Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
    TOERE:

    deze staat te koop

    29000EURO ongeveer en met veel liefde bereden en onderhouden

    Heb ik al gezien ook ...
    136 PK en ik wil 1 met 190PK , ja ik heb beide getest
    Last edited by ; 25/06/2010, 15:45.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
      Ik volg dat eigenlijk ook wel voor een stuk als ik Toere zijn posts leest.
      Rationeel is er geen reden om zo een driverscar te kopen tenzij het net dat is wat je wil.
      Je moet dus, volgens mij, echt onderscheid gaan maken. Ga je voor een tussen oplossing of volg je je liefde.


      Een driverscar in combinatie met exclusief, maar dat kan je idd niet op Madamme afschijven, dat is speelgoed voor jou en mevrouw. Een praktische kant is er niet aan (hoewel ik er mee naar de Delhaize ga, naar Zwitserland (ja ook in regen), en mijn daily zo goed als niet buitenkomt ).

      En ik spreek nu als eigenaar natuurlijk, het gevoel dat je aan stuur van zo een kar hebt, kan je bijna nergens anders vinden, dus niet bij de genoemde wagens.

      Toere moet je je niet de vraag stellen of je dat ding voor je eigen wil, en dat mevrouw in de ZOMER er ook mee kan rondTOEREN (ik bedoel dan ook rustig cruisen) als zondagskar bij wijze van spreken.
      En dat jij de uitdaging aangaat om echt autoplezier te beleven.

      Je zal dat idd als derde auto moeten bekijken.

      Persoonlijk:
      Ik rij onder alle omstandigheden graag met die kar, maar pas wel heel hard mijn rijgedrag aan en zie regen en slechte weersomstandigheden als perfect oefenweer. Maar........met verstand !
      Ik heb ook de Porsches en BMW's laten gaan voor een Lotus en beklaag het mij geen moment, maar je moet wel weten WAAROM je het koopt. Als het een manusje van alles is, vergeet het.
      We willen een Lotus Elise omdat we die op de 1ste plaats graag zien , en omdat mijn testrit ermee me zeer goed is bevallen ,
      Dat het waarschijnlijk een gevaarlijk beestje is had ik ook al door maar ik ben geen 18 jaar meer en het is niet mijn 1ste auto ...
      Dat de Lotus niet praktisch wist ik ook al , maar daarvoor heb ik de 535d he

      De Lotus is voor mij veel exclusiever dan een Porsche of BMW Z4 en andere auto's uit deze klasse ...
      Ooit koop ik wel een Porsche hoor maar dan moet het 100% mijn gedacht zijn en voor 50k vind ik die niet , en wie weet wil ik wel geen meer na maanden met een Lotus rond te rijden

      Comment


      • En zo eene europa zoals erbij Verhiest een paar te koop staan ?
        Die zijn iets vergevingsgezinder qua comfort dacht ik.
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

        Comment


        • Ik onthou me van alle commentaar tot nader order .......

          Comment


          • Zou de kogel dan toch door de kerk zijn???? YES???????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
            ik ben geen twijfelaar
            allez ik denk dat toch

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
              En zo eene europa zoals erbij Verhiest een paar te koop staan ?
              Die zijn iets vergevingsgezinder qua comfort dacht ik.
              Blijft een 2-zit he ...
              nope , een Elise of Exige is 1000 keer mooier

              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Ik onthou me van alle commentaar tot nader order .......
              Hoe komt dat eigenlijk dat jij een Lotus in Oostende hebt gekocht ?
              Kon je niet in Antwerpen 1tje kopen en daar op onderhoud gaan ?

              j/k he



              Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk Berichten
              Zou de kogel dan toch door de kerk zijn???? YES???????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!

              Comment


              • Me very happy

                Comment


                • Vraagje: hoe zit het met de betrouwbaarheid van die blokjes?
                  Want, 90% van de Elises/Exiges die te koop staan hebben een km-stand van minder dan 40.000km. Is daar een specifieke reden voor? Of is dat eerder omdat er maar weinig mee gereden wordt en er weinig km's per jaar op de teller worden gezet?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                    Vraagje: hoe zit het met de betrouwbaarheid van die blokjes?
                    Want, 90% van de Elises/Exiges die te koop staan hebben een km-stand van minder dan 40.000km. Is daar een specifieke reden voor? Of is dat eerder omdat er maar weinig mee gereden wordt en er weinig km's per jaar op de teller worden gezet?
                    Volgens Verhiest is het wel degelijk omdat veel Lotus liefhebbers deze auto niet gebruiken als dagelijkse wagen en dit meestal hun 2de of zelfs 3de auto is ...
                    Ook sqtaan die in de winter soms maanden stil ,
                    Ik had hem deze vraag vorige week ook gesteld

