U nu toeleggen op welk model?
                    Denk het ook ...

                    Elise of Exige

                    Deze middag deze gaan bekijken :




                    Man man man dienen trekt echt op de ballen he ...
                    precies of hij 5 jaar heeft buiten gestaan

                    Comment


                    • is voor uw vrouw een exige ook goed? Is toch iets minder "lief" dan een elise.

                      Ik zou gewoon voor een 111R gaan.

                      Comment


                      • Laat die detailen en die ziet er terug als nieuw uit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          is voor uw vrouw een exige ook goed? Is toch iets minder "lief" dan een elise.

                          Ik zou gewoon voor een 111R gaan.

                          Zolang het begint met Lotus is alles goe voor haar


                          allez bijna alles



                          Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                          Laat die detailen en die ziet er terug als nieuw uit.

                          Misschien ja , maar +70.000km is ook al veel he

                          Comment


                          • Toere, ga niet voor de goedkoop of goedkoopste prijs, koop in vertrouwen !

                            Comment


                            • Ik ben ook eens (al zijn de plannen lang niet zo concreet als bij toere) aan het zien voor een toffe 2de hands Elise.

                              Nu kwam ik op autoscout24 een aantal interessante 111S en R's tegen van dezelfde verkoper / garage:

                              De grootste autosite van België met meer dan 115.000 nieuwe en tweedehandswagens onmiddellijk beschikbaar. Kosteloos en binnen 24 uur uw auto verkopen? Het kan met AutoScout24!


                              Weet er iemand of deze te vertrouwen is, of dat het normaal is dat je rond of boven de 25 000€ zit voor een LHD Elise (S2) van rond 2003-2004?
                              Last edited by ; 23/06/2010, 20:00.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Toere, ga niet voor de goedkoop of goedkoopste prijs, koop in vertrouwen !
                                Ik was gewoon benieuwd hoe deze Exige erbij stond , en aangezien het niet ver van mijn deur is was de afspraak rap geregeld ... jammer van mijnen tijd want het was gene mooien

                                Oorspronkelijk geplaatst door flexo Bekijk Berichten
                                Ik ben ook eens (al zijn de plannen lang niet zo concreet als bij toere) aan het zien voor een toffe 2de hands Elise.

                                Nu kwam ik op autoscout24 een aantal interessante 111S en R's tegen van dezelfde verkoper / garage:

                                De grootste autosite van België met meer dan 115.000 nieuwe en tweedehandswagens onmiddellijk beschikbaar. Kosteloos en binnen 24 uur uw auto verkopen? Het kan met AutoScout24!


                                Weet er iemand of deze te vertrouwen is, of dat het normaal is dat je rond of boven de 25 000€ zit voor een LHD Elise (S2) van rond 2003-2004?
                                Is alleszins niet veel geld

                                Alhoewel ik alleen RHD zie ?

                                Comment


                                • Oei, kben blijkbaar iets te snel geweest. Zijn idd allemaal RHD

                                  Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk Berichten
                                  Een rechts gestuurde koop je best direct in de UK, meer keuze en geen tussenpersoon die paar 1000euro's erbij telt. Nu eerlijk gezegd, een Lotus is een heel lage wagen waar je redelijk centraal zit, inhalen is dan wat delikaat. Niet echt praktisch voor parkings, peages en dergelijke.

                                  www.pistonheads.co.uk

                                  Een correcte ombouw kost geld, de mensen die het in Luik doen, rekenen 4ke voor een ombouw en volgens horen niet altijd super. Sommige bestellen alle LHD onderdelen bij Lotus, andere beginnen te lassen in de RHD onderdelen, Senna is overleden door een gelaste stuurkolom...

                                  Mijn CR marcheert ook behoorlijk goed hoor

                                  Is het ombouwen naar LHD altijd zo duur? Waar zitten die kosten dan in? Is het materiaal dat aangekocht moet worden zo duur, of is het veel werk en betaal je daardoor ook nog eens veel aan uurlonen, of een combinatie van de 2?

                                  Ik ken er zelf helemaal niets van af dus ik wil je niet tegenspreken of zo, ik vraag het me alleen af.

                                  Of zouden er geen bedrijven in de UK zijn die dit goedkoper kunnen doen?

                                  Pas op, als je het laat doen dan zou ik ook niet op een paar 100 euro kijken en maken dat het fatsoenlijk wordt gedaan, maar nu spreken we toch over meer dan 20% van de aanschafwaarde van de wagen, en dat lijkt me op het eerste zicht toch aanzienlijk...

                                  Comment


                                  • En deze is verkocht , juist een SMS gehad van de verkoper
                                    ( normaal ging ik deze morgenavond gaan bekijken )

                                    Jammer want ik denk wel dat het een grote kanshebber zou zijn geweest ...

                                    Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

                                    Comment


                                    • Straks is diene zwarte ook weg en ik garandeer je, als je voor een exige zou gaan, dat je je dat ferm gaat beklagen. En nu zeg ik het ni meer !!!!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Straks is diene zwarte ook weg en ik garandeer je, als je voor een exige zou gaan, dat je je dat ferm gaat beklagen. En nu zeg ik het ni meer !!!!
                                        Prijsverschil tussen de Elise en de Exige is ongeveer 6k en ik moet eerlijk toegeven dat ik liever een Lotus Elise in dat oranje zie dan een Exige in het zwart ...
                                        Moest je het nog niet weten : ik hou van opvallende kleuren

                                        Comment


                                        • die cup van kuurne is echt een "niet-kopen!"

                                          is eigenlijk een 240 die bijna enkel als trackcar gebruikt werd, 70kkms op die manier.
                                          Dan werd deze verkocht door de particulier( handelaar in pelzen) via verhiest aan koppel die beste sponsors zijn van de biv, die wagen rijdt niet meer rechtdoor. Ook was er normaal een rolkooi, maar heeft hij de frontsplitter gebroken, ook zat er een gat in de clam. En nu geraakt bij ene marchand van kuurne, zegt veel voor mij. Ghoy doet aan import van soms cat d's uit de uk, import en de geaccidenteerde geschiedenis verdwijnt dus in Belgie. RHD en LHD ombouwen is beetje riskant, wie doet het en hoe doe je het.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X