Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Waanzinnig gewoon, gedoemd om te mislukken. Ipv de niche rendabel te maken, not bene een niche die ze bijna voor zich alleen hebben. Gaan ze "de" uitdaging aan om anderen achterna te lopen.
Dit is gedoemd om te mislukken. Soms stel ik me toch vragen bij bepaalde managements skills of een gekozen strategie.
Waanzinnig gewoon, gedoemd om te mislukken. Ipv de niche rendabel te maken, not bene een niche die ze bijna voor zich alleen hebben. Gaan ze "de" uitdaging aan om anderen achterna te lopen.
Dit is gedoemd om te mislukken. Soms stel ik me toch vragen bij bepaalde managements skills of een gekozen strategie.
Waanzinnig gewoon, gedoemd om te mislukken. Ipv de niche rendabel te maken, not bene een niche die ze bijna voor zich alleen hebben. Gaan ze "de" uitdaging aan om anderen achterna te lopen.
Dit is gedoemd om te mislukken. Soms stel ik me toch vragen bij bepaalde managements skills of een gekozen strategie.
Het is Proton die het beslist.
Is dus wss in 1 of andere boardroom beslist door middle-aged mannen die niet met wagens bezig zijn maar zich blind staren op de "successen" van Ferrari en Lambo.
Waanzinnig gewoon, gedoemd om te mislukken. Ipv de niche rendabel te maken, not bene een niche die ze bijna voor zich alleen hebben. Gaan ze "de" uitdaging aan om anderen achterna te lopen.
Dit is gedoemd om te mislukken. Soms stel ik me toch vragen bij bepaalde managements skills of een gekozen strategie.
en op die manier verliezen ze hun dierbaren klanten, want die kiezen bewust voor licht, basic, "performance through lightness".
Onze huidige Lotussen zullen dus zeer gegeerd worden, want dat zullen nog de 'echte' zijn, de nieuwe generatie zal zijn voor mensen die gewoon wat anders willen dan n Lambo of Ferrari
Wil het nog allemaal zien, qua "credibility" hebben ze verdorie "klanten" opgebouwd die de electronische mankementjes, afwerkingsniveau etc....erbij nemen, die dat zelfs zien als een stuk identiteit van het merk.
Nu zouden er andere wagens komen, wat al een hele omwenteling is voor zo een bedrijfje, andere klanten dus ook, die bovendien wel lichtjes andere eisen zullen gaan hebben.
Als de Evora hiervan al een voorbode zou zijn hebben ze nog veel werk......
De kwaliteit van de binnenafwerking, de ergonomie van de bedienings elementen.......way to go.
Trouwens toen ik de Evora ging testen was mijn idee dat behalve het fantastische onderstel en de zitpositie de auto voor de rest vis noch vlees was. Relatief zwakke motor met zo goed als geen motorlawaai binnenin. Maw een soort comfort opstelling. Totaal geen sensaties, motorgeluid.....
Langs de ene kant heb je dus een heel fijn stuurgevoel, goede zitpositie een communicatief onderstel (maw een wagen die vraagt om gereden te worden)
In combinatie met een comfortabel motortje, een goede binnenisolatie gecombineerd met een rudimentaire basisafwerking.
Je voelt gewoon dat die auto (nog) geen geheel vormt. Gaat het een eventuele Porsche koper aanspreken? euh??? Gaat het de Lotus rijder aanspreken? euh???
En de prijs zit al over een Cayman (S).
Een voorbeeld, wat een Lotus rijder eventueel wel verwacht van zo een nieuwe wagen.
Laat die binnenafwerking zoals ze is, is ok voor de Lotus rijder, steek daar een mooi alcantara stuur op, met alcantara kuipzetels (optie een iets meer comfort type en een meer racy type). Een rauwere motor of motorgeluid, een communicatief gaspedaal en je hebt een prachtige auto die "Lotus" uitademt met relatief beperkte "ingrepen".
Breng een "road" versie en een "SC" of wat dan ook versie.
Meer moet dat niet zijn. En ja zo kan je ook klanten wegsnoepen van andere merken. Die klanten zijn trouwens hun beste verkopers !
Sorry maar een heel bedrijf zo omvormen is gewoon een doodvonnis tekenen en het verkrachten van een merk.
Trouwens toen ik de Evora ging testen was mijn idee dat behalve het fantastische onderstel en de zitpositie de auto voor de rest vis noch vlees was. Relatief zwakke motor met zo goed als geen motorlawaai binnenin. Maw een soort comfort opstelling. Totaal geen sensaties, motorgeluid.....
Ne Cayman concurrent die amper kopers van een Cayman zou overtuigen om te switchen imho.
En ik die dacht dat een deel van het succes van een bedrijf bestaat uit dingen maken/doen die de concurrentie niet doet, om zich te onderscheiden. Nu gaan ze gewoon meeheulen met "den hoop".
Wat gaan ze als argument aanvoeren om dan voor lotus te kiezen?
"u bent het beu dat uw Ferrari niet meer zo onbetrouwbaar is als vroeger?"
Uit een ander forum over wat inside info van wat er zou komen in Parijs:
-Nieuwe Esprit V8 of V10
-Nieuwe Excel V8
Beiden met DSG, actieve ophanging, actieve spoilers.....
Van binnen veel speelgoed en weide vol dooie koeien.
Dikke owners handbook.
Wat ik heel zeker weet is dat er een Evora met compressor komt (dus toch een sportievere versie) en dat de Evora Cup GT (waarvan ik de bestelbon, of course niet ingevuld hier al liggen heb) er zal komen in endurance versie of sprintversie. Het is wel nog niet duidelijk of deze streetlegal zal zijn. (waarschijnlijk niet was het antwoord dat ik kreeg).
Lotus' product blitz Rash of new models from Norfolk car maker starts with ultimatum to dealers
Radical changes are taking place at Lotus. Auto Express has learned that a raft of new models will debut at the Paris Motor Show in October, including a new Esprit, two new front-engined GT cars and a new roadster. The models will appear in the form of concepts at the French event.
The news comes as the company served all of its European dealerships with notice. The shock move means all of their contracts to sell Lotus cars will come to an end in July 2012, as part of plans to completely overhaul the dealer network.The Norfolk-based company has confirmed that current dealers will be able to apply for new contracts under new terms.
More will be revealed at Paris, where the firm's five-year plan to dramatically increase profitability through its new range of more upmarket models, which will challenge Porsche and Ferrari more closely, will be outlined.
Comment