                    Comment


                    • Zelfde verhaal als bij de Porsche GT3.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Zelfde verhaal als bij de Porsche GT3.
                        Maar er zijn uitzonderingen he

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Maar er zijn uitzonderingen he
                          Geen idee

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                            Vraagje: hoe zit het met de betrouwbaarheid van die blokjes?
                            Want, 90% van de Elises/Exiges die te koop staan hebben een km-stand van minder dan 40.000km. Is daar een specifieke reden voor? Of is dat eerder omdat er maar weinig mee gereden wordt en er weinig km's per jaar op de teller worden gezet?
                            Blokjes zijn heel betrouwbaar ; op het Lotusforum heeft iemand een Elise S2 (Rover blokje) met +200.000 km op de teller

                            Uiteraard altijd eerst de motor netjes warm rijden

                            Wagens hebben weinig km's doordat ze idd vooral als 2e of 3e4e,5e wagen gebruikt worden, vaak enkel ook bij mooi weer.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten

                              Uiteraard altijd eerst de motor netjes warm rijden

                              Vraagje hierover :

                              Er zit een motorberschermer op Lotus ( bij elk model ? ) die ervoor zorgt dat zolang de
                              olie-temperatuur geen 85° heeft je "maar" tot 6500 t/min kan gaan , maar dit duurt slechts 5 min en dan mag je volgens Verhiest voluit gaan ...
                              is dit niet een beetje te rap?
                              Zelfs tot 6500 t/min als de motor nog koud staat is toch af te raden?

                              Comment


                              • Ik durf dat ook niet te zeggen dus zolang de temp geen 85 is (en dat duurt niet lang, hoop & al 5 minuten idd) probeer ik bij max 3000 toeren toch zeker te schakelen, en als ik aan die 85 zit trek ik toch ook nog niet direct alles open, ik bouw dat wat op stilaan..

                                pas op, 't kan zijn dat het inderdaad mag zenne, Verhiest zal het wel het beste weten, maar op die 5 of 10 minuten komt het nu ook niet aan vind ik

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  Vraagje hierover :

                                  Er zit een motorberschermer op Lotus ( bij elk model ? ) die ervoor zorgt dat zolang de
                                  olie-temperatuur geen 85° heeft je "maar" tot 6500 t/min kan gaan , maar dit duurt slechts 5 min en dan mag je volgens Verhiest voluit gaan ...
                                  is dit niet een beetje te rap?
                                  Zelfs tot 6500 t/min als de motor nog koud staat is toch af te raden?
                                  Voor de Rover motor is dat absoluut not done in ieder geval.
                                  Ik denk dat die Toyota blokjes mss wel wat beter bestand zijn tegen koud afraggen...maar 6500 is toch wel veel hoor.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                                    Ik durf dat ook niet te zeggen dus zolang de temp geen 85 is (en dat duurt niet lang, hoop & al 5 minuten idd) probeer ik bij max 3000 toeren toch zeker te schakelen, en als ik aan die 85 zit trek ik toch ook nog niet direct alles open, ik bouw dat wat op stilaan..

                                    pas op, 't kan zijn dat het inderdaad mag zenne, Verhiest zal het wel het beste weten, maar op die 5 of 10 minuten komt het nu ook niet aan vind ik
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                    Voor de Rover motor is dat absoluut not done in ieder geval.
                                    Ik denk dat die Toyota blokjes mss wel wat beter bestand zijn tegen koud afraggen...maar 6500 is toch wel veel hoor.

                                    Hmm , beter wat langer wachten dus ...
                                    thx voor het antwoord

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                                      Ik durf dat ook niet te zeggen dus zolang de temp geen 85 is (en dat duurt niet lang, hoop & al 5 minuten idd) probeer ik bij max 3000 toeren toch zeker te schakelen, en als ik aan die 85 zit trek ik toch ook nog niet direct alles open, ik bouw dat wat op stilaan..

                                      pas op, 't kan zijn dat het inderdaad mag zenne, Verhiest zal het wel het beste weten, maar op die 5 of 10 minuten komt het nu ook niet aan vind ik
                                      ik doe zowat hetzelfde : de eerste 10-15 minuutjes rustig aan, max 3000 rpm, en dan rustigaan opbouwen, tegen dan is de temperatuur ook wel ok.

                                      BTW : niet schrikken als de temperatuur over de 100 gaat, vooral bij traag verkeer kan dat nog wel eens (door deksel boven de motor)

                                      Comment


                                      • Fack zeg, hoe hard gaat dat niet

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                        Comment


                                        • Er steekt dan ook tenminste een deftig blok in


                                          Alhoewel een Honda blok niet echt perfect ligt en blijkbaar veel problemen geeft ivm de versnellingsbak.


                                          Bij FKM stond een Exige mk1 met 2.3 Duratec blok, dat moet echt zalig rijden

                                          Comment

                                          Working...
                                          X